Announcement

Collapse
No announcement yet.

80 talls Nikko Toyota Land Cruiser

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 80 talls Nikko Toyota Land Cruiser

    Noen bilder av min Nikko Land Cruiser:

















    Med 3speed og H/L gear.



  • #2
    Übercool mencsh! Da er du klar for Retro neste år!
    Life's too short to go slow! www.ymr.no

    Besøk mitt showroom

    Comment


    • #3
      Vet nå ikke det helt enda men.....

      Litt flere bilder skader vel ingen

      Min og Tov sin:


      Inni ser den slik ut:


      Med mekanisk fartsregulator og proportional servoer:




      Demping foran, bak er det ingen:


      Karosseriet uten chassi:


      Comment


      • #4
        Da får denne ny eier om ikke så lenge.
        Litt vemodig er det jo å selge denne sjeldne bilen, men spiller vel ingen rolle hvor den står på hyllen?
        Samt jeg håper bilen fortsatt blir tatt godt vare på i årene som kommer.

        Comment


        • #5
          Dette er fett! Hvor gammel er den egentlig? Jeg mistenker den er tiiiiiidlig 80 tall igrunn, da jeg kunne den katalogen til Nikko rimelig på rams i min barndom

          Jeg hadde nemlig en Nikko Hilux på midten av 80 tallet.. tipper den ble kjøpt i 84-85 engang.. Den hadde lysbryter til frontlysa på senderen, samt høy/lavgir ifra senderen.. Var "øverste hylle" det husker jeg! Det og Bison F10

          Noen som har en liiiiten formening om hva disse Nikko bilene kostet dengang? Jeg har for meg de var nokså dyre? Altså for en RC bil i 1985 :P

          Comment


          • #6
            Morsomt at du spør om pris....Jeg har en Ford Ranger 4WD (Sand Bully - 1/1 og det var en som var litt over midt på treet, hvor jeg har esken med prislappen fortsatt på; 895,- kroner..Jeg har også en Bison F-10 men prislappen er borte fra esken...husker den kostet godt over 1000,- kroner(mener det var nærmere 2 000 enn 1000). Begge bilene fungerer den dag i dag...

            Comment


            • #7
              hei

              Ser at du har samme bil jeg er ute etter. har satt i annonsen min her. har du tenkt å selge den ? bare spør pent..

              Comment


              • #8
                Denne ble solgt videre for lenge siden.

                Comment


                • #9
                  Tenkte bare legge til en tilstandsrapport på denne bilen. Det var jeg som kjøpte den av Kenneth. Han ville egentlig ikke selge den, men etter litt overtaling ble vi enige Takk igjen Kenneth..!
                  Det er en bil jeg har lett etter siden den ble borte i div. flyttelass for mange mange år siden...! Det var den første bilen min bror og jeg fikk leke med tidlig på 80-tallet. Faren min kjøpte den av min fetter, som igjen angivelig hadde kjøpt denne ny på Norwegian Modellers i Tønsberg. De åpnet første gang i 1978 tror jeg, og han kjøpte den ikke så lenge etter det.
                  Den har blitt testet noen ganger av både meg og min sønn på snart 8, men tilbringer resten av tiden på HEDERSPLASS på hylla

                  Den blir nok ikke solgt videre desverre, for da måtte det nok en SVÆRT GOD grunn til å ta den ned fra hylla...
                  Kommer nok til å gå videre til sønnen min når han blir stor nok til å kjenne verdien og historien bak den.
                  Kristoffer-1981
                  ###More power...!! For god's sake.... MORE POWER..!!##

                  Comment

                  (RS) Radiostyrt.no Statistics

                  Collapse

                  Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                  Welcome to our newest member, Erik-M.
                  Working...
                  X