Announcement

Collapse
No announcement yet.

Oppgradere Losi Desert Truck 1/10

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Oppgradere Losi Desert Truck 1/10

    Hei!
    Jeg er en gammel nitro-slave som nå har gått over til elektro da jeg fikk overnevnte i presang av dama til jul. Utrolig digg å slippe alt griset som nitro byr på, men litt synd med farten.

    - Hva kan jeg stappe i skuta for å få mer fart ut av den? Og hvor er det best å handle dette?

    Jeg var forøvrig på Hvervenbukta og kjørte forrige dagen og det var fantastisk moro. Kjørte på 1/10 off-road banen og bortsett fra at det var litt glatt gikk det fint.
    - Når kan jeg forvente å møte folk der ute?

    Hilsen Sune!

  • #2
    Hei!

    Det er ikke så mye kjøring på vinteren ute, men legg en post på tråden "Kjøring på Bukta" - så får du sikkert med deg noen flere!

    (Det er flomlys så man kan kjøre også om kvelden)
    Life's too short to go slow! www.ymr.no

    Besøk mitt showroom

    Comment


    • #3
      Takk Svein Harald!
      Så strømen er på nå? Da kan jeg lade der ute også?
      toppers!

      Comment


      • #4
        En 6.5t børsteløs burde passe bra, Hong Kong eller USA er antageligvis fremdeles billigst. Min har 4.5 akkurat nå, og det er egentlig litt slitsomt i lengden.

        8.5t-pakkene fra Hobbywing starter på ca $90, og så kan man kjøpe dyrere combo uten sensor, som Mamba Max til $150. Med sensor bikker man typisk $200. LRP, Novak, Tekin og Speed Passion blir ofte anbefalt. Min er en Losi sensored og har fungert problemfritt. Speed Passion/ezRun har forresten gode programmeringskort.

        Comment


        • #5
          Halla Tesdal og takk for svaret ditt!
          Du skriver at det blir litt slitsomt med 4.5t børsteløs. Vil det si at den går _for_ fort?

          Hva brukes sensoren til? Dette har visst blitt langt mer avansert enn å slenge inn en Technigold i Hååårnetten ass!
          Og hva slags programmering er det snakk om?
          Kjører du samme bil som meg (Team Losi Desert Truck 1/10)

          Sune!

          Comment


          • #6
            Originally posted by Sune View Post
            Takk Svein Harald!
            Så strømen er på nå? Da kan jeg lade der ute også?
            toppers!
            Bommen kan være låst, da må du gå opp bakken.

            I depoet ved "tårnet" (murbygning), er det en bryter på veggen - denne slår på strøm og lys i depotet.

            Videre mot banen finner du 2x kontakter som henger ved støpslene - plugg i disse og du har flomlys.

            Lykke til!
            Life's too short to go slow! www.ymr.no

            Besøk mitt showroom

            Comment


            • #7
              Den går ihvertfall for fort for meg, men jeg har bare kjørt radiostyrtbil et halvt år. På Bukta er jeg aldri i nærheten av full gass, og om jeg prøver snurrer den rundt - enten baklengs salto eller piruett. I svingene er det vanskelig å kjøre konsistent og raskt fordi den er så følsom på gassen og det er moderat feste.

              Sensoren brukes til å finne rotorens posisjon i lav hastighet. Uten sensor må motorstyringen gjøre en generisk "oppstartsrutine" som gir litt hakking ved igangsetting og i lav fart, samt at det ofte er mindre bremsekraft i lav hastighet.

              Programmeringen er typisk justering av bremsekraft, tenningsvinkel, revers, cut-off for batteri og lignende.@

              Jeg har også en Desert Truck.
              Last edited by tesdal; 29 December 2008, 14:17. Reason: info om sensor og programmering

              Comment


              • #8
                Takk for god hjelp fra dere begge!
                Har god nok fart på bukta nå jaffal, så jeg venter nok en liten stund med å oppgradere motoren. Det var jo en av de store problemene jeg hadde med bensin, at det hele gikk for fort, ble for grisete, og ble dyrt med reservedeler

                Godt nyttår!

                Comment


                • #9
                  Happynewyearmisssophie! *hikk*
                  Life's too short to go slow! www.ymr.no

                  Besøk mitt showroom

                  Comment

                  (RS) Radiostyrt.no Statistics

                  Collapse

                  Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                  Welcome to our newest member, Erik-M.
                  Working...
                  X