Announcement

Collapse
No announcement yet.

Thunder tiger challenger prosjekt.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Thunder tiger challenger prosjekt.

    etter litt roting i skuffene i garagen fant jeg det jeg tror er en thunder tiger challenger som er fra ca 1980-tallet. nitro er noe pis, så etter litt prøving så fikk jeg en tamiya wild dagger girkasse til å passe fint inn i bakenden på bilen(låst diff). fant noen akslikger som passet perfekt, og bilen var good to go.

    I bilen er det en novak 10.5 turn (4200kv) og 7 cell nimh. og en traxxas vxl regulator. servoen er selfølgelig byttet fra en 30 år gammel acoms servo til en ny hitec standard servo. bilen trenger litt vask og omsorg for å bli fin. og patenten på styringen synes jeg er forferdelig. stagene er av ståltråd! disse vil bli erstattet med skikkelige stag etterhvert. karosseriet skal også i bremseveskebad og relakkeres, da den 30 år gamle lakken ikke holder. bilen har vanvittig med moment, og ikke ekstrem toppfart. men hva vil vel toppfart ha og si da dette er noe av det mest morsomme jeg har kjørt. film har jeg filma, men jeg trenger litt tid på å sette den sammen på grunn av dårlige redigeringsprogram og treeeeeeig pc.

    feel free to comment!
    Attached Files
    Kjøretøy: RS5F1, Inferno VE, Xray T3, Futaba 4pk ++
    O.sæland hobby

  • #2
    nå ble jeg jaggu usikker på hvilken bil dette er etter googlesøk. http://images.google.no/images?gbv=2...lenger&aq=f&oq=

    noen som hvet va dette er? rekner med det må ver en thundertiger da den er nokså lik innvendig med challengeren.
    Kjøretøy: RS5F1, Inferno VE, Xray T3, Futaba 4pk ++
    O.sæland hobby

    Comment


    • #3
      Vekker liv i denne; ønsker meg en slik selv. Det er en Kyosho/Graupner Fairlady 240Z Circuit 20. Mye deler som er like (Virker som flere produsenter handlet girkasse fra samme produsent.), men Graupner/Kyosho har en mer avansert forstilling med doble armer. Jeg har Thunder Tiger - rett nok har den støtdempere rundt baut, men den har enkle armer på forstillingen, og størdempere er option parts for G/K Fairlady (alt "Rowdy Baja" samt et par andre varianter.).

      Øivind

      Øivind
      Sankyo Sigma GII-vrak, Kyosho Renault Alpine-vrak, Thunder Tiger Challenger Circuit 20 (1983?), Graupner/Kyosho Fairlady, 3stk Spital Safari-GX/Graupner Kangaroo(Gazelle)/Futaba safari- vrak,Kyosho Mad Armour,Kyosho Inferno 7.5 SP3 El-konvertert (22,4V/2000Kv),Kyosho Inferno TR-15

      Comment

      (RS) Radiostyrt.no Statistics

      Collapse

      Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
      Welcome to our newest member, Erik-M.
      Working...
      X