etter litt roting i skuffene i garagen fant jeg det jeg tror er en thunder tiger challenger som er fra ca 1980-tallet. nitro er noe pis, så etter litt prøving så fikk jeg en tamiya wild dagger girkasse til å passe fint inn i bakenden på bilen(låst diff). fant noen akslikger som passet perfekt, og bilen var good to go.
I bilen er det en novak 10.5 turn (4200kv) og 7 cell nimh. og en traxxas vxl regulator. servoen er selfølgelig byttet fra en 30 år gammel acoms servo til en ny hitec standard servo. bilen trenger litt vask og omsorg for å bli fin. og patenten på styringen synes jeg er forferdelig. stagene er av ståltråd! disse vil bli erstattet med skikkelige stag etterhvert. karosseriet skal også i bremseveskebad og relakkeres, da den 30 år gamle lakken ikke holder. bilen har vanvittig med moment, og ikke ekstrem toppfart. men hva vil vel toppfart ha og si da dette er noe av det mest morsomme jeg har kjørt. film har jeg filma, men jeg trenger litt tid på å sette den sammen på grunn av dårlige redigeringsprogram og treeeeeeig pc.
feel free to comment!
I bilen er det en novak 10.5 turn (4200kv) og 7 cell nimh. og en traxxas vxl regulator. servoen er selfølgelig byttet fra en 30 år gammel acoms servo til en ny hitec standard servo. bilen trenger litt vask og omsorg for å bli fin. og patenten på styringen synes jeg er forferdelig. stagene er av ståltråd! disse vil bli erstattet med skikkelige stag etterhvert. karosseriet skal også i bremseveskebad og relakkeres, da den 30 år gamle lakken ikke holder. bilen har vanvittig med moment, og ikke ekstrem toppfart. men hva vil vel toppfart ha og si da dette er noe av det mest morsomme jeg har kjørt. film har jeg filma, men jeg trenger litt tid på å sette den sammen på grunn av dårlige redigeringsprogram og treeeeeeig pc.
feel free to comment!
Comment