Announcement

Collapse
No announcement yet.

Traxxas Slash-Pluss og minus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by casevac View Post
    hvilken pinion og spur anbefales?
    20T gir ca 11% økt toppfart og utligner forskjellen mellom LiPo og 8,2VNiMh, men hvor LiPo i tillegg øker kraften og hissigheten til bilen.

    Alternativt kan du i tillegg skifte spur til 83T og få ytterligere 4% økt toppfart (dvs 15%).

    Noe mer enn det tror jeg ikke har særlig nytte for banekjøring og må evt vurderes opp mot økt strømforbruk og varmgang. Men for de som ønsker å presse grensene så gir 22T/90T 17% i økt toppfart og 23T/90T eller 22T/86T gir 22%.
    Last edited by Crowe; 29 June 2009, 09:12.
    "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

    Comment


    • #17
      Da går jeg for 20T pinion til å begynne med, dette er 48p eller er det noe sært traxxas?
      Hva er limit'en til esc'en som sitter i da? Det er vel en 12T som sitter i, eller?
      MBX-6
      Slash 4x4 rtr
      - Midtskogen Raceway-

      Comment


      • #18
        Originally posted by casevac View Post
        Da går jeg for 20T pinion til å begynne med, dette er 48p eller er det noe sært traxxas?
        Hva er limit'en til esc'en som sitter i da? Det er vel en 12T som sitter i, eller?
        Tror ikke Traxxas har så mye sært. Slash er i alle fall 48P.

        Slash kommer med en 12T (550 size) motor.
        Last edited by Crowe; 29 June 2009, 20:41. Reason: Korrigering feil
        "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

        Comment


        • #19
          Kjempemessig, tror dette blir et finfint leketøy!
          Skal reklamere litt for den i mine kretser som ikke er like fundamentalistiske innenfor rc, prøve å få til noen løp med stock oppsett.
          MBX-6
          Slash 4x4 rtr
          - Midtskogen Raceway-

          Comment


          • #20
            Kan fint kjøres i løp rett fra esken med 8,4V. Blir litt vassere med LiPo og dreving. Ellers er den noe myk og kan være greit å bytte til litt tykkere olje i demperne. Det kommer litt an på oppsett. LiPo er lettere så behovet er ikke så påtrengende der nødvendigvis. Er heller ikke nødt å kjøpe det største LiPo batteriet.
            "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

            Comment


            • #21
              Har noen batterier liggende, 3600 - 5000mAh, skulle holde
              Fint med elektro, men den seriøse delen er ikke noe for meg.
              Hvordan er servoen? Duger den?
              Hva ryker først?
              Jeg har vurdert alu dempertopper, men ikke mye mer enn det. Erstatte armene med rpm når de ryker.
              Personlig karosseri dukker nok opp tidlig!
              MBX-6
              Slash 4x4 rtr
              - Midtskogen Raceway-

              Comment


              • #22
                Har vel bare byttet til denne førelpig. Plastikk-varianten tok kvelden tidlig.


                Last edited by Crowe; 29 June 2009, 14:40.
                "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

                Comment


                • #23
                  En ting som er spesielt kult med Slash er når den velter. Den ruller veldig lett rundt og på bena igjen. Og lander den på taket eller siden så er det bare for en annen Slash å dytte borti den så lander den på hjula igjen. Nesten påfallende hvor bra dette funker og er glimrende til trening og morokjøring. Skulle nesten tro den var spesielt konstruert for det.
                  "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

                  Comment


                  • #24
                    Motorlimiten er
                    • 12-turn motor limit for 550 size motors
                    • 15-turn motor limit for 540 size motors

                    Ikke 10-turn motor limit for 540 size motors som geir™ skrev. Jeg måtte bare skrive det slik at ingen gikk på en skikkelig smell.
                    HPI Baja 5B V2.0 med RC-Racing.no power og en liten E-Revo til å kose seg med
                    Min Youtube konto http://www.youtube.com/RCislife

                    Comment


                    • #25
                      Det er jo 20 kroning i morra på bukta så da kan dere jo få testet den.. Meld dere på i kaos eller kanskje det er 2wd truck den ligger under på registreringen.
                      "The Dagfather" - Dag Mykland
                      Kyosho ZX-5 FS & RB5 - LRP/NOSRAM - Vortex Race 5.5 & LRP Vector 6,5 - Spektrum
                      XTM X-cellerator - Tamiya Veteranbiler

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by RCislife View Post
                        Jeg måtte bare skrive det slik at ingen gikk på en skikkelig smell.
                        Stemmer nok det RCislife og takk for rettingen! Det sitter en XL-5 i Slash mens jeg blandet sammen med en XL-10.
                        Last edited by Crowe; 29 June 2009, 21:02.
                        "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

                        Comment


                        • #27
                          Kan i alle fall varmt anbefale Slash. Tåler mye juling, går helt ok, og er lett å kjøre..
                          Kjører man sammen med andre Slasher gir det utrolig mye moro..
                          Bruker selv 8,4V (5000mAh) batteri og det gir bra fart og 20-25min kjøretid...
                          Har: Slash(Stock),
                          Har hatt: Slayer, Inferno GT2 og B44

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by casevac View Post
                            Kjempemessig, tror dette blir et finfint leketøy!
                            Skal reklamere litt for den i mine kretser som ikke er like fundamentalistiske innenfor rc, prøve å få til noen løp med stock oppsett.
                            Har du fått deg bil enda?
                            Om dere får til en samling/løp med slash'n får dere gi lyd i fra dere.

                            Har en selv.
                            sigpicAnders Engesvoll
                            http://www.letsfly.name/
                            http://www.youtube.com/watch?v=lXl8WE7tZtc

                            Comment


                            • #29
                              Den ligger på posten og venter. Må få meg en deans kontakt så er jeg der, helt klart!
                              MBX-6
                              Slash 4x4 rtr
                              - Midtskogen Raceway-

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by anders e View Post
                                Har du fått deg bil enda?
                                Om dere får til en samling/løp med slash'n får dere gi lyd i fra dere.

                                Har en selv.
                                Jøss, Anders jo Vi er 4-5 stk som har lekt litt på den lille buggy banen på bukta.
                                Meningen var at alt skulle være orginalt, men det holdt jo ikke lenge

                                Med 5,5 turn og lipo + riktig dekk så går den fint.

                                Tykkere olje i demperne, samt flyttet de noe og fylt diffen med 30.000 olje så funker faktisk bilen ganske så bra.

                                Kan garantere at vi har prøvd å ødelegge de! Men eneste vi har greid, er å få demperkoppen til å sprette av når vi hopper ned fra fjellet på banen der
                                Last edited by estereo; 12 July 2009, 00:24.
                                sigpic

                                Team Xray

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X