Announcement

Collapse
No announcement yet.

Traxxas Slash-Pluss og minus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Lovte å komme med tilbakemeld på bedlock proline hjulene.
    Noen sier at dem bla ikke takler børsteløst og at dem løsner fra felgen og revner.
    Jeg skrudde til alle skruer i felgen godt for de sitter ikke spesielt hardt
    før jeg monterte hjulene.

    Har kjørt noen få pakker og foreløpig funker dem kjempe bra.
    Utrolig bra grep på grus. Dekkene er myke så dem blir ødelagt på asfalt, men regner med de fleste skjønner det

    Foreløpig veldig fornøyd, men vi får se...............
    Attached Files
    sigpicAnders Engesvoll
    http://www.letsfly.name/
    http://www.youtube.com/watch?v=lXl8WE7tZtc

    Comment


    • Da har jeg fått kjøpt meg Slash. Ga 1000,- for en komplett pakke med batteri og lader, skal være så godt som ubrukt også. Forventer å få den i posten innen et par dager, så dette blir spennende. Noen som har et tips til et godt 8,4 V NiHM batteri, med en kapasitet på minimum 4 Ah og i en norsk butikk til en fornuftig pris?

      Hvor fort kan jeg forvente at den skal gå? Klarer en stock med 8,4 V 50 km/t?
      Team RC Companiet - Minicupen.no
      VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

      Comment


      • Enkelt og greit. Drit i farten
        HPI Baja 5B V2.0 med RC-Racing.no power og en liten E-Revo til å kose seg med
        Min Youtube konto http://www.youtube.com/RCislife

        Comment


        • Originally posted by >Jonas< View Post
          Da har jeg fått kjøpt meg Slash. Ga 1000,- for en komplett pakke med batteri og lader, skal være så godt som ubrukt også. Forventer å få den i posten innen et par dager, så dette blir spennende. Noen som har et tips til et godt 8,4 V NiHM batteri, med en kapasitet på minimum 4 Ah og i en norsk butikk til en fornuftig pris?

          Hvor fort kan jeg forvente at den skal gå? Klarer en stock med 8,4 V 50 km/t?
          Hei.
          Jeg har noen NYE 8,4v 4000 lrp pakker.
          450kr stk.

          Bilen går bra med 8,4v
          sigpicAnders Engesvoll
          http://www.letsfly.name/
          http://www.youtube.com/watch?v=lXl8WE7tZtc

          Comment


          • Kjøpte Bronto SP 8,4V 5000mAh jeg, så får jeg se om det duger. Får jo med et RCS 8,4V batteripå 3000mAh også.

            Når det kommer til oppgradering (kanskje en gang i tiden). Hvordan blir det å installere et børsteløst sett med motor og regulator (og bruke 7 cellers NiHM batteri) kontra å bruke 2s LiPO-batterier (med stock oppsett)? Og er Velineon-settet å anbefale fremfor
            Novak Havoc 8.5Turn Brushless Systemog HPI-1151 Flux Brushless System? Det koster vel like mye for et børsteløst sett som man må gi for LiPO batteri og lader, så er derfor jeg lurer.
            Team RC Companiet - Minicupen.no
            VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

            Comment


            • Originally posted by >Jonas< View Post
              Kjøpte Bronto SP 8,4V 5000mAh jeg, så får jeg se om det duger. Får jo med et RCS 8,4V batteripå 3000mAh også.

              Når det kommer til oppgradering (kanskje en gang i tiden). Hvordan blir det å installere et børsteløst sett med motor og regulator (og bruke 7 cellers NiHM batteri) kontra å bruke 2s LiPO-batterier (med stock oppsett)? Og er Velineon-settet å anbefale fremfor Novak Havoc 8.5Turn Brushless Systemog HPI-1151 Flux Brushless System? Det koster vel like mye for et børsteløst sett som man må gi for LiPO batteri og lader, så er derfor jeg lurer.
              Jeg er stor-fornøyd med velineon-settet. Men du kommer helt sikkert til å få andre svar som mener det de har er best

              Uannsett går det helt meningsløst bra med 3s lipo.

              Går nok bedre med børsteløst og 7 cell nihm enn stock og lipo.
              sigpicAnders Engesvoll
              http://www.letsfly.name/
              http://www.youtube.com/watch?v=lXl8WE7tZtc

              Comment


              • Velineon-settet er vel det eneste av de tre der man kan bruke 3s LiPO. Motoren i HPI-settet takler vel bare 2s, selv om regulatoren takler 3s. Er det cut-off innebygd i Velineon-regulatoren, eller må dette kjøpes i tillegg? Uansett ser det vel nesten litt meningsløst ut med 3s LiPO og børsteløst i en bil som Slash..

                Er forresten Velineon-settet vanntett? Gjelder dette isåfall bare 3350x og ikke 3350? Og finnes det i flere versjoner? Ser det ligger mange på Ebay, noen merket med en spesiell bils navn, andre med vanntett osv. Det er vel samme settet?

                Hvor mange tenner er det på pinion som sitter i standard? Det er vel først dersom man bytter til børsteløst det er greit å bytte til 23 tennern som følger med, eller?
                Last edited by >Jonas<; 27 August 2009, 15:36.
                Team RC Companiet - Minicupen.no
                VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

                Comment


                • Originally posted by >Jonas< View Post
                  Velineon-settet er vel det eneste av de tre der man kan bruke 3s LiPO. Motoren i HPI-settet takler vel bare 2s, selv om regulatoren takler 3s. Er det cut-off innebygd i Velineon-regulatoren, eller må dette kjøpes i tillegg? Uansett ser det vel nesten litt meningsløst ut med 3s LiPO og børsteløst i en bil som Slash..

                  Hvor mange tenner er det på pinion som sitter i standard? Det er vel først dersom man bytter til børsteløst det er greit å bytte til 23 tennern som følger med, eller?
                  Ja det er cut-off innebygd.
                  18t org.
                  Jeg bruker 19 nå. Har ikke prøvd 23t enda.
                  sigpicAnders Engesvoll
                  http://www.letsfly.name/
                  http://www.youtube.com/watch?v=lXl8WE7tZtc

                  Comment


                  • Da sitter jeg her med Slashen, en morsom sak. Men.. Hvordan får jeg bremsene til å fungere bedre? Det er nesten ingen forskjell på å bremse som og bare slippe spaken. Har lest igjennom manualen uten at jeg ble noe klokere.

                    Edit: Det var visst litt forskjell på å slippe spaken og bremsing, men ser på andre forum at bremsene på disse ikke er av de beste. Anyway, for en sinnsykt morsom bil. Hvordan olje er anbefalt å bruke på demperne? Leste tidligere i tråden her at 350 og 450 olje ble nevnt, men jeg aner ikke helt hva den betegnelsen betyr. Jeg har diff olje for bil stående i garasjen, samt totaktsolje, girolje og litt annet. Noen som har erfaring med å bruke noe sånt?
                    Last edited by >Jonas<; 29 August 2009, 13:58.
                    Team RC Companiet - Minicupen.no
                    VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

                    Comment


                    • Hvordan er Novak Havoc 8.5T settet i Traxxas Slash med 7celler 5000mAh?
                      Den er jo billigere enn Velineon settet ser jeg.
                      Jeg trenger nemlig børsteløs i Slashen, fordi jeg er dritt lei av at de originale motorene i Slashen dør etter en uke. Jeg har fått ny av micromonsters 2 ganger nå, men ikke ny ESC, så jeg får kjøpe selv hvis de ikke klarer å få ordna opp i dette.
                      Traxxas Slash VXL
                      Losi Ten-T

                      Comment


                      • demper olje

                        Originally posted by >Jonas< View Post
                        Da sitter jeg her med Slashen, en morsom sak. Men.. Hvordan får jeg bremsene til å fungere bedre? Det er nesten ingen forskjell på å bremse som og bare slippe spaken. Har lest igjennom manualen uten at jeg ble noe klokere.

                        Edit: Det var visst litt forskjell på å slippe spaken og bremsing, men ser på andre forum at bremsene på disse ikke er av de beste. Anyway, for en sinnsykt morsom bil. Hvordan olje er anbefalt å bruke på demperne? Leste tidligere i tråden her at 350 og 450 olje ble nevnt, men jeg aner ikke helt hva den betegnelsen betyr. Jeg har diff olje for bil stående i garasjen, samt totaktsolje, girolje og litt annet. Noen som har erfaring med å bruke noe sånt?
                        Kjøp 50 wt demper olje, mye tjukkere en 30wt som er orginalt og fungerer mye bedere
                        Go fast or go home

                        Comment


                        • Noen som har noen gode buggy/knastedekk å anbefale, som har ca samme størrelse som de originale? Og noen bedre dempere/fjører som ikke deler seg ved hopping?
                          Team RC Companiet - Minicupen.no
                          VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

                          Comment


                          • Har i de siste 9 måneder brukt EzRun børsteløs 4300kv. Et sett med motor, ESC og programeringskort koster LEVERT I POSTKASSEN ca 570 - 600 kr (avh av dollarkurs) altså ca en tredjedel av de tidligere nevnte sett.
                            Jeg kjører standard gearing og bruker 3s 11.1 volt Lipo. Alle Lipo-batteriene er kjøpt BILLIG på eBay.
                            Motoren og ESC er utrolige for den prisen, min er brukt både i snø, regnvær og i meget støvete omgivelser. Den går fullstendig uten problem. Har dog beskyttet ESC noe mot direkte vannsprut.

                            Bruker HPI Geolander dekk på beadlock felger bak, standard dekk foran, Har tapet bakdekkene innvendig for å hindre at de buler ut på full gass. Geolander-dekkene er noe bredere enn standarddekk og vil ta opp i karosseriet.
                            Da fjæringen på Slash er satt slik at skidplaten tar i bakken ved full innfjerding har jeg satt på en kort fuel-tube på alle demperne slik at skidplaten akkurat går klar av bakken ved full innfjæring. Samtidig oppnår jeg at de noe bredere dekkene ikke tar i karosseriet.

                            Standard demperne på en Slash er det ingenting feil med, de er faktisk ganske gode og man vil oppnå omtrent ingenting på kjøreegenskapene ved å skifte til mer eksotiske og dyre dempere.
                            At toppen spretter av er ganske normalt og kommer av at dempertårnet flexer slik at demperen bøyer seg.
                            Bytt til RPM dempertårn og sett på ALU-topper på de originale demperne og du har en god og stabil konstruksjon. RPM-tårnet flexer litt det også, men ikke så mye at toppene spretter av. Et dempertårn i ALU vil ikke flexe like mye og vil etterhvert bøyes.
                            Kurt Johansen- Steinkjer

                            Comment


                            • Har du noen linker til delene du snakker om? Hva er egentlig greia med RPM? Er det generelt bedre kvalitet på disse delene?
                              Team RC Companiet - Minicupen.no
                              VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

                              Comment


                              • JA - RPM deler er vesentlig sterkere enn originale. I tillegg er de bare marginalt dyrere.

                                Link til hjemmeside: http://www.rpmrcproducts.com/products/traxxas/index.htm

                                Link til bra forhandler (i USA): http://stores.shop.ebay.com/RCBoyz__W0QQ_armrsZ1
                                (søk i søkefeltet etter f.eks "slash rpm" og du finner endel deler.
                                Har handlet mye her.
                                Kurt Johansen- Steinkjer

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X