Announcement

Collapse
No announcement yet.

traxxas rustler vxl tips og triks

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • traxxas rustler vxl tips og triks

    Noen som har hatt rustler vxl en stund som hvet hva slags deler som ryker fort og som eventuelt bør oppgraderes tidlig?

    Har erfart allerede at man bør helst bytte ut wheel hubs "1654" til aluminium "1654x" helst før man kjører første gangen.

    Dempere har også hatt en tendens til å løsne fra festene sine.

  • #2
    Jeg er ikke sikker på hva som er forskjellen på rustler og rustler vxl. Jeg har en vanlig rustler. Og først røk gear drevet. Bytta det ut med plast og etterpå røk tannhjula som sitter rundt diffhuset. Bytta dette med et som har tannhjul i metall. Så mitt tips (forutsatt at de er like) er å bytte ut alle drev/tanhjul til nye i metall!

    Hvorfor bør man bytte ut wheelhub? Bare lurer. Og hvor får du kjøpt?
    2 x Tamiya CC01, HPI Mini Recon, Traxxas Rally1/16 Vxl, Tamiya M04

    Comment


    • #3
      Har hatt en del problemer med at det setter seg fast sand eller annen møkk i mellom spur giret og pinion giret. Er en fordel at spur giret er av plast tror jeg. lønner seg å ha noen reserve.

      Tror det er metalldrev forøvrig på vxl. er ikke helt sikker.

      Grunnen til at jeg mener man bør bytte wheelhubs er fordi at de som er der fra før(i plast) drar seg runde. Det har i hvertfall sjedd med min.

      Comment


      • #4
        VXL har allerede alt av tannhjul i metall, bortsett fra spurgear. Dette bør du absolutt beholde som plast, da det er MYE enklere å skifte spurgear enn å skru opp hele diffen. Og tro meg, kjører du med metall spurgear vil du måtte åpne diffen ofte.....

        Jeg har kjørt med plast wheelhubs i over et år, og har ikke hatt noe som helst problemer med det. Så lenge du fester hjula skikkelig, er ikke dette noe problem.

        Anbefaler å bytte shock caps til aluminium. Da slipper du problemet med at demperne detter fra hverandre.

        Jeg har oppgradert alle bærearmer til alu, samt castor blocks foran. Resterende deler anbefaler jeg å la være i plast, da det er lettere og billigere å ha noen svake ledd, enn at du knekker hele festet på bærearmen eller tilsvarende. Kjøp heller et hav av ekstra deler av de som er "svake ledd".

        Har litt erfaring med denne bilen, så er det noen som lurer på noe så bare spør i vei
        Traxxas Rustler VXL og Slash 4WD 1/10 VXL | HPI Baja 5b med 30,5 4-bolt Race Port

        Comment


        • #5
          Originally posted by jorgenms View Post
          VXL har allerede alt av tannhjul i metall, bortsett fra spurgear. Dette bør du absolutt beholde som plast, da det er MYE enklere å skifte spurgear enn å skru opp hele diffen. Og tro meg, kjører du med metall spurgear vil du måtte åpne diffen ofte.....

          Jeg har kjørt med plast wheelhubs i over et år, og har ikke hatt noe som helst problemer med det. Så lenge du fester hjula skikkelig, er ikke dette noe problem.

          Anbefaler å bytte shock caps til aluminium. Da slipper du problemet med at demperne detter fra hverandre.

          Jeg har oppgradert alle bærearmer til alu, samt castor blocks foran. Resterende deler anbefaler jeg å la være i plast, da det er lettere og billigere å ha noen svake ledd, enn at du knekker hele festet på bærearmen eller tilsvarende. Kjøp heller et hav av ekstra deler av de som er "svake ledd".

          Har litt erfaring med denne bilen, så er det noen som lurer på noe så bare spør i vei
          Hvilkert av drevene er spur gear? er det det store som er på utsiden av diffen liksom? Eller inni?
          2 x Tamiya CC01, HPI Mini Recon, Traxxas Rally1/16 Vxl, Tamiya M04

          Comment


          • #6
            det er det store drevet med slipper clutch.

            Er det noen som hvet om det er mulig å kjøpe deksel som er helt lokka. det kommer fort sand i mellom dreva når det er åpning ved akselen.

            Comment


            • #7
              Jeg er ikke 100% sikker, men jeg mener at RPM sitt deksel er lukka. Ta et søk på ebay så finner du det der
              Traxxas Rustler VXL og Slash 4WD 1/10 VXL | HPI Baja 5b med 30,5 4-bolt Race Port

              Comment


              • #8
                rpm sitt er lukka...har montert rpm armer og caster på min(dei originale var fortsatt heile) einaste eg har tatt på bilen e spur gear og en demper..har no alu big bore shocks..og wheelybaren e forbruksvare...har slitt ut tre...
                Cato Risholm, fullt hobbyrom...

                Comment


                • #9
                  hvem selger rpm i norge?

                  Comment


                  • #10
                    micromonsters
                    Sverre Finnerud '83 modell
                    FF4 Shafty Crawler med masse snadder
                    frekvens 2.4ghz

                    Comment


                    • #11
                      hva er hovedforskjellen på traxxas rustler og rustler vxl?
                      Er det råd å få kjøpt dekk til bilen i norge? Jeg har kun sett de på ebay jeg..
                      Og hvor fort går deres rustler? Hva slags batteri? Jeg har kun 4200mah nimh batteri. Hvor stort nimh batteri er best? Har ikke lipo lader så kan ikke kjøre lipo,. Hva er helt rått å bruke av batteri på den?
                      2 x Tamiya CC01, HPI Mini Recon, Traxxas Rally1/16 Vxl, Tamiya M04

                      Comment


                      • #12
                        standard rustler eller rustler xl-5 som den heter har vanlig 12T børstemotor og regulator. Diff og tannhjul er i plast.

                        Rustler VXL kommer ferdig med børsteløst oppsett, diff og tannhjul i stål. Bortsett fra spur-gear som er i plast her også. Det er igrunn hovedforskjellen. De har vel "piffa opp" karosseriet på vxl noe, men i utgangspunktet er det samma bilen.

                        Forresten, hvis du har den nyeste utgaven av rustler xl-5 som er vanntett, så er denne oppgradert med stål-diff. Så her er eneste forskjellen motor og regulator.

                        Jeg har rustler vxl, og med 11,1v lipo så har jeg målt bilen i 78km/t med radarpistol. Men da grå det så fort at det ikke går ann å styre..
                        Traxxas Rustler VXL og Slash 4WD 1/10 VXL | HPI Baja 5b med 30,5 4-bolt Race Port

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by jorgenms View Post
                          standard rustler eller rustler xl-5 som den heter har vanlig 12T børstemotor og regulator. Diff og tannhjul er i plast.

                          Rustler VXL kommer ferdig med børsteløst oppsett, diff og tannhjul i stål. Bortsett fra spur-gear som er i plast her også. Det er igrunn hovedforskjellen. De har vel "piffa opp" karosseriet på vxl noe, men i utgangspunktet er det samma bilen.

                          Forresten, hvis du har den nyeste utgaven av rustler xl-5 som er vanntett, så er denne oppgradert med stål-diff. Så her er eneste forskjellen motor og regulator.

                          Jeg har rustler vxl, og med 11,1v lipo så har jeg målt bilen i 78km/t med radarpistol. Men da grå det så fort at det ikke går ann å styre..
                          Okei. Jeg vurderte lipolader og batteri men syns det er for drøyt å bruke 1000 kr på batteri.. Hva er det beste nimh batteriet til denne bilen?

                          Jeg spør så mye for jeg har ikke så mye peil på dette...
                          2 x Tamiya CC01, HPI Mini Recon, Traxxas Rally1/16 Vxl, Tamiya M04

                          Comment


                          • #14
                            har du xl-5 eller vxl?

                            Har du xl-5 så kan du bruke inntil 8,4v nimh. hvor mange ampere det er spiller ingen rolle.

                            Har du vxl så kan du ha opp til 12,4v nimh mener jeg. Du finner mye billige 9,6v batterier på ebay. du får en 2-3 batterier for 4-500 kr. Husk å kjøpe "hump pack". Det betyr at de to ekstra cellene sitter oppå selve batteriet. Slik at det passer i batteriboksen på bilen.
                            Traxxas Rustler VXL og Slash 4WD 1/10 VXL | HPI Baja 5b med 30,5 4-bolt Race Port

                            Comment


                            • #15
                              Jeg har xl-5. Må det være hump pack på nimh batteriene? Kan ikke du finne et bra batteri for meg Finner ikke hvilket jeg skal ha. Det beste nimh batteriet til min bil. Kan min lader lade dette? Det er en carson xpert med maks 4 amp. Hvor lang tid vil ladingen ta?
                              2 x Tamiya CC01, HPI Mini Recon, Traxxas Rally1/16 Vxl, Tamiya M04

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X