Announcement

Collapse
No announcement yet.

HBX Rocket

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • HBX Rocket

    Jeg fikk ett innfall av guttunge i meg, og kjøpte denne bilen i børsteløs modell. Men jeg synes den går litt trått, så jeg sku ønske jeg kunne få litt mer ut av den. Nå sitter det en standard børsteløs KV 3600 motor i den, og en ESC som det står 7,4 volt på.Kjøre med et 7.2volt 2000mah batteri. Kunne jeg prøvd en Lipo-løsning? Eller ville hele greia vært klar for Høggær'n hos Vazelina?

    Håper noen kan hjelpe
    Capt. Slow
    Medlem i GTL Rc-klubb www.rcklubben.no
    Team GoSlow

  • #2
    Det er vel vifta det står 7,2V på, og det sitter vel en Hobbywing eZRun kombi i denne, med 35A esc? I så fall, er dette v1.1 eller v2? Du finner informasjon om v2 og programmering av den på hjemmesidene til Hobbywing, og til v1.1 her. Som du ser så takler esc'en opp til 3S LiPo samt at den har cut-off funksjon. LiPo-batterier og computerlader får du veldig billig hos Hobbycity.com.
    Team RC Companiet - Minicupen.no
    VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

    Comment


    • #3
      ESC-en i Rocketen er en Lansu LS-4050-D. Jeg har prøvd å finne litt info om den, men jeg er litt nybegynner og har ikke egentlig funnet noen info om denne...
      Capt. Slow
      Medlem i GTL Rc-klubb www.rcklubben.no
      Team GoSlow

      Comment


      • #4
        Vanskelig å finne noe informasjon om den ja. Fant ihvertfll dette bildet.

        Her står det at regulatoren takler 3S (11,1V) LiPo også, men at du må ha low voltage cut-off i tillegg da det ikke finnes på regulatoren. Du vil uansett om du velger 2S eller 3S merke stor forskjell fra 7,2 NiHM. Velger du der her får du vesentlig bedre ytelse og kjøretid enn det du har i dag, i tillegg til at det batteriet kommer med Deans-kontakt (samme som på bildet over). Velger du LiPo må du også ha lader, helst med balanserer. En grei og billig lader har du her, og evnt strømforsyning til laderen her. Litt informasjon om LiPo generelt finner du her.
        Last edited by >Jonas<; 24 October 2009, 11:56.
        Team RC Companiet - Minicupen.no
        VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

        Comment


        • #5
          Det må være den, sjøl om den ikke ser helt sånn ut i bilen min, men benevningen og ampere stemmer Tusen takk for info, du er jo utrolig til å finne fram på nettet! Nå må jeg utforske litt og se hva jeg ender på. Har forøvrig sendt en mail til butikken jeg kjøpte den på, for med dagens batteri fullt ladet, så går bare bilen 2 min på full guff, og så dabber den helt av for å bare sløve rundt etter 6-7 min, da er det bare å gi opp.
          Capt. Slow
          Medlem i GTL Rc-klubb www.rcklubben.no
          Team GoSlow

          Comment


          • #6
            Et siste spørsmål:

            Det står 7,4v på vifta, men vil den gå til skauen hvis jeg prøver et 9,6v batteri? Har et liggende fra en båt jeg kjøpte for en stund siden. Begge batteriene jeg har (både i bil og båt er Nimh)
            Capt. Slow
            Medlem i GTL Rc-klubb www.rcklubben.no
            Team GoSlow

            Comment


            • #7
              Har hatt en bil med samme esc og der fulgte det med 12V batteri så den skal nok tåle 9.6.
              HPI Baja 5B v2

              Comment


              • #8
                Originally posted by HBX=D View Post
                Har hatt en bil med samme esc og der fulgte det med 12V batteri så den skal nok tåle 9.6.
                obs obs! finnes 2 versjoner av denne ESC! en 7.4v og en 12v..

                se her http://www.rc-shop.no/users/rcshop_m...ge/E01412V.pdf
                Jon Are Riise 1983

                Comment


                • #9
                  Når det står 35A er det da 3 cell lipo som er maks eller 2 cell??

                  Comment


                  • #10
                    Kjøpte 3 cell til en lignende bil, tro meg, 2 cell er mer en nok. Den ble mørbanket, hjul, skruer, spur gear varme osv.

                    Comment

                    (RS) Radiostyrt.no Statistics

                    Collapse

                    Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                    Welcome to our newest member, Erik-M.
                    Working...
                    X