Announcement

Collapse
No announcement yet.

HPI savage Flux - problemer med "klutsj"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • HPI savage Flux - problemer med "klutsj"

    Hei.

    Kjøpte en ny savage flux på turbo-batterier i fjor. Kjørte masse, men jeg tror at batteriene var litt vel kraftige for bilen. På slutten av sesongen i fjor var det nærmest som om "kutsjen" var i stykker (vet ikke om det er en klutsj i en slik bil engang, men iallefall reagerte den slik som en bil med sliten klutsj reagerer). Til slutt gikk den knapt fremover. Forsøkte å stramme mutteren som sitter foran fjæra på motoren, men det hjalp i 10 min så var vi back (demonterte også hele tannhjulkassa, og det også hjalp i nøyaktig 10 min). Noen som har en forklaring på hva dette kan være? Noen enkel fix, eller må jeg bytte noe?

    Legger på et spørsmål til: har 3-cell (?) 11.1 LiPo batterier. De ble i sept ladet på "storage"-program, og siden lagt i posen sin i garasjen. det har vært kaldt i vinter, noen som vet om batteriene tåler SÅ kald lagring (tipper det i korte perioder har vært ned mot 15 blå der inne...)?


    Takknemmelig for svar.

    CAS

  • #2
    Prøvd å sette mutteren inn med locktite? De har en tendens til å løsne de mutterne.
    Kjøretøy: RS5F1, Inferno VE, Xray T3, Futaba 4pk ++
    O.sæland hobby

    Comment

    (RS) Radiostyrt.no Statistics

    Collapse

    Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
    Welcome to our newest member, Erik-M.
    Working...
    X