Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bil til poden: Thunder Tiger ZK-2 Mini-Monster?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bil til poden: Thunder Tiger ZK-2 Mini-Monster?

    Eldstegutten fyller 9 år snart, og jeg driver og vurderer å kjøpe ham en fjernstyrt el-bil. Synes imidlertid de som er på markedet er i dyreste laget, hadde egentlig tenkt meg max 500 kroner for full pakke, men skjønner jo at det ikke er mye man får til den prisen, og han skulle jo helst hatt noe med litt guffe i, noe som tåler en trøkk og som det er greit å få tak i deler til.

    Den rimeligste jeg finner som ser ganske OK ut er denne (Thunder Tiger ZK-2 Mini-Monster):
    http://elefun.no/p/prod.aspx?v=1312&i=19&

    Noen som har erfaring med denne og kan si noe kvalifisert om hvor bra den er? Hvor lenge kjørerer man forresten på et batteriet som er med?

  • #2
    Det er en artig liten sak den Første ''ordentlige'' rc bilen min Kjøpte min for 1500 for 3 år siden:P

    Vet ikke helt hvor fort den går, men det virker fort da den er så liten. Den spinner lett og har fått den på bakhjula også Husker ikke helt kjøretida egentlig, har stått på hylla en stund. Men har herja litt med den og ingenting på min har ryke ennå så vidt jeg kan huske. Har bytta spurdrevet en gang, men det må en regne med Men den går rett i revers, den har ingen brems. Så hvis en er litt forsiktig der sparer enn tanhjula Dele tilgangen er vel ikke like bra som mange andre merker, men de har vel en del på elefun.

    Har forresten kjøpt ett short course truck karosseri til min også, så kommer til å bli brukt en del mer framover!

    For 800kr syntes jeg absolutt den er verdt det Men en hurtiglader kan være kjekt
    AE SC8e - Losi Micro-T - Tamiya Pajero - Thunder Tiger ZK2
    utstyr selges klikk her

    Comment


    • #3
      Takker så mye for svar Høres ut som det kan bli en slik en da, det er ikke så mange aktuelle kandidater i den prisklassen der, som jeg har funnet ihvertfall.

      Comment


      • #4
        Har samme bil til datteren min, hun har ikke ødelagt den enda i hvertfall

        Men lite egnet for inne kjøring, går for fort til det men funker bra ute.

        Kjøretiden er ca. 10 min.
        Rasmus Fauske
        http://www.rc-batteri.no
        TDR, Rush 750, MD7, MD6, Pantera 50 (XE), Savage XSS, Night Crawler

        Comment


        • #5
          Høres bra ut. Skal uansett bare brukes utendørs. 10 minutters kjøring ja...ekstra batteri kan være kjekt da kanskje. Ser ut til å koste bare 150 kroner. Hvor lang ladetid er det med den medfølgende laderen?

          Comment


          • #6
            Det er en "over-natten" lader så tar ca. 10-12 timer sånn ca. Mao så tar det sin tid.
            Rasmus Fauske
            http://www.rc-batteri.no
            TDR, Rush 750, MD7, MD6, Pantera 50 (XE), Savage XSS, Night Crawler

            Comment


            • #7
              Originally posted by rfauske View Post
              Det er en "over-natten" lader så tar ca. 10-12 timer sånn ca. Mao så tar det sin tid.
              Urk Da skjønner jeg bedre anbefalingen lenger oppe her om å kjøpe en hurtiglader.

              Hva menes forøvrig med hurtiglader? Er det en spesiell type lader, eller er det en hvilkensomhelst lader som kan levere mer strøm enn de 0.0000000000001 ampere som den medfølgende laderen kan levere?

              Ville feks. denne duge?

              Comment


              • #8
                Tenkte bare på en sånn en som henger i stikkontakten som har litt høyere strøm en den originale, lader opp på ett par timer kanskje. Men en computerlader, som du linket til, er jo det beste da, da kan du justere ladestrømmen og se spenning, strøm, kapasitet osv. Har ingen kjennskap til den du linket til, men duger sikkert den Ligna veldig på laderen min forresten, Imax B6AC.
                AE SC8e - Losi Micro-T - Tamiya Pajero - Thunder Tiger ZK2
                utstyr selges klikk her

                Comment


                • #9
                  Har noen en link der man får kjøpt bilen?

                  Comment

                  (RS) Radiostyrt.no Statistics

                  Collapse

                  Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                  Welcome to our newest member, Erik-M.
                  Working...
                  X