Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dekk i 1:10 Offroad!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Lara Lillefugl sang i øret mitt her om dagen, før NM kan vi i det minste få gjort om ordlyden i regelverket, slik at holeshot er lov uavhengig av type:

    1.6 Forandringer eller tillegg i Spesialreglementene
    Endringer i og eller tillegg til SR som er av større prinsipiell karakter skal som hovedregel behandles
    og godkjennes av seksjonsstyret etter behandling på Motorsportkonferansen i samråd med de
    fremmøtte delegater. Motorsportkonferansens delegater gir sitt råd til seksjonen, som innenfor sitt
    mandag fatter de endelige vedtak. I spesielle saker må også Forbundsstyret godkjenne endringer.
    Seksjonsstyret kan imidlertid gjøre vedtak om endringer dersom de er av mindre omfang, av ren
    redaksjonell art, naturlig tilpasning til vedtak i EFRAs regler, eller dersom klare tidsmessige endringer
    eller endringer i NMFs overordnede lover/regler tilsier det
    Visstnok dette som ble brukt når Lipo i 1:12 ble lov.
    Martin Sørlie - 1985
    TLR - Absima - Spektrum
    Darkspeed Racing
    www.teamsmallsize.com

    Comment


    • #32
      Jeg foreslår at vi tar dette opp på førermøtet. Dersom ingen har noen innvendinger mot at alle typer av Holeshot er lov, ja så kjører vi med det.

      Elbuggy er en klasse som har vært velsignet fri for krangling om regler!

      Men henvend deg gjerne til NMF i tillegg!
      Life's too short to go slow! www.ymr.no

      Besøk mitt showroom

      Comment


      • #33
        Ehh, skal dere tillate enda en dekktype, 3 uker før NM........ nei ærlig talt.

        Dekk innkjøp er av mange gjort før sesongen, og jeg stusset også fælt over av mange brukte 2,0 på Bukta...
        La oss forholde oss til gjeldene regelverk, så får vi evnt gjøre justeringer på MSK.

        hehe, vet jeg har SHY med på den, han HATER regelendringer i sesongen
        XFactory X6SQ,Team Ass B4 og B44 , NOVAK all the way.
        Xray T3, LRP, Tekin
        Grenland Modellbil Klubb

        Comment


        • #34
          Originally posted by SHY View Post
          Jeg foreslår at vi tar dette opp på førermøtet. Dersom ingen har noen innvendinger mot at alle typer av Holeshot er lov, ja så kjører vi med det.

          Elbuggy er en klasse som har vært velsignet fri for krangling om regler!

          Men henvend deg gjerne til NMF i tillegg!
          Originally posted by Finken
          Ehh, skal dere tillate enda en dekktype, 3 uker før NM........ nei ærlig talt.

          Dekk innkjøp er av mange gjort før sesongen, og jeg stusset også fælt over av mange brukte 2,0 på Bukta...
          La oss forholde oss til gjeldene regelverk, så får vi evnt gjøre justeringer på MSK.

          hehe, vet jeg har SHY med på den, han HATER regelendringer i sesongen

          Og her har vi da problemet....

          Jeg er litt enig med begge to, men i dette tilfellet vil jeg si meg mest enig med Finken. Jeg skal til å smelle inn en bestilling på dekk, men jeg synes det blir for dumt om jeg må bestille alt som er.

          Men dette er vel enkelt, foreslås det å åpne på førermøtet, og én sier nei, så må vel reglene stå? Jeg vil ha klarhet i dekk før NM, ikke neste år:P
          Martin Sørlie - 1985
          TLR - Absima - Spektrum
          Darkspeed Racing
          www.teamsmallsize.com

          Comment


          • #35
            Svenskene på Nordisk poengterte noe vi kanskje bør vurdere å innføre, bruk artikkelnummer på tillatte dekk i tillegg til navnet. Da minimierer vi tvil om hva som er tillatt og forenkler for førere og forhandlere. Vi unngår også behovet for å skaffe alle ulike gummiblandinger for alle tillatte typer.
            Det skulle bety at for istedet for "Team Losi Big Shot" så skriver man "Team Losi Big Shot A7368R". Eller for Proline Hole Shot LP skriver man "Proline Hole Shot LP PRO8184-02".
            Roy Gjemble, 1974
            Racing: TLR 22 & Team Durango DEX410
            Gear: Ko Propo, Savöx, Hobbywing, Rudebits, Darkside Designs

            Comment


            • #36
              Originally posted by dahomie View Post
              Svenskene på Nordisk poengterte noe vi kanskje bør vurdere å innføre, bruk artikkelnummer på tillatte dekk i tillegg til navnet. Da minimierer vi tvil om hva som er tillatt og forenkler for førere og forhandlere. Vi unngår også behovet for å skaffe alle ulike gummiblandinger for alle tillatte typer.
              Det skulle bety at for istedet for "Team Losi Big Shot" så skriver man "Team Losi Big Shot A7368R". Eller for Proline Hole Shot LP skriver man "Proline Hole Shot LP PRO8184-02".
              Agreed!

              Jeg tenkte jeg skulle bruke de neste ukene på å utforme et forslag til MSK der jeg inkl. varenummer. Forslaget legger jeg ut her, slik at vi alle kan bli enige om hva som skal stå der.

              Men, Bowtie blir borte. Holeshot 2.0, Bigshot eller begge for 2011?
              Martin Sørlie - 1985
              TLR - Absima - Spektrum
              Darkspeed Racing
              www.teamsmallsize.com

              Comment


              • #37
                Er ikke Hole Shot (2) og Big Shot ganske like, er det sånn at Hole Shot 2 varer lengre så bør det være med for å holde kontroll på kostnadene i takt med at vi øker kjørelengden. Hvorfor ikke prøve et nytt dekk som f.eks Caliber, det finnes i 2/4wd Rear og 4wd front. Noen som har testet det på Bukta og/eller i Skien eller på andre naturunderlag? Jeg har kjørt det i 1/8 og det har vært veldig slitesterkt, akkurat det en del var ute etter med Bow Tie for i år.
                Roy Gjemble, 1974
                Racing: TLR 22 & Team Durango DEX410
                Gear: Ko Propo, Savöx, Hobbywing, Rudebits, Darkside Designs

                Comment


                • #38
                  Originally posted by dahomie View Post
                  Er ikke Hole Shot (2) og Big Shot ganske like, er det sånn at Hole Shot 2 varer lengre så bør det være med for å holde kontroll på kostnadene i takt med at vi øker kjørelengden. Hvorfor ikke prøve et nytt dekk som f.eks Caliber, det finnes i 2/4wd Rear og 4wd front. Noen som har testet det på Bukta og/eller i Skien eller på andre naturunderlag? Jeg har kjørt det i 1/8 og det har vært veldig slitesterkt, akkurat det en del var ute etter med Bow Tie for i år.
                  Er dette et ganske nytt dekk? Har ikke sett det før...
                  Virker helt klart spennende, og skal i hvertfall testes på bukta i løpet av sommeren
                  Team Smallsize

                  Comment


                  • #39
                    Originally posted by sabben View Post
                    Er dette et ganske nytt dekk? Har ikke sett det før...
                    Virker helt klart spennende, og skal i hvertfall testes på bukta i løpet av sommeren
                    Har heller ikke sett dette... noen som har et nærbilde av mønsteret?

                    Flott at du tar tak i et forslag Martin!
                    Life's too short to go slow! www.ymr.no

                    Besøk mitt showroom

                    Comment


                    • #40
                      Originally posted by dahomie View Post
                      Er ikke Hole Shot (2) og Big Shot ganske like, er det sånn at Hole Shot 2 varer lengre så bør det være med for å holde kontroll på kostnadene i takt med at vi øker kjørelengden. Hvorfor ikke prøve et nytt dekk som f.eks Caliber, det finnes i 2/4wd Rear og 4wd front. Noen som har testet det på Bukta og/eller i Skien eller på andre naturunderlag? Jeg har kjørt det i 1/8 og det har vært veldig slitesterkt, akkurat det en del var ute etter med Bow Tie for i år.
                      Har testa Caliber på bukta, syntes det satt mye bedre enn Hole Shot.. Magne også tror jeg likte og kjøre med Caliber Men nå kjører ikke jeg akkurat så fort, så kan jo hende de ikke er så bra for dere " som kjører fort" hehe

                      Comment


                      • #41
                        ser litt ut som et herje dekk men har ikke prøvd det...
                        Click image for larger version

Name:	672_1_.jpg
Views:	1
Size:	52.7 KB
ID:	768223
                        " I'm not in this world to live up to your expectations and you're not in this world to live up to mine." - Bruce Lee

                        Comment


                        • #42
                          Originally posted by trular View Post
                          ser litt ut som et herje dekk men har ikke prøvd det...
                          [ATTACH=CONFIG]34789[/ATTACH]
                          Jeg har heller ikke peiling på om det funker på bukta men det er definitivt ikke et herje dekk om man mener i retning bashing. Det er et meget seriøst racingdekk. Det ble utviklet for 1/8 opprinnelig, ble tilgjengelig i 1/10 buggy 2. mars i år hvis jeg ikke husker helt feil.
                          Håper Ole, David, KG osv kan teste dekket, jeg tror det kan være et meget godt og slitesterkt alternativ til Bow Tie som sammen med Hole Shot LP ikke produseres lenger.
                          prolineracing.com har veldig gode nærbilder av mønsteret.
                          Roy Gjemble, 1974
                          Racing: TLR 22 & Team Durango DEX410
                          Gear: Ko Propo, Savöx, Hobbywing, Rudebits, Darkside Designs

                          Comment


                          • #43
                            Litt info om dekket:

                            The Caliber takes tire technology to the next level by optimizing traction, control, balance, and tire wear with its dual-stage design. The smaller top pin penetrates through loose dirt while delivering unbelievable side and forward bite. The base pin works as a support for the top pin while acting as a dual-stage design once the top pin is worn down. You can rely on the base pin for greater tread life wear and it works well on those tracks that are prone to blue-groove or have a super clean surface.
                            Roy Gjemble, 1974
                            Racing: TLR 22 & Team Durango DEX410
                            Gear: Ko Propo, Savöx, Hobbywing, Rudebits, Darkside Designs

                            Comment


                            • #44
                              Har testet både Caliber og Holeshot 2 på bukta og de fungerer meget godt begge dekkene, men Caliber er nok hakket råere på litt fuktig føre! Slite sterke er de begge to, jeg kjørte med Holeshot 2 på den nye Schumien i 2wd og selv den bilen satt på vått føre i forhold til forventningene. Og det at dekkene er slitesterke i tillegg er jo et veldig pluss! Greit å kunne spare litt kroner der det er mulig, samtidig som man har bra grep.
                              www.bmrk.net * Hotbodies * Assosiated * Scumacher * Savöx * Jconcepts * Nosram * Epic Trinity *

                              Comment


                              • #45
                                Her er feedback ang, Bow-Tie fra Proline, da jeg spurte dem om hvor dette dekket har tatt veien:

                                Thank you for supporting Pro-Line products. Unfortunately we have discontinued the product. However, if there is enough demand for the specific item, we may make another run at a future supply. Many distributors and stores still have and carry them.
                                Xray NT1, Ass 12R5 Lipo, Team Durango DEX410, TLR-22.
                                OMK 1/10 Buggy gruppa på facebook
                                Oslo Modellbilklubb, Ansv. 1/10 Buggy

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X