Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dekk i 1:10 Offroad!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Det er på tide å få fart i denne diskusjonen igjen. Status nå er at kun ett dekk som finnes for salg er godkjent. Dette dekket fungerer veldig bra, men slites alt for fort. Skal vi klare å rekruttere folk i denne klassen må det finnes dekk som er lovlige og fungerer uten at det trenger å koste en formue. Jeg syns at til MSK bør vi ha alternativer klare for de to dekkene som ikke er å få tak i lenger. Caliber og holeshot 2 er begge dekk som folk har testet og syns funker bra. De er også tilgjengelige fra norsk forhandler.
    Jeg hører også at J consepts har fått seg et agentur i Norge, og det skal vistnok være gode dekk. (men jeg har ikke selv testet)

    Hva mener folket?
    Xray NT1, Ass 12R5 Lipo, Team Durango DEX410, TLR-22.
    OMK 1/10 Buggy gruppa på facebook
    Oslo Modellbilklubb, Ansv. 1/10 Buggy

    Comment


    • #47
      Jconsepts har veldig bra dekk til 1.10 buggy til en veldig bra pris, Vi kan få tak i prøver om det er ønskelig. Ta en titt på denne linken til JC dekkene, http://www.jconcepts.net/store/index...dex&cPath=3_27

      Mvh

      Asim
      www.bmrk.net * Hotbodies * Assosiated * Scumacher * Savöx * Jconcepts * Nosram * Epic Trinity *

      Comment


      • #48
        Arbeidsgruppen har nå avgjort hva vi gjør med tanke på den nye typen Hole Shot dekk som har kommet. Vi har stemt om saken, og det var flertall for å TILLATE både Hole Shot LP og Hole Shot 2.0 ut sesongen. Fra nå av vil vi presisere med artikkelnr hvilke typer som er tillatt i tileggsreglene til løpene.
        - Jostein Helland -
        www.tnrc.ipublish.no

        Comment


        • #49
          Originally posted by Jostein View Post
          Arbeidsgruppen har nå avgjort hva vi gjør med tanke på den nye typen Hole Shot dekk som har kommet. Vi har stemt om saken, og det var flertall for å TILLATE både Hole Shot LP og Hole Shot 2.0 ut sesongen. Fra nå av vil vi presisere med artikkelnr hvilke typer som er tillatt i tileggsreglene til løpene.
          Dette er vel litt sent i forhold til runde 3 i Kodal? Jeg har allerede bestilt hjul, og synes vel flere enn bare de i arbeidsgruppen burde få si noe i den saken?

          Reglementet spesifiserte enkelt og greit Holeshot LP, og at dette ikke er å få tak i er jo uvesentlig, da det stort sett ikke funker så bra som Bigshot. Skal dere nå tillate 2.0 dekket, som er direkte konkurrerende til Bigshot, så synes jeg faktisk det må vente ihvertfall til NM.

          Jeg har som sagt handla inn en god del Bigshot til NC3(Jeg er villig til å dele), og jeg synes det blir litt for dumt å måtte bestille Holeshot 2.0 fordi noen skulle endre spillereglene midt i sesongen

          For all del, jeg må ikke handle 2.0, men dere veit sjøl åssen det er. Det kan slå til og funke overlegent over Bigshot. Man vil ikke være dårligere enn nestemann.
          Last edited by Razer; 17 July 2010, 02:00.
          Martin Sørlie - 1985
          TLR - Absima - Spektrum
          Darkspeed Racing
          www.teamsmallsize.com

          Comment


          • #50
            Ja........
            Kodal er gjerne en litt spes case siden tilleggsreglene der vi skulle spesifisere dette, vil komme for sent ut. Skal sove på det, og diskutere litt.

            Mulig det bør bli en gentlemans agreement på førermøtet at folk lar 2.0 dekkene ligge i baggen. For vi er vel ikke blitt for stor til det enda??
            Kommer tilbake.
            - Jostein Helland -
            www.tnrc.ipublish.no

            Comment


            • #51
              Det er også de som har bestilt V2.0 for hele sesongen, litt kjipt å måtte bestille V1.0 rett før Kodal
              I may have been born yesterday sir, but I stayed up all night!
              Team Associated B44.1
              Team Associated B4

              Comment


              • #52
                Hehe, ja vanskelig å gjøre alle fornøyd i denne saken, og eg kan bare beklage at ikke vi fikk ryddet opp i dette i feb/mars. Det er min feil

                Nå har tilleggsreglene for begge løpene tidligere bare sagt PL Hole Shot, og da fortsetter vi med det det, men skriver opp nr på de to typer hole shot som er i handelen.
                Tilleggsreglene for Kodal kommer mandag på nmfsport, og uoff versjon er nå lagt ut under kodal tråden her på forumet.

                Så da tillates både Low Profile og 2.0 i Kodal og alle andre uteløp ut året!
                Last edited by Jostein; 17 July 2010, 15:51.
                - Jostein Helland -
                www.tnrc.ipublish.no

                Comment


                • #53
                  Tillegsreglene KAN IKKE være ulikt SR, man kan ikke lage "nye" regler i TR.
                  En protest fra EN fører, og ....

                  Er dere fått solstikk, og innføre ett nytt dekk midt i sesongen, jeeeeesss..............

                  Det er faen meg ikke lek vi driver med, nå får dere jammen meg skjerpe dere.

                  Folk er på ferie, mange vil ikke engang få dette med seg før løpet, TR skulle vært ute 60 dager før løpet
                  Last edited by Finken; 18 July 2010, 13:04.
                  XFactory X6SQ,Team Ass B4 og B44 , NOVAK all the way.
                  Xray T3, LRP, Tekin
                  Grenland Modellbil Klubb

                  Comment


                  • #54
                    Originally posted by Ole-idolet View Post
                    Det er også de som har bestilt V2.0 for hele sesongen, litt kjipt å måtte bestille V1.0 rett før Kodal
                    Enkelt. Hvis du har kjøpt v2.0, så har du ikke lest regelverket for 2010! Skal jeg som har det straffes for det? Og vi vet jo at V1.0 sjelden eller aldri er tingen, så det slipper du å handle

                    Jeg er helt enig med Fink, og dette er det altfor sent å tukle med nå. Dette er mat for dekkregler anno 2011.
                    Martin Sørlie - 1985
                    TLR - Absima - Spektrum
                    Darkspeed Racing
                    www.teamsmallsize.com

                    Comment


                    • #55
                      Jaja som dere skjønner var ikke arbeidsgruppen enstemt i denne saken.....

                      Jeg skal forsøke å ta dette en gang til:

                      Regelverket vårt er ikke oppdatert, det står ingen plass i regelverket om dette. Men man må inn å lese referat fra Msk og se på hva som har blitt vedtatt.

                      Derfor bruker vi tilleggsregler for å klargjøre regelendringene som ble vedtatt ifjor høst. Tilleggsregler skal, sitat: "Inneholde tilleggsinformasjon og detaljer i forbindelse
                      med den bestemte konkurransen som ikke er bestemt i NLR, SR og andre bestemmelser."
                      Dette har stått om dekk i de tidligere publiserte tilleggsreglene, nytt sitat: "Det er tillatt med følgende dekk: Losi Big Shot - Proline Hole Shot - Proline Bow Tie - Schumacher Mini Spike."
                      (Tilleggsregler kommer ut ca 3 uker før NC løp. Senest 30 dager før skal de sendes inn fra klubben og så blir de endret / godkjent/ publisert iløpet av en ukes tid.)

                      I tillegg har jeg, som leder av elbuggy arbeidsgruppen også brukt forumet og 1/10OR siden på facebook for å reklamere/ informere om NorgesCupen, nye sitater tilbake fra februar:
                      "Viktigste regelendringer iår:
                      - Alle kval og finaler kjøres over 8 minutt.
                      - Det er tillatt med følgende dekk: Losi Big Shot - Proline Hole Shot - Proline Bow Tie - Schumacher Mini Spike.
                      Dette gjelder alle baner. Dog maks to sett bakdekk per løp. Innlegg er fritt"

                      Eg har altså gjort den tabben at eg har oversett LP fra forslaget som er ble vedtatt, og dermed har alle som har spurt meg og all info som har kommet ut ikke hatt "LP" hengende med seg.... Og 2.0 dekket ble praktisert brukt i siste NC løp. (Jada, alt rotet er derfor min feil )

                      Med dette som bakgrunn mener altså flertallet i vår elbuggy arbeidsgruppe at vi fremover skal tillate begge typer Hole Shot. Den gamle typen produseres altså ikke lenger heller. Noen butikker har igjen enda, men hos de fleste er den gått ut.

                      Eg håper at folk som er uenig respekterer denne avgjørelsen. Og at vi heller legger kreftene i å hjelpe nybegynnere, bygge opp klassen og kose oss med racingen. Fremfor å styre med slikt tull!
                      Håper også at vi på løp kan hjelpe hverandre slik at de som ikke viste at 2.0 dekket var lov f.eks får kjøpe/ bytte av de som har.

                      Har snakket med argusmotstanderen Fink ikveld og selv han mener det er greit om dekket finnes tilgjengelig på banen, så da håper eg å få til det.

                      Husk også at Bow tie er best i Kodal
                      - Jostein Helland -
                      www.tnrc.ipublish.no

                      Comment


                      • #56
                        enig med fink og martin. syntes det har vært noe skurr i flere anledninger hittil i år som gjør ting litt tungt.
                        Yokomo MR-4BXF \ Yokomo B-Max2 MR \ Orion Lipo \ Hobbywing \ Futaba \ Sanwa M11

                        Comment


                        • #57
                          Flott det.
                          Arild (1980)Radøy RC
                          BERGENSFORUM: www.rcbergen.diskusjonsforum.no

                          Comment


                          • #58
                            siden ole har kjøpt dekk burde de vert forbode å bruka.....
                            eg hoper fink vinner.
                            PS: eg synes banen i oslo er for smal. uansett om det står i efra reglene at 3 meter er anbefalt og 0,5 er da ok...
                            Arild (1980)Radøy RC
                            BERGENSFORUM: www.rcbergen.diskusjonsforum.no

                            Comment


                            • #59
                              Originally posted by AMV View Post
                              siden ole har kjøpt dekk burde de vert forbode å bruka.....
                              eg hoper fink vinner.
                              PS: eg synes banen i oslo er for smal. uansett om det står i efra reglene at 3 meter er anbefalt og 0,5 er da ok...
                              Da anbefaler jeg deg å komme deg på et løp der. Vi lå 10 biler nose-to-tail sist, uten smeller. NC på Radøy var kaos uten like.... Såååå. I'll never agree!

                              Ang. Dekkreglene så gidder jeg ikke krangle noe mer, men dette er helt mørkt.
                              Martin Sørlie - 1985
                              TLR - Absima - Spektrum
                              Darkspeed Racing
                              www.teamsmallsize.com

                              Comment


                              • #60
                                Originally posted by AMV View Post
                                PS: eg synes banen i oslo er for smal. uansett om det står i efra reglene at 3 meter er anbefalt og 0,5 er da ok...
                                He, he... og Arild, ikke klikk på denne linken
                                Tamiya TRF511, Tamiya 417X, Team Associated B4.1
                                http://rc.myocard.net

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X