Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dekk i 1:10 Offroad!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • joho! hehe så mye morro med dekk og lisenser vi har! som sagt er d snart ikke en grus bane igjen.. så da er dekkvalg enkelt. å d 1 eller 2 grus løpet som går durer jeg rundt med holeshot sånn som det ser ut nå.
    Yokomo MR-4BXF \ Yokomo B-Max2 MR \ Orion Lipo \ Hobbywing \ Futaba \ Sanwa M11

    Comment


    • Originally posted by TommyL View Post
      joho! hehe så mye morro med dekk og lisenser vi har! som sagt er d snart ikke en grus bane igjen.. så da er dekkvalg enkelt. å d 1 eller 2 grus løpet som går durer jeg rundt med holeshot sånn som det ser ut nå.
      tommy det er faktisk et av de beste inlegga i hele tråden
      Arild (1980)Radøy RC
      BERGENSFORUM: www.rcbergen.diskusjonsforum.no

      Comment


      • Originally posted by TommyL View Post
        joho! hehe så mye morro med dekk og lisenser vi har! som sagt er d snart ikke en grus bane igjen.. så da er dekkvalg enkelt. å d 1 eller 2 grus løpet som går durer jeg rundt med holeshot sånn som det ser ut nå.

        Vi må jo lage en jord bane vi nå, siden alle baner konverteres til kunst gress! Helt sjukt! Må jo sørge for å holde dekk praten igang...
        www.bmrk.net * Hotbodies * Assosiated * Scumacher * Savöx * Jconcepts * Nosram * Epic Trinity *

        Comment


        • Originally posted by Razer View Post
          Og da har vi et herlig virrvarr av dekk på gang

          Jeg er faktisk mer for åpent i NM, og enhetsdekk ellers jeg. Rett og slett fordi at på NM skal det bære eller briste og tynes maks. Norgescupen er da 4-5 løp pr. sesong hvor det uten tvil er lurt å holde kostnadene nede...
          Ja det eneste som mangler nå er at vi kan begynne å styre været slik at det passer dekket....
          www.bmrk.net * Hotbodies * Assosiated * Scumacher * Savöx * Jconcepts * Nosram * Epic Trinity *

          Comment


          • Jeg har tenkt meg litt om her nå og funnet ut at et godt bevis på at det burde vært fritt dekkvalg i NC er jo nå at det er 2 tråder her med x antall innlegg her, bare det er jo grunn god nok til å forstå at det enkleste hadde vært at det burde være fritt i NC og eventuelt enhetsdekk i enkeltstående mesterskap.

            Dette var mitt siste innlegg i denne saken, setter min lit til at de som bestemmer dette kommer frem med en fornuftig løsning
            www.bmrk.net * Hotbodies * Assosiated * Scumacher * Savöx * Jconcepts * Nosram * Epic Trinity *

            Comment


            • Synes vi bør ha maks tre typer i Nc, og et bestemt dekk i hver klasse på Nm.

              - Sorry Magne
              Team Smallsize

              Comment


              • Originally posted by mustitRC View Post
                Jeg har tenkt meg litt om her nå og funnet ut at et godt bevis på at det burde vært fritt dekkvalg i NC er jo nå at det er 2 tråder her med x antall innlegg her, bare det er jo grunn god nok til å forstå at det enkleste hadde vært at det burde være fritt i NC og eventuelt enhetsdekk i enkeltstående mesterskap.

                Dette var mitt siste innlegg i denne saken, setter min lit til at de som bestemmer dette kommer frem med en fornuftig løsning
                dette er nøyaktig det som eg sa til deg i telefonen
                Arild (1980)Radøy RC
                BERGENSFORUM: www.rcbergen.diskusjonsforum.no

                Comment


                • Næææ... Synes det ville være uklokt å endre på dekkreglene for 1:10 OR. Det er den eneste klassen pr. i dag i Norge som har "enhetsdekk" - og det har faktisk fungert helt utmerket!

                  Det er siden jeg begynte kun i år at det har vært litt uklarheter, da ett dekk har blitt discontinued, og et annet har fått en ny utgave... Likevel kan vel ingen sies å ha fått hverken store problemer eller utfordringer på grunn av dette?

                  K.I.S.S.! Keep It Simple Stupid!

                  Støtter Andreas sitt forslag 100%!

                  Tro meg, det er MYE kulere å delta i et løp der du vet at alle har samme type dekk! Jeg har reist verden rundt og konkurrert i 1:8 Track, og det er j***** frustrerende når ingen av de dekkene du har betalt det hvite utav øyet for ikke funker... Uansett klasse er dekk det desidert mest avgjørende for hvor raskt du kan komme rundt en bane (forutsatt like gode sjåfører) - og det er sååå fair og kult at alle da er likt skodd!

                  Hva var det vi landet på?

                  Schumacher MiniSpike
                  Proline Holeshot 2.0
                  ...og?
                  Life's too short to go slow! www.ymr.no

                  Besøk mitt showroom

                  Comment


                  • Originally posted by SHY View Post
                    Næææ... Synes det ville være uklokt å endre på dekkreglene for 1:10 OR. Det er den eneste klassen pr. i dag i Norge som har "enhetsdekk" - og det har faktisk fungert helt utmerket!

                    Det er siden jeg begynte kun i år at det har vært litt uklarheter, da ett dekk har blitt discontinued, og et annet har fått en ny utgave... Likevel kan vel ingen sies å ha fått hverken store problemer eller utfordringer på grunn av dette?

                    K.I.S.S.! Keep It Simple Stupid!

                    Støtter Andreas sitt forslag 100%!

                    Tro meg, det er MYE kulere å delta i et løp der du vet at alle har samme type dekk! Jeg har reist verden rundt og konkurrert i 1:8 Track, og det er j***** frustrerende når ingen av de dekkene du har betalt det hvite utav øyet for ikke funker... Uansett klasse er dekk det desidert mest avgjørende for hvor raskt du kan komme rundt en bane (forutsatt like gode sjåfører) - og det er sååå fair og kult at alle da er likt skodd!

                    Hva var det vi landet på?

                    Schumacher MiniSpike
                    Proline Holeshot 2.0
                    ...og?
                    Jeg er enig med du.

                    Jeg har testet Proline Caliber en del i år, det er fantastisk slitesterkt, og bedre på støv og grovt underlag enn det Holeshot er. Det er mitt forslag som et tillegg til de to andre. Da har vi nye dekk som ikke blir discontinued uten videre, slitesterke, godt grep, og alle butikkene kan faktisk ha dem på hylla.
                    Martin Sørlie - 1985
                    TLR - Absima - Spektrum
                    Darkspeed Racing
                    www.teamsmallsize.com

                    Comment


                    • Originally posted by Razer View Post
                      ...Caliber...
                      Har du sammenlignet dette med BigShot? På Geiteryggen? Utrolig interessant å få et dekk som biter godt på løst underlag uten å slites ned på 3m42sek. BigShot valget fører nesten til pitstop med dekkbytte på en 8 minutters finale.
                      [ DEX210 ]|[ XRAY XB4 ] - Grenland Modellbilklubb
                      -----------------------------------------------------

                      Comment


                      • hmmmm syns vi har diskutert dette i allt for mange ÅR, kan vi ikke bare ta en avtemning på di som har lisens og bli ferdig med dette en gang for alle.er jo det samme hvert eneste år om hva vi skal og ikke skal kjøre av dekk, jeg menner la det vere fritt i nc og enhets dekk i NM... MVH kai rønning
                        Kai Rønning - 67.. (RC RACING TEAM)
                        x factory x6.. atomic carbon S2..atomic carbon S4,, assb42..hot body d8..losi TLR22..tamiya 501..

                        Comment


                        • Originally posted by spiro View Post
                          Har du sammenlignet dette med BigShot? På Geiteryggen? Utrolig interessant å få et dekk som biter godt på løst underlag uten å slites ned på 3m42sek. BigShot valget fører nesten til pitstop med dekkbytte på en 8 minutters finale.
                          Japp. Denne helgen kjørte jeg Caliber, Holeshot og Bigshot. Caliber var utrolig mye bedre enn bigshot, og jeg synes også Holeshot 2.0 var en god del bedre.

                          For all del, vi kan ha fritt. Vi kan gjerne ødelegge den gode bølgen vi kan seile på neste år med å frislippe alt og la dekkhysteri bli et faktum. Flott det.

                          Velger vi det som er foreslått her, har vi billige, slitesterke dekk som er nylig lansert, de funker på alle banene vi kjører på. Og en ting som folk glemmer, med disse få dekkene er det mye enklere å få tak i dekk.

                          Mange førere syter på norske hobbybutikker, hva de har og ikke har osv. Dette er en av tingene butikkene faktisk kan ha, fordi dette kan de få beskjed om. Prisene blir derfor deretter og tilgangen veldig god.

                          I år har dekk hvert et lite problem, men fullt og helt litt problematisk. Bestemmer vi oss for dette nå, er neste år problemfritt! Dekk vil være å få tak i i store kvanta, og slitasjen er så lav at man ikke trenger å kjøpe mye nye dekk.

                          Problemet med frislipp av dekk er nettopp det at det riktige dekket garantert ikke har god holdbarhet, det kan være at noen finner dekk som er nærmest håpløst å få tak i, og kostnadene for å være med litt utover det å bare ha det gøy blir større. Det må da være mer gøy at alle har samme dekk som holder opptil flere løp, og at oppsett og sjåfør er det som har noe å si?
                          Last edited by Razer; 8 September 2010, 15:28.
                          Martin Sørlie - 1985
                          TLR - Absima - Spektrum
                          Darkspeed Racing
                          www.teamsmallsize.com

                          Comment


                          • Kan vi ikke sette opp en liten spørreundersøkelse her på forumet, for morro skyld?
                            Team Smallsize

                            Comment


                            • Originally posted by sabben View Post
                              Kan vi ikke sette opp en liten spørreundersøkelse her på forumet, for morro skyld?
                              Da syns jeg idèen til Kai er bedre. Det er de lisensierte førerne som bør svare på dette. Om mulig faktisk bare de som kan vise til NC/NM deltakelse.
                              [ DEX210 ]|[ XRAY XB4 ] - Grenland Modellbilklubb
                              -----------------------------------------------------

                              Comment


                              • Originally posted by spiro View Post
                                Da syns jeg idèen til Kai er bedre. Det er de lisensierte førerne som bør svare på dette. Om mulig faktisk bare de som kan vise til NC/NM deltakelse.
                                Kan vi ikke sette opp en liten spørreundersøkelse her på forumet, for morro skyld?
                                Team Smallsize

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X