Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dekk i 1:10 Offroad!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • schumi mini, proline holeshot og caliber...
    Yokomo MR-4BXF \ Yokomo B-Max2 MR \ Orion Lipo \ Hobbywing \ Futaba \ Sanwa M11

    Comment


    • det blir sendt inn forslag til msk på å sette nc fritt og at klubbene som arrangerer nm kan sette opp et enhetsdekk.
      Arild (1980)Radøy RC
      BERGENSFORUM: www.rcbergen.diskusjonsforum.no

      Comment


      • Jeg har nå lagt inn en poll i denne tråden, slik at vi kan få en meningsmåling blant de få førerne som herjer forumet Håper de som ikke kjører og heller ikke vil kjøre denne klassen unngår å stemme.

        Videre har jeg nå lest en del i tråden, og jeg finner ingen gode argumenter for fritt dekkvalg utover tilgang og at nybegynnere kan stille med det de vil. De som kommer med det at vi har prøvd det før, og at det ikke funker i Norge osv, står på løs, løøøøs grunn. Da var informasjonen minimal, testingen av dekket minimal, og ingen butikker hadde skaffet før sesongstart. Slik er det ikke nå.

        Touringklassen(som dette gjaldt) har også blitt mindre og mindre siden den gang alt ble frisluppet. For all del, mye annet som har skylden, men mitt første Beitoløp med enhetsdekk og motorer, hadde ca 50 deltagere i touringklassene alene. Og det var da i to like klasser, lisensiert og ulisensiert. Samme motorer og biler

        Hvis det blir som foreslått, med Caliber, Holeshot og Schumacher, kan jeg komme med og garantere for følgende argumenter:
        • Dekktilgangen vil være der. Butikkene kan forberede seg allerede nå, og jeg garanterer at Smallsize og jeg personlig har dekk både i butikk og på banen.
        • Dekkslitasjen blir minimal, forholdene rettferdige, og ikke minst kommer dekkene til å koste lite når butikkene kan ta inn i større kvanta.
        • Alle veit hva som funker hvor, og verden blir et bedre sted.
        Martin Sørlie - 1985
        TLR - Absima - Spektrum
        Darkspeed Racing
        www.teamsmallsize.com

        Comment


        • Originally posted by Razer View Post
          Jeg har nå lagt inn en poll i denne tråden, slik at vi kan få en meningsmåling blant de få førerne som herjer forumet Håper de som ikke kjører og heller ikke vil kjøre denne klassen unngår å stemme.

          Videre har jeg nå lest en del i tråden, og jeg finner ingen gode argumenter for fritt dekkvalg utover tilgang og at nybegynnere kan stille med det de vil. De som kommer med det at vi har prøvd det før, og at det ikke funker i Norge osv, står på løs, løøøøs grunn. Da var informasjonen minimal, testingen av dekket minimal, og ingen butikker hadde skaffet før sesongstart. Slik er det ikke nå.

          Touringklassen(som dette gjaldt) har også blitt mindre og mindre siden den gang alt ble frisluppet. For all del, mye annet som har skylden, men mitt første Beitoløp med enhetsdekk og motorer, hadde ca 50 deltagere i touringklassene alene. Og det var da i to like klasser, lisensiert og ulisensiert. Samme motorer og biler

          Hvis det blir som foreslått, med Caliber, Holeshot og Schumacher, kan jeg komme med og garantere for følgende argumenter:
          • Dekktilgangen vil være der. Butikkene kan forberede seg allerede nå, og jeg garanterer at Smallsize og jeg personlig har dekk både i butikk og på banen.
          • Dekkslitasjen blir minimal, forholdene rettferdige, og ikke minst kommer dekkene til å koste lite når butikkene kan ta inn i større kvanta.
          • Alle veit hva som funker hvor, og verden blir et bedre sted.
          Veldig bra iniativ med poll Martin, men hva forventer du deg med den pollen? Tror du det er noen som kommer til å svare nei på den? Den burde vel heller ha vært fritt valg eller ikke fritt valg? Denne pollen løser jo ingen ting, bortsett fra at resultatet er gitt på forhånd at de aller fleste vil kjøre billig, tilgangen er jo der hele tiden, det er jo bare å bestille inn og leverandørene har gjerne nok på lager så man kan få bestillt inn hele veien. Dette er bare min erfaring og det kan være noe varierende sikkert.
          www.bmrk.net * Hotbodies * Assosiated * Scumacher * Savöx * Jconcepts * Nosram * Epic Trinity *

          Comment


          • Originally posted by mustitRC View Post
            Veldig bra iniativ med poll Martin, men hva forventer du deg med den pollen? Tror du det er noen som kommer til å svare nei på den? Den burde vel heller ha vært fritt valg eller ikke fritt valg? Denne pollen løser jo ingen ting, bortsett fra at resultatet er gitt på forhånd at de aller fleste vil kjøre billig, tilgangen er jo der hele tiden, det er jo bare å bestille inn og leverandørene har gjerne nok på lager så man kan få bestillt inn hele veien. Dette er bare min erfaring og det kan være noe varierende sikkert.
            Enkelt nok. Jeg spurte om noen ville ha dekkregel som sikrer lave kostnader, god tilgang og jevne forhold, eller ikke.

            Det er da det det er snakk om?

            Men, jeg prøver å finne knappen for å redigere pollen altså
            Last edited by Razer; 9 September 2010, 14:50.
            Martin Sørlie - 1985
            TLR - Absima - Spektrum
            Darkspeed Racing
            www.teamsmallsize.com

            Comment


            • Originally posted by Razer View Post
              Enkelt nok. Jeg spurte om noen ville ha dekkregel som sikrer lave kostnader, god tilgang og jevne forhold, eller ikke.

              Det er da det det er snakk om?

              Men, jeg prøver å finne knappen for å redigere pollen altså
              Vi får smugle med oss masse Proline hjem etter Cactus 2011 Da kan det jo bli billig! he he
              www.bmrk.net * Hotbodies * Assosiated * Scumacher * Savöx * Jconcepts * Nosram * Epic Trinity *

              Comment


              • Heisann

                Jeg blir så møkka lei av at folk tror det er de "strenge" reglene som gjør at vi er få i noen klasser.
                Faktum er at vi gjør lite for rekruteringen, alfor få klubbløp, for lite promotering.

                Vi trenger tre typer løp, klubbløp, regionale serier og NC.
                Så får man kjøre der man føler seg hjemme. NC er ingen rekruterings serie, basta.
                I klubbløp kan man lage de reglene man ønsker, netopp for å få med nye folk. I nc SKAL det være strengt.

                Dette er essensen i rekruterings spørsmålet, I ALLE KLASSER!
                XFactory X6SQ,Team Ass B4 og B44 , NOVAK all the way.
                Xray T3, LRP, Tekin
                Grenland Modellbil Klubb

                Comment


                • Originally posted by Finken View Post
                  Heisann

                  Jeg blir så møkka lei av at folk tror det er de "strenge" reglene som gjør at vi er få i noen klasser.
                  Faktum er at vi gjør lite for rekruteringen, alfor få klubbløp, for lite promotering.

                  Vi trenger tre typer løp, klubbløp, regionale serier og NC.
                  Så får man kjøre der man føler seg hjemme. NC er ingen rekruterings serie, basta.
                  I klubbløp kan man lage de reglene man ønsker, netopp for å få med nye folk. I nc SKAL det være strengt.

                  Dette er essensen i rekruterings spørsmålet, I ALLE KLASSER!
                  Godt sagt, men nå var vel ikke det hovedgrunnen til denne diskusjonen
                  Martin Sørlie - 1985
                  TLR - Absima - Spektrum
                  Darkspeed Racing
                  www.teamsmallsize.com

                  Comment


                  • heia finken du tar helt av her nå
                    pollen er det dummeste eg har sett.. må være laget av en i oslo (hahahahahaha)
                    det blir verken mindre eller mer deltakere på løpa om det er fritt med dekk.. alle de som bryr seg om dette med dekk og feste vet at det er de samme dekka som er bra på alle baner.
                    å bruke samme compound på alle dekka blir helt mørkt.. en ting er sikkert og det er at skal man kjøre modellbil så må man ha feste. eg har kjørt så pass mye at eg gidder ikkje å begynne å kjøre det dårligste bare fordi det er billig..
                    det er gode argumenter for dette dekkopplegget som noen ønsker å ha.
                    tror ikkje at desse diskusjonene fører til flere førere uansett.. det er mulig at 1:10 offroad er og blir en klasse med lite deltakere og sære førere
                    Arild (1980)Radøy RC
                    BERGENSFORUM: www.rcbergen.diskusjonsforum.no

                    Comment


                    • hehe Martin, du er kongen Jeg er helt enig med deg, med den pollen tok kaka...

                      Spørsmål: Vil du ha dekkregler som sikrer lave kostnader, god tilgang og jevne forhold?

                      Da må vel svar alternativ "Nei" bety:

                      Du vil ha dekkregler som gir deg høye kostnader, elendig tilgang og svært ujevne forhold

                      Blir nok 100% på "Nei" muahahah
                      XFactory X6SQ,Team Ass B4 og B44 , NOVAK all the way.
                      Xray T3, LRP, Tekin
                      Grenland Modellbil Klubb

                      Comment


                      • Originally posted by Finken View Post
                        hehe Martin, du er kongen Jeg er helt enig med deg, med den pollen tok kaka...

                        Spørsmål: Vil du ha dekkregler som sikrer lave kostnader, god tilgang og jevne forhold?

                        Da må vel svar alternativ "Nei" bety:

                        Du vil ha dekkregler som gir deg høye kostnader, elendig tilgang og svært ujevne forhold

                        Blir nok 100% på "Nei" muahahah
                        Hehe, pollen ble litt raskt kasta ut, og jeg finner ikke ut hvordan jeg redigerer

                        Til Arild, dette er også sendt som sms:
                        Kanskje på tide å skjønne at diskusjonen hverken har med deltagelse, nybegynnere eller slikt å gjøre? Du klarer ikke komme med et eneste godt argument, du bare sier at jeg er dum osv:-p Grepet er heller ikke et godt argument, det er noen av de dekkene som sitter best under våre forhold. Synes du virkelig ikke at det er bra at vi alle konkurrerer under like vilkår? Synes du ikke det er bedre å slå meg fordi du kjører bedre og er flinkere til å sette opp bilen enn meg? Er ikke det noe av gleden?
                        Martin Sørlie - 1985
                        TLR - Absima - Spektrum
                        Darkspeed Racing
                        www.teamsmallsize.com

                        Comment


                        • pollen er dum martin ikkje du, du er lur du
                          blir aldri enig om dette uansett..
                          eg har ingen argumenter, forståelse eller mulighet for å motta sms..
                          kjør på med like dekk til alle.. kem bryr seg egentlig??
                          det er nok av løp å kjøre om man ikkje kjører nc i 1:10 buggy sammen med en håndfull andre deltakere
                          dette er sannsynligvis mitt siste inlegg
                          Last edited by AMV; 9 September 2010, 18:56.
                          Arild (1980)Radøy RC
                          BERGENSFORUM: www.rcbergen.diskusjonsforum.no

                          Comment


                          • Originally posted by Razer View Post
                            Enkelt nok. Jeg spurte om noen ville ha dekkregel som sikrer lave kostnader, god tilgang og jevne forhold, eller ikke.
                            Good one!
                            "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

                            Comment


                            • Originally posted by Razer View Post
                              Hvis det blir som foreslått, med Caliber, Holeshot og Schumacher, kan jeg komme med og garantere for følgende argumenter:
                              • Dekktilgangen vil være der. Butikkene kan forberede seg allerede nå, og jeg garanterer at Smallsize og jeg personlig har dekk både i butikk og på banen.
                              • Dekkslitasjen blir minimal, forholdene rettferdige, og ikke minst kommer dekkene til å koste lite når butikkene kan ta inn i større kvanta.
                              • Alle veit hva som funker hvor, og verden blir et bedre sted.
                              Er det så mangen andre alternativ eller?
                              "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

                              Comment


                              • Fikk låne et par med Proline Caliber i går av Aleksander, og de funka som bare det! Godt merkbart bedre feste enn Bigshot, og de ser VELDIG slitesterke ut!

                                Så jeg er 100% for å ta med også disse. Eneste jeg tenker på er om vi skulle ha hatt med et JConcepts dekk i stedet, da er det 3 ulike fabrikanter = enda sikrere tilgang. Eller er det ikke så farlig? Og har noen testet dem? Måtte vel i så fall ha blitt Double Dees:
                                Click image for larger version

Name:	41762dcde4059ae7a0ad0c218ef53d9b.image.367x550.jpg
Views:	1
Size:	28.1 KB
ID:	769977
                                Life's too short to go slow! www.ymr.no

                                Besøk mitt showroom

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X