Announcement

Collapse
No announcement yet.

1:8 Buggy Hvem skal jeg velge?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 1:8 Buggy Hvem skal jeg velge?

    Jeg skal handle en 1:8 Børsteløs Buggy som skal være driftsikker, noen som har noen innspill og tips om hva jeg bør velge?

    Dette skal bare være en bil som skal "herjes" i gata og på jordet med.
    KANSKJE en tur på bukta innimellom...

    Jeg skal ha en bil som går og går, jeg kjører primært 1:10.
    Vet at det alltid ryker noen deler, men om vi klarer å utelukke større problemer med motor/reg så er vi langt på vei.

    Jeg tenker et børsteløst system i en 1:8, noen som har erfaringer der?
    (Jeg kjører 1:10 børsteløst selv og storkoser meg!)

    Jeg har sett litt på disse:

    Ass RC-8BE, Losi 8IGHT-E 2.0, HB Ve8 og Xray 808 (heller mest på den!)

    Hvem ville dere gått for og/eller har dere andre forslag?
    Last edited by arnefles; 9 August 2010, 18:13.

  • #2
    Har sett en del på den her og har hatt lyst på den selv! Hot Bodies Ve8

    DST // Lazer ZX-5 T3 / FW-06
    sigpic

    Comment


    • #3
      Kyosho MP9E værst
      ?????????????????????????????????????????????????? ?????????????????????????????????????????????????? ???????

      Comment


      • #4
        Du har ikke nevnt noe om pris, men jeg vil anbefalle en HPI Vorza.
        Det er en knall bil som i mine øyne er "nesten" skuddsikker, eneste jeg har ødelagt er en vinge.

        Denne bilen med dobble 11,1v lipo går sykt og tåler masse juling.
        Fredly Andre Andresen
        President of Østfold RC Truckers
        Scania R620 6x4 / Scania R620 tipp prosjekt / Scania R730 Topline prosjekt

        Comment


        • #5
          Vil andbefale hpi vorza ! har hotbodies ve8 selv, og forskjellen pa de er at ve8 er littt lettere og kjore.bedreog hoppe med og at den er litt dyrere skal han bare kjore som du sa sa er ikke ve8 noe vits da vorza og ve8 taler like mye ca vorza taler nesten mer ..og du burdet kjope vorza, i stede for mp9e.. den er sa alt for dyr ogdyrere deler.. og sist jeg sa en slik ensa det ut som dentalte mindre men det er ikke sikkert ....8ighet og de bilene der ersikkert liksom vorza og ve8


          myeeeeeeeeee skrivefeilher men slik gar den nar man skriver paet tastatur som er bare drittn

          Comment


          • #6
            Jeg slenger meg på Vorzabølgen her jeg og.. Jeg har en slik en selv og eneste som har blitt ødelagt er bakre karosserifeste. Den har fått kjørt seg godt skal jeg si deg.
            Signatur
            http://forum.radiostyrt.no/vb/announcement.php?f=9

            Comment


            • #7
              Kyosho Inferno VE, men viktig at det er med Li-po pakker og evt et litt større pinion drev enn 12T for å få litt mer fart på den, f-eks et 17T drev
              Thomas R Brushless-FAN
              Traxxas E-Maxx Brushless LiFePo4, Kyosho Inferno VE, Multiplex Parkmaster 3D,
              T-Rex 500, Aquacraft Superior

              Comment


              • #8
                Hvis han har råd, ville jeg anbefale en skikkelig nitro buggy (f.eks. Xray eller Mugen) og kjøpe ombyggingssett til den. Jeg har bygd om flere Mugen til børsteløs, og de er som tanks, tåler sykt mye juling. Som regulator kan jeg anbefale XeRun 150A (tåler litt vannsprut) og motor er det mange å velge i (hvis man kan lodde): Tekin, Castle, Xcelorin. Jeg godt fornøyd med alle disse.
                XB9E & Hacker 6S | MBX6e Tekno V4 & Tekin 6S | XRay T2 | Ass B44 | Axial SCX10

                Comment


                • #9
                  Har selv en Vorza, og holdbarheten der er jeg veldig imponert over. Dette er min første buggy så den har derfor vært igjennom mye. Det som har blitt byttet på min er: Bakre dempertårn og karosserifeste etter å ha landet loddrett på bakvingen flere ganger. Viften til regulateren er nok brent etter at det satte seg fast småstein der, dette problemet tror jeg man fikser lett ved å lime fast myggnetting over slik at de største steinene ikke kommer ned i selve viften. Servohorn og servo pga sløvhet fra meg. Servosaveren ga ikke etter nok når den var full av støv. Kjøpte først alu servohorn, men det førte bare til at servoen gikk føyken neste gang. Ser ut til å gå mye bedre etter å ha rensett servosaveren og løsnet litt på den.
                  Mest imponert over holdbareheten ble jeg en gang jeg hadde full gass nedover langsiden med 6s lipo. Mistet kontrollen litt og hektet bærearmen i en bolt som holder drensrøret på plass, noe som førte til en bråstopp. Ble svært overrasket når jeg bare kunne kjøre videre.
                  Vet ikke om de andre som blir nevnt tåler mye mer, men jeg synes i hvert fall Vorzaen tåler mer en jeg kunne forvente.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by stigno View Post
                    Hvis han har råd, ville jeg anbefale en skikkelig nitro buggy (f.eks. Xray eller Mugen) og kjøpe ombyggingssett til den. Jeg har bygd om flere Mugen til børsteløs, og de er som tanks, tåler sykt mye juling. Som regulator kan jeg anbefale XeRun 150A (tåler litt vannsprut) og motor er det mange å velge i (hvis man kan lodde): Tekin, Castle, Xcelorin. Jeg godt fornøyd med alle disse.
                    Mener du at en 1:8 som er nitro tåler mer enn en børsteløs? Jeg har Mamba, Losi og Tekin selv i mine 1:10 og det blir helt sikkert en med sensor.

                    Comment


                    • #11
                      Pris er ikke vesentlig. Masse bra forslag her folkens!

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Krossover View Post
                        Kyosho Inferno VE, men viktig at det er med Li-po pakker og evt et litt større pinion drev enn 12T for å få litt mer fart på den, f-eks et 17T drev
                        Ikke for å stjele tråden, men jeg kjøpte nettopp denne, og savner noe mer fart, spesielt etter at jeg satte på asfaltdekk.
                        Vet du hvor jeg kan bestille større pinion drev?
                        De orginale dekkene ryker fort på asfalt, for akselrasjonen og bremsekrafta er stor.
                        Bjørn Kr. Sørensen8-) 1982 mod
                        LAZER ZX-5E - 4WD, FG MT, Bandit VXL 11,1LIPO, Inferno VE 2x 7,4 LIPO

                        Comment


                        • #13
                          xray skal komme med børsteløs,men vet ikke helt når....
                          X-RAY NOVAROSSI SPECTRUM DX3S SAVOX
                          ANSMANN VAPOR(hyllepynt)
                          hadde back in the 80`s : TAMIYA HOTSHOT,FOX,GRASSHOPPER OG TOYOTA TOMS

                          Comment


                          • #14
                            Sparker liv i en gammel tråd jeg istedet for å lage en ny..
                            Har ikke kjørt siden ungdomsalderen, men har nå fått lyst til å kjøpe meg en bil.
                            Som trådstarter har jeg nesten så godt som bestemt meg for 1/8 buggy.
                            Har sittet her ett par kvelder og søkt og lest på forumet her, og blir usikker på hva jeg skal velge.
                            De jeg har sett på er HPI Trophy Flux og ASS RC8.2E begge to rtr..
                            Noen som har noen meninger, ønsker at det er god tilgang på deler til bilen jeg kjøper..
                            Har ikke lyst til å bruke mer enn 6-7 k for å få en bil som er klar til bruk.

                            Comment


                            • #15
                              Hvis Valget står mellom de så er det enkelt. Ass!
                              B4.2; RC8.2e; DNX408Te; SCX10 Hilux; SCX10 G6; Tamiya Nitrage; Tamiya TL-01 WRC Escort; Tamiya Porsche 959
                              Smash shark m/3674
                              HPI 4life

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X