Announcement

Collapse
No announcement yet.

Flux 2200 motor død

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Flux 2200 motor død

    Kjøpte meg vorza flux i fjor og har gitt den et helvette med 6s hele tida.. Men i dag tok den igjen med meg Magneten i motoren har løsna og det gikk ikke så bra

    Da er spørsmålet, skal jeg kjøpe meg en ny 2200 flux motor eller fins det et bedre alternativ? (tenker da ikke på flux sin 2650 motor, liker tourqe'n i 2200'n)
    Er for eksempel en tekin motor noe å vurdere?

    Ivers
    1:5 MCD Ultimate|1:5 HPI baja 5b ss med masse option | 1:5 HPI baja 5b karbon edition by Ivers |1:10 traxxas summit|1:8 HPI Vorza

  • #2
    Med magneten i motoren, går jeg ut fra at du mener rotoren?

    Er usikker på HPI sine motorer, men rotorer til Castle får du kjøpt separat, og koster langt mindre enn en ny motor. Hør med din HPI butikk om det er mulig å få tak i slikt.


    Tekin lager noen av de aller beste motorene på markedet, så ja, det ville jeg absolutt vurdert.

    Tekin T8 Sensored f.eks. De har en hel haug å velge mellom, se mer her:http://www.teamtekin.com/rx8.html
    HPI Hot Bodies TC-FD Drift - Tekin RS Pro ESC - Tekin Redline 10.5 Sensored Motor - 2S LiPo
    Traxxas E-Revo Brushless Edition - Mamba Monster ESC - Castle 2200Kv Motor - 6S LiPo

    Comment


    • #3
      PS, Castle lager Tork motorene til hpi, send en mail til de så fixer de det meste
      Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

      Comment


      • #4
        Originally posted by john_erlingbakke View Post
        PS, Castle lager Tork motorene til hpi, send en mail til de så fixer de det meste
        Neat! Var ikke klar over det!
        HPI Hot Bodies TC-FD Drift - Tekin RS Pro ESC - Tekin Redline 10.5 Sensored Motor - 2S LiPo
        Traxxas E-Revo Brushless Edition - Mamba Monster ESC - Castle 2200Kv Motor - 6S LiPo

        Comment


        • #5
          ja castle og tork er så å si det samma, traxxas e-revo og hpi vorza har heeelt lik esc for eksempel (mamba monster og flux blur), bare forskjellig klitremerke, motoren er også lik i ytelse men ser litt anderledes ut

          har sett litt på tekin sine oppsett men det koster noe voldsomt da.. skal prøve et sånn rebuild kit til motorn, men først skal jeg høre med sjappa jeg handla hos om det går under noe garanti, lurer litt på om det er en blanding av at noe sand har kommet inn i motoren og at det har blitt varmt, har dreva om litt ganske godt så det kan være varme men dæven det fløtter seg :P

          Ivers
          1:5 MCD Ultimate|1:5 HPI baja 5b ss med masse option | 1:5 HPI baja 5b karbon edition by Ivers |1:10 traxxas summit|1:8 HPI Vorza

          Comment


          • #6
            Eg har selv vært i kontakt med de flere ganger, da ved Joe Ford som er produkt-spesialist hos castle mailto: joeford@castlecreations.com Koster ingenting å spørre. Han har hjulpet ,meg ut med reservedeler til motorer
            tidligere, hygelig kar. Har forresten nummer hans om det skulle trenges De fixer det meste og kondeservice
            rates til A+++
            Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

            Comment


            • #7
              Har denne motoren selv i en xray, aldri prøvd den på 6s da men



              De skriver ned verdien på pakka, så moms hva er det
              Tekno 410sct, Xray xb9e, losi 22 2.0
              Spectrum dx3s

              Comment


              • #8
                Du har 2års garati på HPI bilene, bare ta kontakt med de du kjøpte bilen av så SKAL de fike ny motor til deg
                Selv har jeg måtte retunere Regulatoren til Tower Hobbies, så ordner de med bytte mot HPI

                Skal ikke koste deg annet enn frakt, er den kjøpt av norsk forhandler så skal de dekke frakt også
                Kristian Henriksen Moe -81
                Kasemoto Gravity Evo,Sakura D3 (Moe edition :P )
                HPi Vorza Flux, TA-05 IFS-R ,MM 7700kv++,Spektrum DX3s,

                Comment

                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                Collapse

                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                Welcome to our newest member, Erik-M.
                Working...
                X