Announcement

Collapse
No announcement yet.

Skal kjøpe første elektro bil

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Skal kjøpe første elektro bil

    Hei, jeg er 15 år og har lyst å teste ut Rc. Jeg kommer ikke til å betale mer en 2500-3000 kr for en bil fordi jeg vil prøve det før jeg investerer i noe dyrt. Jeg kommer til å kjøre på fin/humpete asfalt, gress, jord litt skog og grus. Jeg vil ha noe som er brukervennlig, lett å kjøpe deler til og helst noe som finnes her i Norge. For meg er det viktig at bilen er vanntett fordi her jeg bor er det ofte vått. Bensin og nitro er uaktuelt. Må være RTR.

  • #2
    hpi blitz? ev traxxas slash?
    Cato Risholm, fullt hobbyrom...

    Comment


    • #3
      Rcland.no har masse biler
      Espen "Trolly Dolly" Fjeldvær 83 Modell www.lmbk.no
      BILER:Tamiya 419 - TRG 114N F1 - ASS 12er
      Muchmore - Protoform - Sorex - Sanwa - Futaba - Reedy - Hiro-Seiko - Dubi Design
      -
      Thunder Power - Ride - Hobbywing - MR3 - Redrc


      Comment


      • #4
        Hva med denne?

        har sett litt på denne: http://rcbutikken.no/produkter/fjern...er-batter.aspx. Det ser egentlig ut som en grei bil, er det noen som har noe info på den? Noen som har den, fornøyd eller misfornøyd?

        Comment


        • #5
          Har ikke erfaring med akkurat den modellen, men jeg har hatt en fra samme fabrikant. Kommer nok ikke til å kjøpe noe fra dem igjen. Det jeg la spesielt merke til var plasten bilen er laget i, utrolig hard og sprø.
          Hadde heller gått for ett mer anerkjent merke, som Traxxas,HPI, Team Losi eller Team Associated.
          Om jeg skulle anbefalt en/to biler måtte det blitt Traxxas Slash, eller Traxxas Rustler. De tåler forholdsvis mye juling og nesten alle forhandlere har deler til de bilene.
          B44.2, B4.1WC, T4.2, RC8.2e, Ko Propo, Savox ,Tekin

          Comment


          • #6
            ville vurdert denne sterkt i den prisklassa..:http://www.elefun.no/p/prod.aspx?v=19892
            Cato Risholm, fullt hobbyrom...

            Comment


            • #7
              ;/

              Hva om bilen ikke er brushless, gjør det noe?

              Comment


              • #8
                Originally posted by magnuswa View Post
                Hva om bilen ikke er brushless, gjør det noe?
                Da går den treigere, og motor trenger mer stell/vedlikehold. Gå for børsteløs
                Traxxas Rustler - Team Associated B4.1 - Graupner båt - Speedbåt - 3stk 3RACING F109 - Tamiya M03 og M05- Tamiya CC01- Factory Team B4.2 Blue Edition - Team Associated B44.1 + div helikopter og fly Sponsor: GShobby.com

                Comment


                • #9
                  må litt opp i pris for børstelaus,ville heller hatt hpi med børstemotor enn hbx med børstelaust..
                  Cato Risholm, fullt hobbyrom...

                  Comment


                  • #10
                    Hmm, nå går det litt i surr for meg her.
                    Børsteløs =
                    Børste(?)motor =

                    Comment


                    • #11
                      Tenkte litt på denne. http://rcbutikken.no/produkter/fjern...-se-video.aspx

                      Comment


                      • #12
                        Den e eg bra fornøgd med jalfall..bortsett frå at fartsregulator i min rauk etter ett batteri..
                        Cato Risholm, fullt hobbyrom...

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by magnuswa View Post
                          Hei, jeg er 15 år og har lyst å teste ut Rc. Jeg kommer ikke til å betale mer en 2500-3000 kr for en bil fordi jeg vil prøve det før jeg investerer i noe dyrt. Jeg kommer til å kjøre på fin/humpete asfalt, gress, jord litt skog og grus. Jeg vil ha noe som er brukervennlig, lett å kjøpe deler til og helst noe som finnes her i Norge. For meg er det viktig at bilen er vanntett fordi her jeg bor er det ofte vått. Bensin og nitro er uaktuelt. Må være RTR.
                          Par ting jeg ville valgt for førstegangskjørere:
                          1. Kjøp en bil der det er lett å få tak i deler til bilen din.
                          2. Kjøp en bil som er lett å skru på. Traxxas Slash 4X4 VXL er en perfekt bil for de som har lyst å lære hobbyen.
                          3. Skaff deg skikkelig verktøy med engang. Bruke medfølgende verktøy som følger med i enkelte biler er bare crap. Har du ikke riktig verktøy kan det ta bort mye av gleden med hobbyen. Jeg ville også valgt en bil som har hex skruer og ikke stjerneskruer da det er enklere og lettere skru med hex.
                          4. Bruk god tid og bli kjent med bilen med engang. Kan være skummelt første gang å skru på ny bil første gangen, men fortere du blir kjent med bilen jo bedre er det.
                          5. Les manualen.
                          Last edited by RCNorge; 4 April 2012, 12:42.

                          Comment

                          (RS) Radiostyrt.no Statistics

                          Collapse

                          Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                          Welcome to our newest member, Erik-M.
                          Working...
                          X