Announcement

Collapse
No announcement yet.

Brent fartsregulator Kyosho DBX VE

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Brent fartsregulator Kyosho DBX VE

    I kveld skulle jeg teste ut om problemet jeg tidligere hadde, fortsatt vedvarte. Problemet jeg hadde var at når jeg ga bånn gass, stod bilen bare og spant på en måte, akkurat som at det var et eller annet som blokkerte, jeg tenkte at det var maskineriet som fuska, eller motoren siden det så ut som tannhjulet festa på pinionen til motoren ikke spant særlig fort. I dag bestemte jeg meg for å filme det hele og legge det ut her for å spørre om hva som er gærnt, men midt i filmen går sakte men sikkert turtallet ned, det kommer en liten røyksky, og rommet blir fylt av en grusom lukt av skikkelig svidd elektronikk.. Måtte sette bilen ut til lufting litt, det lukta helt forferdelig.. Kontakten mellom batteri og fartsregulator var glovarm, fartsregulatoren var enda varmere. Tidligere kjente jeg på motoren og batteriet, og da var motoren og batteriet glovarmt, men jeg kjente ikke etter på fartsregulatoren. Derfor er jeg noe usikker, er det fartsregulatoren som har røket, eller er det den óg motoren? Hvilke fartsregulatorer passer i så fall i DBX VE? Vil slippe billigst mulig unna, og vil helst ikke ha den samme som jeg har nå. Har kikket litt på R10-serien til Team Orion, den nye DBX VE'n har jo R10 Sport, men synes 45A virker litt i minste laget, den jeg har (Experience 2 Pro) gir 70A... R10 SC virker derimot bra, med 100A, men så er den rimelig dyr.. Dersom motoren og må skiftes, altså at den sannsynligvis kommer til å ryke innen kort tid, så vil jeg ikke gå for en veldig dyr fartsregulator..
    Hva tror dere?
    Kyosho DBX VE

  • #2
    regulatoren e nok toast.. kjøp deg en billig 100a frå hobbyking du... motor e sannsynligvis ok..
    Cato Risholm, fullt hobbyrom...

    Comment


    • #3
      For å si det forsiktig er det langtifra den første reggisen som brenner opp i en DBX VE.............

      Comment


      • #4
        gjør som carish sier over her! mest trofaste 1/10 ESCen jeg har vært borti... har brukt de i alt av 1/10 biler på 2-4s, alle typer motorer, blir ikke varm og går smooth. Lett programmerbar med programmeringskort fra hobbyking for $35 er det ingenting å lure på
        Mugen MBX6 Eco - Losi Mini Rally - HPI E-firestorm med 1/8 oppsett og 6s LiPo
        Bashing videoer på www.youtube.com/hbxhpikyosho

        Comment


        • #5
          Originally posted by Samen View Post
          For å si det forsiktig er det langtifra den første reggisen som brenner opp i en DBX VE.............
          Jaha, hva mener du med det? Hva er den første da? :P

          Link til Hobbykingen?
          Kyosho DBX VE

          Comment


          • #6
            han mena vel at reg i den bilen har hatt en tendens til å ryke?http://www.hobbyking.com/hobbyking/s..._version_.html e ikkje på lager no..programkort:http://www.hobbyking.com/hobbyking/s..._Car_ESC_.html
            Cato Risholm, fullt hobbyrom...

            Comment

            (RS) Radiostyrt.no Statistics

            Collapse

            Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
            Welcome to our newest member, Erik-M.
            Working...
            X