Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trenger litt hjelp, ang valg av buggyer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Trenger litt hjelp, ang valg av buggyer

    Etter å ha kjøpt RC bil igjen, så er jeg bitt av basillen igjen, men jeg sliter litt med valget mitt. Jeg har selv bygget bil før samt plukket fra hverandre bilen jeg har nå og satt den sammen igjen.

    Jeg sliter med å velge en av disse





    Jeg skal bruke elektronikken som står i Firestorm Flux en så lenge, akkurat nå så klør det i fingra etter å bygge en PRO bil, jeg har sett på 2wd og 4wd, men syns det er moro og krevende med 2wd.

    Fordeler med DEX210 og TLR 22 er at man kan enten kjøre med bakmontert eller midtmontert motor, etter hva jeg har sett på youtube så tar det ca 5min å bytte om på DEX210. Med TLR 22 så kan man bygge opp en ny bakpart med midt eller bakmontert motor og switche etter ønske. Sist nevnte krever at man bygger om bilen vis man skal kjøre det ene eller det andre.

    Trenger også litt hjelp ang servo, hva skal jeg velge? Tenkt å sette en max grense på 500 spenn, da jeg ikke har all verden med cash atm.

    Sett på alt fra 7,4kg til 10.5kg i forskjellige merker. Også blitt fortalt at jeg burde skaffe en som er lavere en 0,10 elns.

    Planen er å kjøpe alt i fra Norge.

    Takker for alle svar, og hjelp jeg får.

  • #2
    Vurdert 1:8 buggy? Tåler mer og er vel større miljø rundt det i norge hvis du vil konkurrere litt eller kjøre i klubb. Men kanskje vanskelig om budsjettet strammer veldig.

    Comment


    • #3
      Vært inne på tanken, har litt stramt budsjett siden jeg skal bruke elektronikken fra Firestorm Flux en så lenge. Bortsett fra crapy servoen. Jeg skal ha nitro buggy etterhvert, jeg bare venter på pris han skal ha for den.

      Jeg heller en del mot DEX210 da den har mye justeringer i front og bak, TLR 22 har mer justeringer bak via spacers osv... Og det klør etter å bygge noe nytt, men vis noen har andre alternativer så spytt ut. Men det må være 1/10 2wd eller 4wd buggy.

      Comment


      • #4
        Av dex210 og tlr22, ville jeg gått for dex210. noe av dette er fordi durangon har litt bedre plass enn den andre. Om du skal bruke elektronikk frå din Firestorm Flux, vil jeg tro det ikke er plass til det....

        Men jeg personlig ville ikke gått for noen av de, jeg ville kjøpt ae b4.1. Den kjører jeg selv.
        Men det har også med kjørestil, samt smak og behag

        Om du skal ha 4wd, blir det gjerne litt dyrere enn med 2wd, samt mindre plass i 4wdene.

        Lykke til
        Traxxas Rustler - Team Associated B4.1 - Graupner båt - Speedbåt - 3stk 3RACING F109 - Tamiya M03 og M05- Tamiya CC01- Factory Team B4.2 Blue Edition - Team Associated B44.1 + div helikopter og fly Sponsor: GShobby.com

        Comment


        • #5
          Er 540 size motor så den passer.

          DEX410 v3 er 100 spenn dyrere.

          B4.1 har jeg tenkt litt på også, men får se, valget nå står mellom DEX210 eller TLR 22. Jeg liker å kjøre på bane samt litt bashing osv...

          Comment

          (RS) Radiostyrt.no Statistics

          Collapse

          Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
          Welcome to our newest member, Erik-M.
          Working...
          X