Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ny buggy i hus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ny buggy i hus

    Fikk lyst å dele at da var en ny Mugen MBX-6 Eco M-Spec USA Race Edition #E0088 kommet i hus og nesten ferdig bygget.

    ESC: Tekin RX8, noenlunde vannsikret med flytende teip på kretskort og tynt lag av silikon over leds.
    MOTOR: Tekin T8 1400Kv.
    SERVO: Hitec Digital HS-7950TH, 7,4V 35kg/0,13sek.
    BATTERI: 2x ZIPPY Compact 2700mAh 6S 25C (kanskje mindre gode, men var små og billige og 25C burde vel holde til 6S).
    MOTTAKER: Futaba R2104GF 2.4G FHSS 4ch (High Voltage).
    RADIO: Futaba 4PL.

    Venter nå på Racers Edge Pro Hitec Servo Horn og en CC BEC 10A så er den ca der jeg vil ha den til å begynne med. Blir også noen Proline Badlands XTR dekk med AKA Racing felger for småbashing og et sett med Schumacher Mini Spike 1/8 Silver for å teste på kunstgresset til den nye banen i Sørlandsparken. Første justeringer etter jeg har fått kjørt den litt blir vel dempere og diffoljer. M-spec kommer med 7,10,5 så da prøver jeg det først. Men aller først blir det å få en følelse av det jeg har, samt overvåke ESC temp og få justert opp VC med Hotwire som nå er 18V (3.0V per celle), tror jeg justerer den opp til hvertfall 19,2V så det blir 3,2V per celle.

    Har ikke gjort så mye annet av justeringer på RX8 annet enn å kalibrere radio. Har lite lyst å tulle med timing enda og kan være jeg heller bare justerer pinion/spur i stedet. Skulle jeg bytte ESC på sikt så er det lettere å viktigere å lære å forholde seg til tror jeg.

    Handla 2 karosser i tilfelle første forsøk ble på tryne, men begge ble faktisk ganske brukbare i Outlaw Black og Outlaw Black/Indy Silver! Er hvertfall kjempefornøyd med bilen så langt i form av hvordan den er bygget og føles ut og studerte den massivt på forhånd. Hvis jeg liker å kjøre den og beholder den blir det også test av 4S oppsett mot 1900Kv.

    Jeg tror dette blir konge.

  • #2
    Gratulerer med ny buggy
    Selv bygger jeg en MP9e med samme motor-combo som deg men med motor på 1900 kv.
    5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
    Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

    Comment


    • #3
      Gratulerer med ny buggy. Tror du blir godt fornøyd med den der. Har selv kjørt MBX6, men dog med Tekno V4 konvertering, i to sesonger og har ikke noe annet enn lovord å si om den.
      Hobby24.no - Mugen MBX7 - Tekno V4 MBX6 - DEX410v3 - DEX210 - Serpent S411 - Futaba 4PKs - Tekin RX8 + RS Pro - Werks B6 + mange fly...

      Comment


      • #4
        Takk for det Fikk noen deler i dag så da er den snart kjøreklar også. Nettopp fått loddet alt som skal loddes så gjenstår bare litt hotwire og castle link tukling.

        De proline dekka skulle vise seg vanskelige å lime, enkelte plasser de bare nekter å feste seg etter det jeg trodde var grundig forhåndsvask. Men å pakke de inn i alu papir med blank side innover og legge de i en forhåndsvarmet ovn til den har kjølt seg ned har funket fint før for å få slikt av igjen så jeg får vel et nytt forsøk. Blir nok mest kjøring på ferdiglimte dekk uansett.

        Comment


        • #5
          Click image for larger version

Name:	DSC_0065.jpg
Views:	1
Size:	59.8 KB
ID:	779486 Click image for larger version

Name:	DSC_0067.jpg
Views:	1
Size:	58.1 KB
ID:	779487
          Click image for larger version

Name:	DSC_0073.jpg
Views:	1
Size:	41.4 KB
ID:	779488 Click image for larger version

Name:	DSC_0074.jpg
Views:	1
Size:	40.0 KB
ID:	779489

          Noen bilder av den etter at alt er satt opp og justert. Må ha mer å bygge på i vinter og har tankene mot enten en TLR 22 (har litt nostalgi for 2wd buggier med bakmontert motor), SCX10 eller noe driftebil av noe slag.

          Comment


          • #6
            Tøff bil
            Hva slags type tekin motor er det i den?
            Og hvor mye koster den?

            kunne tenke meg en buggi
            Mvh
            Flaglien
            sigpic

            Comment


            • #7
              Med de dekka der så lukter det tur til parken? Vært å testa? Vi skal en gjeng der til torsdag, er jo flomlys
              TEAM ELEFUN

              Comment


              • #8
                Originally posted by Flaglien View Post
                Tøff bil
                Hva slags type tekin motor er det i den?
                Og hvor mye koster den?

                kunne tenke meg en buggi
                Det er en T8 1400Kv på 6S. Vil også prøve 1900Kv på 4S senere. Buggy, ekstra karaoss, noen sett med dekk, monsterservo og Tekin oppsett kosta meg 7469,- inkl. alle avgifter fra towerhobbies. Vil fremover prøve å bruke Minicar Racing i norge for deletilgang.

                Comment


                • #9
                  Originally posted by extra View Post
                  Med de dekka der så lukter det tur til parken? Vært å testa? Vi skal en gjeng der til torsdag, er jo flomlys
                  Jepp kjøpte de spesielt til å prøve på banen. Har ikke vært å testa enda, men det blir nå en av dagene.

                  Comment

                  (RS) Radiostyrt.no Statistics

                  Collapse

                  Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                  Welcome to our newest member, Erik-M.
                  Working...
                  X