Announcement

Collapse
No announcement yet.

Styre problemer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Styre problemer

    Så problemet mitt er at når jeg når en viss fart begynner bilen å svinge, og når jeg da retter den opp begynner den til motsatt side.. Vinglete og umulig å kjøre..

    Noen som har en anelse om hva det kan være?
    DST // Lazer ZX-5 T3 / FW-06
    sigpic

  • #2
    Det høres ut som at du har noe mekaniske problemer på sving.
    Sjekk overføringer samt servo!
    Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
    - NiceShot.no

    Comment


    • #3
      er sikkert servo saveren som er litt slakk, sjekk styrearmene skal være en strammer der=)
      Savage X Nosram rs30 , Hpi RS4 Nosram rs18evo, Gv BL-Cage

      Comment


      • #4
        Originally posted by RoX View Post
        er sikkert servo saveren som er litt slakk, sjekk styrearmene skal være en strammer der=)
        Kan du forklare hvordan jeg kan stramme den?
        DST // Lazer ZX-5 T3 / FW-06
        sigpic

        Comment


        • #5
          Hvis det er dst`n du har problemmer med,så har du stramming på toppen av servo saveren,sitter en slags mutter du strammer fjæra med..
          Samme på lazer`en også
          sigpicFG EVO 12 Kyosho FW 06 -2.2 ROCK FORCE Crawler-Mad Force-mini-z mr03 Futaba 4pk

          Comment


          • #6
            Originally posted by olafand2 View Post
            Hvis det er dst`n du har problemmer med,så har du stramming på toppen av servo saveren,sitter en slags mutter du strammer fjæra med..
            Samme på lazer`en også
            Tror jeg fant den.. Er det den? :P Isåfall er det ingen mutter.. Kun en skrue på toppen

            Click image for larger version

Name:	DSC_0192.jpg
Views:	1
Size:	56.7 KB
ID:	778760
            Last edited by Jowie; 1 November 2012, 20:38.
            DST // Lazer ZX-5 T3 / FW-06
            sigpic

            Comment


            • #7
              Prøv å stram den blanke runde som sitter over fjæra
              Sjekk at servo hornet ditt sitter skikkelig fast også,ser nesten ut som hornet har glidd ut
              sigpicFG EVO 12 Kyosho FW 06 -2.2 ROCK FORCE Crawler-Mad Force-mini-z mr03 Futaba 4pk

              Comment


              • #8
                Originally posted by olafand2 View Post
                Prøv å stram den blanke runde som sitter over fjæra
                Sjekk at servo hornet ditt sitter skikkelig fast også,ser nesten ut som hornet har glidd ut
                Får ikke skrudd den blanke greie :P Servo Hornet sitter også fast Men skrudde skrua over den blanke greia og skal prøve imorgen når det ikke regner
                DST // Lazer ZX-5 T3 / FW-06
                sigpic

                Comment


                • #9
                  Husk at servoen og elektroniken ikke tåler vann så
                  Sjekk at alle bevegelige deler beveger seg lett også,for det er lite som skal til for at den drar til side etter hvert som du flytter tyngde punktet på den
                  sigpicFG EVO 12 Kyosho FW 06 -2.2 ROCK FORCE Crawler-Mad Force-mini-z mr03 Futaba 4pk

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by olafand2 View Post
                    Husk at servoen og elektroniken ikke tåler vann så
                    Sjekk at alle bevegelige deler beveger seg lett også,for det er lite som skal til for at den drar til side etter hvert som du flytter tyngde punktet på den
                    Sorry for sent svar, funket forsatt ikke etter at jeg fikk strammet, prøvd flere servoer også.. :/
                    DST // Lazer ZX-5 T3 / FW-06
                    sigpic

                    Comment


                    • #11
                      Er det mye slakk i fronthjulene/hubs? Kan du vingle mye på dem uten at servoen beveger seg? Hvis de er slakke kan de bli uforutsigbare på den måten du har forklart når du når litt fart. Gjerne også hvis de peker for mye innover (toe-in).

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Corvinus View Post
                        Er det mye slakk i fronthjulene/hubs? Kan du vingle mye på dem uten at servoen beveger seg? Hvis de er slakke kan de bli uforutsigbare på den måten du har forklart når du når litt fart. Gjerne også hvis de peker for mye innover (toe-in).
                        De peker ikke mye innover men kan prøve å rette dem opp og kjenne på servoen, sist jeg skjekket var det ikke veldig vinglete
                        DST // Lazer ZX-5 T3 / FW-06
                        sigpic

                        Comment


                        • #13
                          Sjekk at det ikke er noen brudd i opphengene foran også,spesielt på opphengene på de underste bærearmene foran,veit at festet foran er utsatt for brudd,lønner seg å kjøpe alu der..
                          sigpicFG EVO 12 Kyosho FW 06 -2.2 ROCK FORCE Crawler-Mad Force-mini-z mr03 Futaba 4pk

                          Comment

                          (RS) Radiostyrt.no Statistics

                          Collapse

                          Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                          Welcome to our newest member, Erik-M.
                          Working...
                          X