Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vil gjerne starte med byggy

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Vil gjerne starte med byggy

    Bor i Åsane (Bergen) og kunne tenkt meg å prøve meg på 1:10 4WD Buggy. Lurer litt på hva som anbefales i dag. Er noen år siden jeg drev med dette sist og ser det er kommet Lipo og 2,4Ghz siden den gang. I dag har jeg bare litt kunnskap og har en Traxxas Ford Fiesta 1/16 som jeg har handlet på et tilbud.

    Jeg har et budsjett på ca 3000 så lurte på hva dere ville anbefalt?

    Tenkte det kunne vært smart å kjøpe byggesett for å lære litt men ser fort at det blir dyrt. Lurer derfor på om det kunne være smart å kjøpe en buggy brukt, ta den fra hverandre og så bygge den på nytt bare for å lære oppsett?

    Hva bør jeg se etter? 3000 er inkludert alt så jeg mangler både hurtiglader, transmitter, motor og batterier etc så det er vel helt klart at dette kan bli i minste laget men håper på det beste her.
    Last edited by coretex; 11 November 2012, 16:22.
    Bergen og Omegn Modellbilklubb - bombk.no

  • #2
    Heisann, og velkommen skal du være Først og fremst, skjekk ut bombk.no, dette er siden til bergen og omegn modellbilklubb, hvor det står om de forksjellige banene vi har, når de er åpen, osv. De som kjører 4wd buggy, bruker for det meste Team Associated B44, og Team Durango DEX410. Ved ett raskt google søk, finner du mye info om disse bilene.

    Når det gjelder pris, ligger de ganske likt. 3000kr blir litt lite for alt, med lader, batteri osv, men du kan nå se litt og vurdere det. Bare ta kontakt med meg her, eller på Facebook om du vil så hjelper jeg deg Heter Andreas Solberg Johannessen.

    Vi snakkes
    Last edited by Razer; 11 November 2012, 17:47.
    Traxxas Rustler - Team Associated B4.1 - Graupner båt - Speedbåt - 3stk 3RACING F109 - Tamiya M03 og M05- Tamiya CC01- Factory Team B4.2 Blue Edition - Team Associated B44.1 + div helikopter og fly Sponsor: GShobby.com

    Comment


    • #3
      tusen takk for svar. leste det i går og har slukt mer info på nett siden da. ser 2WD er billigere i drift. er litt i tvil nå etter at jeg ser kostnadene for en som fremdeles ikke har satt foten sin på en eneste bane. hva anbefales i Bergen? er det like stort miljø med 2WD også? i såfall så vurderer jeg å heller få tak i en 2WD istedet. blir vel kanskje helst nordover til radøy siden den banen ser veldig bra ut.
      Bergen og Omegn Modellbilklubb - bombk.no

      Comment


      • #4
        Hei.

        Har en strøken B44.1 til salgs med helt ny regulator, servo, motor og litt småting som er kjekt å ha
        Har kjørt en del på Radøy med den, og vet hva som funker hvis du vil ha noen tips.

        Send gjerne en PM hvis du er interessert!
        Team Smallsize

        Comment


        • #5
          da har jeg anskaffet meg en gammel Kyosho RB5 med alt utenom lader
          Bergen og Omegn Modellbilklubb - bombk.no

          Comment

          (RS) Radiostyrt.no Statistics

          Collapse

          Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
          Welcome to our newest member, Erik-M.
          Working...
          X