Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hpi vorza flux

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hpi vorza flux

    NÅ....etter ca. 1 år med maaaaaange timer på youtube og utallige timer med lesing på nettet....
    Så har jeg endelig kjøpt meg en Vorza, venter den i posten iløpet av de nærmeste dagene
    Den blir jo anbefalt på det sterkeste av "barn" i alle aldre

    Har drøyd det veldig lenge pga. at jeg er litt usikker på om 4wd buggy er noe for meg....
    Men denne kjerra får jo så mye skryt at jeg nå må prøve den Har ikke eid en 4wd buggy siden jeg hadde en Tamiya BigWig på slutten av 80-tallet...

    Det sies at den tåler alt.... men det gjør den jo seff ikke

    Så det jeg lurer på, er hvilke reservedeler er det jeg bør ha liggende, har fått med meg de største svakhetene, men regner med noen har gjort seg erfaringer som ikke er så mye omtalt...

    Så kom gjerne med tips
    Dan Furnes
    Stampede, Rustler, Summit, Vorza, RC18MT, B4.1FT, SC10RS, SC8.2e, G3-MT4, TT-01 og MYE mer+++

  • #2
    Absolutt ingen som har noen tips???
    Dan Furnes
    Stampede, Rustler, Summit, Vorza, RC18MT, B4.1FT, SC10RS, SC8.2e, G3-MT4, TT-01 og MYE mer+++

    Comment


    • #3
      selg den å kjøp xray 808E for er skuddsikker :P
      SUMMIT-TEKIN RX8-TEKIN T8 1350KV-6S-TQI M/DOCKING-FULL TELEMETRI - - - - - - SAKURA D3 CS DRIFT-TEKIN RS PRO-REDLINE 8,5T

      Comment


      • #4
        Tja.... men den blir jo ganske kostbar i forhold til vorza'n da...

        Som første buggy tror jeg nok den holder mål blir jeg hekta så kommer jeg nok til å se på xray eller mugen
        Dan Furnes
        Stampede, Rustler, Summit, Vorza, RC18MT, B4.1FT, SC10RS, SC8.2e, G3-MT4, TT-01 og MYE mer+++

        Comment


        • #5
          Vorza har jeg bare lest skryt om i form av holdbarhet overalt på nettet. Mangler den grasiøse balansen og mobiliteten som sine dyrere og mer raffinerte slektninger har på bane, men som herjebil tror jeg du vil bli ganske fornøyd med den.

          Comment


          • #6
            helt riktig det ja, den går svinfort i forhold til hva man trenger, er nok en suveren bil å starte med, og hekta blir du nok garantert
            SUMMIT-TEKIN RX8-TEKIN T8 1350KV-6S-TQI M/DOCKING-FULL TELEMETRI - - - - - - SAKURA D3 CS DRIFT-TEKIN RS PRO-REDLINE 8,5T

            Comment


            • #7
              Joda... men er det ingen som kan gi meg svar på spm. i første post?
              Dan Furnes
              Stampede, Rustler, Summit, Vorza, RC18MT, B4.1FT, SC10RS, SC8.2e, G3-MT4, TT-01 og MYE mer+++

              Comment


              • #8
                Noen som kan anbefale noen gode og slitesterke dekk til Vorza'n???
                Dan Furnes
                Stampede, Rustler, Summit, Vorza, RC18MT, B4.1FT, SC10RS, SC8.2e, G3-MT4, TT-01 og MYE mer+++

                Comment


                • #9
                  Du har sikkert allerede lest det, men de CVD pinsa er kanskje det svakeste leddet i drivlinja til bilen. Chainsaw fyren som har laget monster truck ut av sin, anbefaler sterkt Tekno sine stub aksler som også har bøyle til å holde dem på plass i stedet for skrue. Hakket for skruene er noe av det som gjør HPI sine svakere og mer utsatt for knekk.

                  Men spiller sikkert null rolle med små buggyhjul.

                  Comment


                  • #10
                    Lest noe om det ja, så sjekker grundig hver gang jeg har brukt den
                    Fant også fort ut at jeg må ha mud-guards og vinger liggende
                    Tror det blir forbruksvare på min ihvertfall
                    Dan Furnes
                    Stampede, Rustler, Summit, Vorza, RC18MT, B4.1FT, SC10RS, SC8.2e, G3-MT4, TT-01 og MYE mer+++

                    Comment


                    • #11
                      Hpi vorza flux

                      Originally posted by bowie76 View Post
                      Noen som kan anbefale noen gode og slitesterke dekk til Vorza'n???
                      Håper du får gode tips til dekk, for jeg er på jakt etter slitesterke dekk selv!

                      Comment


                      • #12
                        Gode, slitesterke dekk er Duratrax Lockups og Proline Badlands... funker på alle underlag og går for å vare lenge
                        Mugen MBX6 Eco - Losi Mini Rally - HPI E-firestorm med 1/8 oppsett og 6s LiPo
                        Bashing videoer på www.youtube.com/hbxhpikyosho

                        Comment


                        • #13
                          Ja tittet litt på lockups, mulig jeg prøver de.
                          Har brukt badlands på en del andre biler med litt ymse erfaringer, men de er helt ok.
                          Har også vurdert proline moab og knuckles.
                          Last edited by bowie76; 18 January 2013, 00:32.
                          Dan Furnes
                          Stampede, Rustler, Summit, Vorza, RC18MT, B4.1FT, SC10RS, SC8.2e, G3-MT4, TT-01 og MYE mer+++

                          Comment


                          • #14
                            Noe av det som er greit å ha er følgende:
                            - hubber bak HBC8008
                            - drivaksler(Gjerne Tekno CVD aksler)
                            - Pinion (Robinson og tekno holder lengre)
                            - Front opphengs pinner 67415.
                            Hvis du skal ha billige dekk for Bashing http://stores.ebay.com/Supra-Sales
                            Vi er 3 stykker som kjører Vorza og det ryker veldig lite deler.
                            Bare kjøp nok batterie. Det kommer du til å trenge.

                            Comment


                            • #15
                              Ja har kjøpt inn noe småtteri, men det eneste jeg har ødelagt er sideguards, original-felgene og vinge
                              Kjøpte 16 dekk på felg for 400 spenn på ebay, grisebillig og de holder faktisk veldig godt så langt ihvertfall, men har kun brukt de på en SC8.2e.
                              Dan Furnes
                              Stampede, Rustler, Summit, Vorza, RC18MT, B4.1FT, SC10RS, SC8.2e, G3-MT4, TT-01 og MYE mer+++

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X