Announcement

Collapse
No announcement yet.

HBX Rocket Hjelp please!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • HBX Rocket Hjelp please!

    har en HBX rocket som jeg kjøpte for noen år siden. problemet er at når jeg prøver den nå, så er styringa helt på trynet.
    Hender den fortsetter rett frem etter at jeg slipper gassen, reagerer sent osv...
    noen ganger går den brått framover eller bakover uten at jeg gjør noe, og den har en tendens til å "klikke" og kjøre fort frem og tilbake :-S
    Problemet ser ut til å stoppe med en gang jeg skrur av radiokontrolleren.
    også har den en rekkevidde på 5 meter ca

    Radioen er ikke i veldig god stand, men vil bilen oppføre seg bedre hvis jeg bytter den ut?
    og Holder det å bare bytte senderen, eller må jeg bytte motaker også? hvordan gjør jeg eventuelt det?

    Kan det ha noe med dårlig strøm i bilen og kjøre også? jeg bruker et ganske gammelt 6cell 7,2 Volt batteri, som jeg håper å bytte ut med et 2cell LiPo. vil dette hjelpe meg noe med radioproblemet, eller bare på farten og levetiden?

    Gjerne kom med tips til hva jeg kan gjøre med bilen! tusen takk!

    Bilen har en 3600kv motor (stock) og Lansu LS-4050-D ESC (stock) resten vet jeg ikke, men alt er rett fra boksen.

  • #2
    Hei

    Det første du må gjøre er å eliminere alle mulige feil, sånn at et er lettere å finne den egentlige feilen.
    Sørg for å ha fulladet batteri (selvfølgelig), sjekk alle koblinger, ledninger for brudd etc. Med andre ord sørg for å ha god kobling på alt.

    Deretter sjekk i manualen din hvordan du binder opp radio med mottager, dette kan være nødvendig å gjøre på nytt og kan mulig faktisk være feilen din. Har du ikke manual, gjør ett Google-søk og finn ev. svar der om ditt system.

    Om dette ikke hjelper så vil ett nytt radiosystem definitivt løse problemet så lenge dette ikke er en feil som kommer av dårlig kontakt, batteri etc. Velg da fortrinnsvis et 2.4 ghz system, alt etter hva du vil satse på og hva du vil legge i penger i dette. Det finnes mange rimelige systemer som vil fungere utmerket.

    Lykke til
    5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
    Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

    Comment

    (RS) Radiostyrt.no Statistics

    Collapse

    Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
    Welcome to our newest member, Erik-M.
    Working...
    X