Announcement

Collapse
No announcement yet.

DT-02 Chassi. Er dette en grei start? Tamiya???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • DT-02 Chassi. Er dette en grei start? Tamiya???

    Hei,
    Jeg planlegger og gjenoppta hobbyen som jeg drev med da jeg var yngre. Hadde i min tid Tamiya Striker, 2wd, som jeg selv bygget og brukte MYE, hadde aldri noen problem med denne bilen.

    Click image for larger version

Name:	Striker.jpg
Views:	1
Size:	44.8 KB
ID:	790275

    Senere skaffet jeg meg en Tamiya Vanquish, 4wd, som jeg også bygget, denne var rå og kjøre, men trengte mere service.

    Click image for larger version

Name:	Vanquish_2.jpg
Views:	1
Size:	37.0 KB
ID:	790276

    Av diverse grunner så er alt utstyret gått tapt, så jeg må anskaffe meg nytt.
    Jeg ser at Tamiya ikke er så utbrakt i norge, er det ikke bra? Jeg SKAL bygge bilen selv og må si at jeg har god erfaring med Tamiya....
    Jeg tenkte på denne til å starte med: http://www.modelsport.co.uk/tamiya-s...products/39855
    Click image for larger version

Name:	Tamiya Super Fighter GR.jpg
Views:	1
Size:	49.3 KB
ID:	790277
    Den har DT-02 chassi og skal være grei å få deler til. Så jeg har planer å "modde" den noe. Først og fremst olje dempere og en noe sprekere motor (bare litt, hehe).
    Noen som har noen formeninger her? Noen som har erfaring med DT-02 chassi fra Tamiya (gode og/eller dårlige)?
    Finnes det noen Tamiya entusiaster her på forumet?
    Eller kanskje noen har et annet forslag til annen bil og kanskje fra en annen Produsent, men MÅ være selvbygger, buggy og i samme prisklasse som overnevnte


    Takker for alle svar

    MVH

    Steel82
    Last edited by Steel82; 2 May 2013, 20:03.

  • #2
    Noen som har noe å si her?
    Er jeg helt på bærtur eller er dette bra greier? Trenger input i fra folk som har vært med i gamet de siste åra...

    Comment


    • #3
      Personlig hadde jeg valgt en df03 chassis. Tåler en støyt og er lett å få tak i deler fra utlandet. Stellamodels har et godt Tamiya utvalg og er snille mot lommeboka.
      living in the fast lane

      Comment


      • #4
        Ja, ser ut som et greit chassis det. Når jeg skal ha 4wd så blir nok dette å vurdere. Tenkte jeg skulle starte med 2wd først jeg da....
        Takker for svar
        Men da jeg snakke med en lokal RC forhandler så sa de at Tamiya biler ikke kunne måle seg med f.eks HPI. Burde jo være bra når en ser på prisene også da, men jeg trodde Tamiya også var bra....?
        Dessuten så er de fleste HPI RTR, noe som ikke er aktuelt siden jeg skal ha kit.

        Comment


        • #5
          Tja, å dra en diskusjon om hva som er bra og ikke bra er nok ikke lurt, da det er mange meninger om det. De fleste produsenter er bra, alt ettersom bruksmønstret og hvor mye cash du er villig til å investere i oppgraderinger o.l. Gå for noe du selv liker og ser spennende ut. Kanskje "Kesku" her kommer med litt innspill etterhvert også.
          living in the fast lane

          Comment


          • #6
            OK, jeg er bare interessert i en RC bil som kit, som går eller kan moddes til å kjøre opp til 50Kmt. Ser at det har kommet mye proft ute på markede, men jeg har ingen planer om å kjøre løp. Vil bare bygge, modde og kjøre med guttungen, så ut ifra prisen, 800-900kr, så anser jeg at en ikke kan få så mye bedre en overnevnte chassis (DT-02). En plass må en jo begynne. Siden jeg bare har erfaring med Tamiya, og jeg var fornøyd, så er det naturlig for meg holde meg til dette. Det eneste kan sammenligne med, er biler fra biltema og leketøysforretning, og da blir Tamiya biler i en helt annen klasse.
            Men, hva vet jeg, kanskje Tamiya blir som biltema i forhold til en annen produsent, jeg har jo ikke prøvd noen andre... Jeg tror uansett ikke en kan få så mye bedre for 800kr.
            Litt må en kunne diskutere da, bare en holder seg rasjonell og til emnet

            Comment


            • #7
              Tamiya er Tamiya. Det er vel nesten ingen rc-entusiaster som ikke har bygget en. Morsom å bygge og ha. Start med den du. Du trenger jo en radio og mottaker og batteri i tillegg. Det kan du kjøpe billig hos hobbyking.com. Det følger med en standard Tamiya sølvkannemotor i settet. Den er vel på 27 turn. Escen som følger med er også grei.

              Senere kan du gå videre med f.eks. en Slash, som du kan oppgradere og bygge om. Det er en annen verden når det gjelder fart osv.
              Div. biler og tanks. Den siste er en Traxxas Summit. Og også noen nybegynner helikoptere. Som jeg ikke kan fly....

              Comment


              • #8
                Ja, jeg husker det fra da jeg var yngre. Det var minst like morro å bygge bilen som å kjøre den Ikke minst stoltheten en 11-12åring har, når han kjører en selvbygget bil Ser nok ut til at jeg begynner med overnevte bil ja, men tenkte jeg skulle bestille en noe sprekere 540 motor. Ikke noe overilt, bare litt mere futt.
                Takker for konstruktive svar

                Comment


                • #9
                  En sånn motor vil jo få opp farta på den litt. Men å begynne med lippo og børsteløs på denne er kanskje ikke noe vits. Ikke sikkert at der hvor jeg linka til motoren er billigst.
                  Div. biler og tanks. Den siste er en Traxxas Summit. Og også noen nybegynner helikoptere. Som jeg ikke kan fly....

                  Comment


                  • #10
                    Neida. Jeg tenkte jeg skulle droppe lippo og børsteløs til denne bilen ja.
                    Jeg kikka på denne; http://www.modelsport.co.uk/hpi-fire...products/29609http://www.modelsport.co.uk/hpi-fire...products/29609
                    Men, for si helt ærlig har ikke peil. Vet du hvordan den er i forhold til den du linka til?

                    Comment


                    • #11
                      Firebolten er grei nok den men husk på at teu104,101bk regulatorer går ned til 25 og 27T motor som max.
                      living in the fast lane

                      Comment


                      • #12
                        Jeg må si at jeg ikke forstår poenget med den bilen. Det virker simpelt og kjipt. Friksjonsdempere i 2013? Jeg har selv, som de fleste andre, vokst opp med en lignende Tamiya. 2wd buggy jeg ikke husker navnet på lengre. Etterfølgereren til den klassiske gresshoppa tror jeg... Du får langt mer sofistikerte byggesett enn dette.
                        Slash 4x4, Sakura Zero S, Wraith, 2x SCX10

                        Comment


                        • #13
                          Originalmotoren har 27 turn. Den jeg linka til har 23 turn. Den du nevner har 15 turn. Tror 15 turn blir litt heftig for drivverket på den, men jeg er ingen ekspert. Har den på 23 turn i en Tamiya Boomerang. Syntes det går helt greit. På den har jeg original Tamiya esc.
                          Div. biler og tanks. Den siste er en Traxxas Summit. Og også noen nybegynner helikoptere. Som jeg ikke kan fly....

                          Comment


                          • #14
                            Akkuratt... Dvs at jeg trenger ny regulator (esc?). Tja, da får jeg nøye meg med den som Droid foreslo, den funker vel med standard regulator?

                            Comment


                            • #15
                              OK, har du noen krokrete tips? Grasshoppa? Det som jeg så med Super Fighter GR var at det var DT-02 chassis. Tenkte jeg skulle bytte dempere med det samme jeg bygger den... Og så er det litt for å teste/bli kjent/prøve og feile, den er jo billig...

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X