Announcement

Collapse
No announcement yet.

DT-02 Chassi. Er dette en grei start? Tamiya???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by Droid View Post
    Originalmotoren har 27 turn. Den jeg linka til har 23 turn. Den du nevner har 15 turn. Tror 15 turn blir litt heftig for drivverket på den, men jeg er ingen ekspert. Har den på 23 turn i en Tamiya Boomerang. Syntes det går helt greit. På den har jeg original Tamiya esc.
    Ok, takk for bra tips foklkens Må si at jeg ble litt huegærn av dette RC greiene når jeg begynte å sjekke opp på nett, det er liksom ikke bare rett frem... Da er det bra at det finnes slike forum som dette hvor en kan få litt tips og veiledning

    Comment


    • #17
      Originally posted by Odd-M View Post
      Jeg må si at jeg ikke forstår poenget med den bilen. Det virker simpelt og kjipt. Friksjonsdempere i 2013? Jeg har selv, som de fleste andre, vokst opp med en lignende Tamiya. 2wd buggy jeg ikke husker navnet på lengre. Etterfølgereren til den klassiske gresshoppa tror jeg... Du får langt mer sofistikerte byggesett enn dette.
      OK, har du noen krokrete tips? Grasshoppa? Det som jeg så med Super Fighter GR var at det var DT-02 chassis. Tenkte jeg skulle bytte dempere med det samme jeg bygger den... Og så er det litt for å teste/bli kjent/prøve og feile, den er jo billig...

      Comment


      • #18
        Originally posted by Steel82 View Post
        Akkuratt... Dvs at jeg trenger ny regulator (esc?). Tja, da får jeg nøye meg med den som Droid foreslo, den funker vel med standard regulator?

        Jeg bruker som sagt den motoren i Tamiya Boomerang med den escen som følger med til den bilen du nevnte. Har aldri vært noe problem det. Går du lavere i turn må du bytte esc.
        Div. biler og tanks. Den siste er en Traxxas Summit. Og også noen nybegynner helikoptere. Som jeg ikke kan fly....

        Comment


        • #19
          du får den billig her jalfall..:http://www.stellamodels.com.hk/58485...em-p-5470.html
          Cato Risholm, fullt hobbyrom...

          Comment


          • #20
            Originally posted by carish View Post
            Jeg vet

            Comment


            • #21
              Originally posted by Odd-M View Post
              Jeg må si at jeg ikke forstår poenget med den bilen. Det virker simpelt og kjipt. Friksjonsdempere i 2013? Jeg har selv, som de fleste andre, vokst opp med en lignende Tamiya. 2wd buggy jeg ikke husker navnet på lengre. Etterfølgereren til den klassiske gresshoppa tror jeg... Du får langt mer sofistikerte byggesett enn dette.

              Hva med denne?Click image for larger version

Name:	Sandviper.jpg
Views:	1
Size:	50.0 KB
ID:	780619
              Sandviper...
              Igjen jeg har ikke greie på det her, men denne koster litt mer enn Super Figther GR, MEN de har samme chassis. Hvis jeg har tenkt å modifisere uansett, er det ikke best å kjøpe den billigste da? Den blir jo like bra til slutt uansett....?

              Comment


              • #22
                husk kulelager og..
                Cato Risholm, fullt hobbyrom...

                Comment


                • #23
                  Originally posted by carish View Post
                  husk kulelager og..
                  Det skal jeg
                  Last edited by Steel82; 3 May 2013, 20:19.

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by Odd-M View Post
                    Jeg må si at jeg ikke forstår poenget med den bilen. Det virker simpelt og kjipt. Friksjonsdempere i 2013? Jeg har selv, som de fleste andre, vokst opp med en lignende Tamiya. 2wd buggy jeg ikke husker navnet på lengre. Etterfølgereren til den klassiske gresshoppa tror jeg... Du får langt mer sofistikerte byggesett enn dette.
                    Eller kanskje denne:
                    Click image for larger version

Name:	Zahhak.jpg
Views:	2
Size:	41.0 KB
ID:	780620

                    Zahhak, Koster det dobbelte i forhold til Super Fighter GR, MEN, denne har et annet chassis; DN-01

                    Comment


                    • #25
                      Kjenner ikke modellene. Skulle jeg vurdert noe i denne klassen så ville jeg sett på Team Assosciated eller Team Losi Racing, men det blir jo en litt annen prisklasse og kategori kanskje...
                      Slash 4x4, Sakura Zero S, Wraith, 2x SCX10

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by Odd-M View Post
                        Kjenner ikke modellene. Skulle jeg vurdert noe i denne klassen så ville jeg sett på Team Assosciated eller Team Losi Racing, men det blir jo en litt annen prisklasse og kategori kanskje...
                        Gå rett for vinnerne, mener du Nå skal ikke jeg vinne løp da.... Vil bare bygge å kjøre med guttungen, tror han ville blitt skremt hvis han måtte prøve noe som går så fort og som koster så mye...
                        Men for all del, ser jo bra ut

                        Hva var din første bil?

                        Comment


                        • #27
                          Nå i voksen alder gikk jeg rett på en Slash Ultimate med børsteløs.

                          Hvis du ser på hva det koster å oppgradere en enkel modell, så mener jeg det er like greit å kjøpe skikkelige greier med en gang.
                          Slash 4x4, Sakura Zero S, Wraith, 2x SCX10

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by Odd-M View Post
                            Nå i voksen alder gikk jeg rett på en Slash Ultimate med børsteløs.

                            Hvis du ser på hva det koster å oppgradere en enkel modell, så mener jeg det er like greit å kjøpe skikkelige greier med en gang.
                            Ja, sant nok...

                            Comment


                            • #29
                              Her er en "noe" moddet Super Fighter GR. Noe som jeg fant på en tråd i UK...
                              Click image for larger version

Name:	Super Fighter GR.jpg
Views:	1
Size:	58.9 KB
ID:	780625

                              Den har bla. oppgrader girkasse, dempere, stag +++ Kjører børsteløs...
                              Kult å gjøre en "kjiip" bil til noe greit da
                              Last edited by Steel82; 5 May 2013, 03:29.

                              Comment


                              • #30
                                OK folkens!!
                                Nå trenger jeg hjelp her Jeg har lagt ifra meg Super Fighter GR.... Jeg står mellom to andre fra Tamiya.
                                Her er de 2:
                                1.
                                Click image for larger version

Name:	Zahhak.jpg
Views:	2
Size:	41.0 KB
ID:	780632
                                Tamiya is proud to release the DN-01 Zahhak buggy which is based on the pro competition TRF201 buggy, which was driven by TRF team driver Lee Martin to victory at the recent 2WD Off Road European Championships.
                                The chassis layout features a longitudinally-mounted battery with R/C units placed on either side for optimum balance. It is designed to offer low center gravity with plenty of ground clearance. The motor is mounted at the rear to maximize traction and acceleration. This model is perfect for drivers who are just getting into the off-road R/C scene and can serve as a great base for later upgrades.
                                Specs & Features:
                                • 1/10 R/C self assembly kit model
                                • Newly designed body and TRF201 rear wing included
                                • Moulded bathtub type chassis
                                • Front and rear double wishbone suspension
                                • White dish wheels included
                                • Wide groove rib front tyre and Dual Block rear tyres
                                • TRF201 Reinforced 52T Ball Differential Gear Set (Item 54262) included
                                • Front and rear CVA oil dampers
                                • Sticker sheet and masking seals included
                                • By installing separately available TRF201 Option Parts, you can convert this 2WD Buggy to TRF201 specification
                                • Optional pink wheels can also be purchased separately (Item 54279 & 54280)

                                *Requires paint for the bodyshell.

                                2.
                                Click image for larger version

Name:	Dark impact.jpg
Views:	1
Size:	52.4 KB
ID:	780633
                                This 1/10 scale 4WD buggy is specially designed to excel in off-road buggy racing. It features a mid-rear mounted motor and longitudinally mounted battery for optimum balance for jumping. Battery is inserted through the bottom of the chassis, eliminating need to remove body, which makes routine maintenance easy and quick. High performance shaft drive 4WD combines with suspension system featuring extra long suspension arms for improved stability and off-road handling.

                                Features:
                                • High performance 1/10 4WD buggy chassis designed for off-road racing
                                • 4-wheel independent double wishbone suspension with extra long suspension arms
                                • CVA oil dampers for improved stability and handling
                                • Sealed differential gearbox
                                • Full ball bearing set
                                • 540 motor
                                • Newly designed off-road tires and wheels with new tread pattern designed for hard dirt tracks
                                • 48Dp pinion gear
                                • DF-03 chassis


                                Jeg klarer ikke å bestemme meg Holder på å bli gal Hvis jeg bare klarer å bestemme meg om jeg vil ha 2wd eller 4wd...

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X