Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mugen MBX6-eco 22 pinion problemer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Mugen MBX6-eco 22 pinion problemer

    Hei,

    Har netopp fått tak i tekin motor 2650kv med tekin ESC.
    Fikk beskjed om at jeg måtte bruke 22t pinion på den motoren. Det motorfestet som fulgte med mugen kit passer ikke til denne pinion, selve motoren passer perfekt da det er en buggy 2650kv motor fra tekin.
    Har googla litt på motor mounts osv men finner meget lite info her.
    Noen som vet om hva man kan gjøre her? evt link til en butikk med nytt motorfeste.

  • #2
    Det virker som en veldig stor pinion. Jeg kjører med en 1900kv tekin og kjører originalt 14t som følger med kitet. Har hatt på 15-16 også uten problemer.
    Magne Follaug ,Porsgrunn Tlf: 40607217 - www.follaugrc.no post@follaugrc.no
    Team Durango Dex210 - DESC- XRAY XB4 Mugen MBX6-ECO
    Tekin - Vampire - Sanwa - dBoots - www.mustit.no FB FollaugRC

    Comment


    • #3
      jepp, men siden det er snakk om 2650kv tekin så var det anbefalt med 22 fikk jeg høre i butikken. Hva skjer hvis jeg bruker et mindre? blir motoren slitt pga så høy kv?

      Comment


      • #4
        Det kommer jo ann på drevingen på den bilen du skal bruke den på. Neida motoren blir ikke slitt..du må sjekke temperatur etter å ha kjørt litt. Min pleier å ligge på ca 60 grader. Da er det etter 15-20 min kjøring på bane.
        Magne Follaug ,Porsgrunn Tlf: 40607217 - www.follaugrc.no post@follaugrc.no
        Team Durango Dex210 - DESC- XRAY XB4 Mugen MBX6-ECO
        Tekin - Vampire - Sanwa - dBoots - www.mustit.no FB FollaugRC

        Comment


        • #5
          Kjører du 4S lipo (14,8v)?
          I så fall viser det rådet i butikken at vedkommende ikke aner noe om dette .
          Passe pinion vil nok heller være ca 13T på en 2650kv motor, hvis du kjører 4S lipo (14,8v).

          (Med 3S lipo vil vel 17T være ok). (22T pinion høres ut som om du kjører 2S lipo, men det er ikke brukbart på en sånn bil og motor.)

          Du har helt rett, det er ikke plass til 22T pinion i en ECO. Løsningen er 4S eller 3S lipo og mindre pinion.
          Last edited by stigno; 18 September 2013, 15:26.
          XB9E & Hacker 6S | MBX6e Tekno V4 & Tekin 6S | XRay T2 | Ass B44 | Axial SCX10

          Comment

          (RS) Radiostyrt.no Statistics

          Collapse

          Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
          Welcome to our newest member, Erik-M.
          Working...
          X