Announcement

Collapse
No announcement yet.

Baner i Oslo og omegn - inne

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Baner i Oslo og omegn - inne

    Nå er det lenge siden fingra har fått testet seg... to barn har tatt litt tid. Men med full jobb og to små barn så er det et litt stort offer på ukedagene å bruke 2 timer i bil for å kjøre litt. Finnes det virkelig ingen baner i Oslo?

    Dette vet jeg har vært oppe flere ganger og man har vel muligens funnet det litt for vrient å finne lokaler?

    Bare lurer...

    det er faktisk litt vrient for oss som er "nye" å finne baner, så det burde kanskje vært lagd et slags kart eller noe over hvor man finner de ulike banene og hva de tilbyr av klasser, underlag, ute/inne, etc. De fleste motorsport-forbund har dette og det er veldig kjekt.
    "The Dagfather" - Dag Mykland
    Kyosho ZX-5 FS & RB5 - LRP/NOSRAM - Vortex Race 5.5 & LRP Vector 6,5 - Spektrum
    XTM X-cellerator - Tamiya Veteranbiler

  • #2
    er helt enig, sitter i dette øyeblikk desperat å googler etter baner. Er helt utrolig at det ikke finnes en fet buggy bane inne et eller annet sted i oslo. Eneste grunnen jeg kommer på er vel at det er for dyrt med lokaler.

    Hadde vært genialt om en eller annet butikk hadde kjørt igang noe. tenker på banen i moss. Der har de jo mustit butikken og klarer vel å finansiere banen via den. + at de har kjøreavgift. Hadde likt å sett noe lignende i oslo.

    Comment


    • #3
      En buggy bane i Oslo, er du gal?! Det kan dem bygge 46 leiligheter på.
      living in the fast lane

      Comment


      • #4
        Originally posted by cybercowboy View Post
        En buggy bane i Oslo, er du gal?! Det kan dem bygge 46 leiligheter på.
        Sant det, men må vel stå noe tomt et eller annet sted?

        Har en joggerute her ute på Hovseter/Røa som går over til Bærum og ved Bogstadvannet er det en stor tomt som står tom. Der kunne man kanskje fått til en utendørsbane. Vil tro at det er en del fra buskerud som kunne tenkt seg noe på denne siden av Oslo for å kunne kjøre mer aktivt. Aner ikke hvem som eier, men tipper det er Løvenskiold. Visstnok ikke den enkleste krabaten å gjøre dealer med, men kunne vært et forsøk.
        "The Dagfather" - Dag Mykland
        Kyosho ZX-5 FS & RB5 - LRP/NOSRAM - Vortex Race 5.5 & LRP Vector 6,5 - Spektrum
        XTM X-cellerator - Tamiya Veteranbiler

        Comment


        • #5
          I Oslo er det jo utendørs offroadbaner på Hvervenbukta. Hos nabokommunen i nordvest finner du en bane i Hønefoss, og i Lier og i Hof (sør for Drammen) er det også baner vest for Oslo.
          Team RC Companiet - Minicupen.no
          VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

          Comment


          • #6
            I tillegg finner du ett meget godt anlegg, både ute og inne, i Moss hos Mustit.
            Mugen MBX6R, RB, Beta, Savox, Pirhana, Futaba, Tekno Rc
            www.mustit.nI

            Comment


            • #7
              Ikke klag. Det er store deler av landet som er helt uten tilbud på dette området...
              Slash 4x4, Sakura Zero S, Wraith, 2x SCX10

              Comment


              • #8
                Hehe, husk på at Oslo folk er sytepaver uten like. Meg inkludert.
                living in the fast lane

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Odd-M View Post
                  Ikke klag. Det er store deler av landet som er helt uten tilbud på dette området...
                  hehe.. Det var ikke ment som klaging. Det eneste jeg klager på er min egen tid. Å kjøre til Moss, som jeg har vært et par ganger, er selvfølgelig greit, men det tar litt for mye tid i vanlige ukedager med full jobb og to små unger.

                  Jeg har vært med såpass lenge at jeg vet at planer for innebane i Oslo har vært et tema mange ganger og det har vært noen hederlige forsøk på å få det til, uten at det har lykkes så langt.

                  Samtidig er det mange som kjører som er fra/bor i Oslo og som helt sikkert hadde vært veldig glad om et slikt tilbud hadde kommet. Det er nok mange som hadde kjørt mer om det var mulighet for å komme til en slik bane med kollektiv trafikk.

                  Det de har gjort i Moss med en bane i tilknytning til en butikk er jo helt topp. De har virkelig fått til et bra tilbud for oss her og rundt Moss. Men kanskje en butikk i Oslo kunne tenke seg å gjøre noe lignende? Small Size, hint hint...

                  Men det er godt mulig vi er for sytete i forhold til mange andre steder. Problemet utenfor de større byene er jo ofte ikke tilgang på lokaler men heller antallet sjåfører. Er opprinnelig fra Notodden og der prøvde jeg i flere år å få til en bane. Fikk tildelt et sted fra kommunen som vi kunne fritt disponere og de skulle til og med stille med lys og gravemaskin, men det var ikke lett å få med nok førere til å gjennomføre et slikt prosjekt. Så det falt i grus, eller i gress som aldri blir klippet og står der tomt er vel mer korrekt.

                  RC er en fantastisk sport som jeg som far virkelig gleder meg til å kunne dele sammen med min sønn når han blir litt eldre, men i disse "hektiske" tider så teller hver time og da blir vi kanskje oppfattet som litt sytete...

                  Jeg stiller hvertfall gledelig på dugnad/møte for å få til et slikt tilbud i Oslo.
                  "The Dagfather" - Dag Mykland
                  Kyosho ZX-5 FS & RB5 - LRP/NOSRAM - Vortex Race 5.5 & LRP Vector 6,5 - Spektrum
                  XTM X-cellerator - Tamiya Veteranbiler

                  Comment


                  • #10
                    Litt av problemet er nok at i disse tider er tankegangen slik: hvordan kan jeg tjene mest mulig penger på kortest mulig tid og minst mulig innsats. Ildsjeler kommer ikke gjennom. Om man skal, tross alt, finne et egnet sted til en bane er pris per kvm skyhøy. Kommunen kunne da trådt til men det er vel en annen sak da. RC kunne vært også en god ting til å holde ungene bort fra gaten.
                    living in the fast lane

                    Comment


                    • #11
                      er nettopp det.. men som du sier, så bør pokkern meg kommunen stille opp og få opp ett anlegg, er mange som driver med rc nå om dagen og det hadde blitt veldig godt mottatt. Det er jo en sunn hobby i forhold til å drekke seg drita eller surre rundt rusa på lsd i oslos gater.

                      så jeg ser ikke problemet. Er tross alt oslo vi snakker om her, hovedstaden til "verdens rikeste land"....

                      ikke ment som klaging her! im just saying =)

                      Comment

                      (RS) Radiostyrt.no Statistics

                      Collapse

                      Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                      Welcome to our newest member, Erik-M.
                      Working...
                      X