Announcement

Collapse
No announcement yet.

Restaurering av gammel Kyosho outrage - hvor begynner jeg?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Restaurering av gammel Kyosho outrage - hvor begynner jeg?

    Hei,

    Jeg fikk en Kyosho Outrage i 1996, kjørte den hyppig i mange år men de siste 10 årene har den desverre stått og støvet ned. Nå har jeg veldig lyst til å oppgradere den, bytte ut det meste, slik at det blir en "moderne" bil i gammelt skall. Er dette noe som kan gå an? Får jeg tak i deler som passer til denne bilen?

    Trenger også en ny kontroller da jeg ønsker det nye 2.4ghz opplegget jeg hører så mye om.

    Stiller også litt spørsmål om hvordan denne bilen egentlig er, er det verdt å bruke en del kronasjer på denne oppgraderingen eller burde jeg like så greit kjøpe meg et ready kit til 3000?

    Som dere sikkert skjønner har jeg veldig lite peiling, men er veldig villig til å lære
    Last edited by CELU; 15 August 2014, 09:35.

  • #2
    Skal du kjøre mest mulig, bør du sikkert selge veteranbilen og kjøpe et nytt XB sett fra Tamiya aller tilsvarende. Billigere, bedre kjøreegenskaper og le
    ttere skaffe alt som går i stykker.

    Ønsker du å stille i " Vintage" klassen, altså klasse for veteraner og gode gamle klassikere, har du sikkert et godt utgangspunkt.
    Pengemessig blir det neppe store forskjeller. Tar du det du får for klassikeren din, og legger til det du må oppgradere for, kan du helt sikkert kjøpe en fin rett-ut-av-boksen bil....

    Deler til klasskikeren din finner du sikkert på EBAY. Ikke sett inn verstingmotor, du raserer trolig drivverket, samtidig som du får en bil som totalt ukjørbar. Av radioer er det en modell som heter SKY-FLY på 2,4 GHZ som er blitt ganske populær. Du får den for ca 400kr fra utlandet, og ca 700 på en hobbybutikk i Norge. Mottagere ekstra koster hele 40kr stykket om du gidder importere, og ca 130 her i landet. Egentlig ufattelig at man klarer lage en komplett radio for så lite penger....
    Last edited by Suzuki; 6 August 2014, 21:12.

    Comment


    • #3
      I første omgang er jeg usikker på om jeg skal stille i noen som helst klasse. Hadde vært gøy bare å begynt å kjøre igjen rett og slett. Bilen har jo litt affeksjonsverdi så hadde vært veldig gøy å gitt den ny innmat.

      Så får jeg eventuelt se meg om etter en dedikert bil i etterkant.
      Last edited by CELU; 6 August 2014, 21:15.

      Comment


      • #4
        ville gjort motsatt. Kjøp en å kjøre mer, FØR du modifiserer gørra utav en sådan klassiker. En plastbil som kjører fletta av den gamle kjærra di, er neppe vanskelig finne for 2500kr eller deromkring..

        Comment


        • #5
          Godt poeng, så kan jeg heller prøve å beholde den original er veldig stor fan av samirc.no, hyggelige folk så kunne egentlig tenkt meg og kjøpt bil der. Har du eller noen andre peiling på hvordan noen av buggyene der er? Prisklasse opp til 3500 med radio.

          Har sett litt på bandit vxl, men den virker litt ubalansert og mer på bakhjulet enn alle fire i mine øyne?

          Comment


          • #6
            Har en Bandit, aldri kjørt den selv. Ganske fan av Traxxas, har etpar andre Traxxas modeller ( Stampede ), den ene er nå mishandla etter noter i 3 år, og har aldri hatt en feil...Brant opp motorpakka, og satte inn en Børsteløs sak fra Elefun nå i våres...

            HPI har vel også fine RTR biler, men de kjenner jeg ikke så godt .. Sikker at du skal ha Buggy; tror stadiumtruck eller ShortCourse regnes som mer solid og stabilt...

            Som nybegynnerbil er vel en Tamiya Gravelhound el.l sikkert egnet ? Ikkenoe å satse skikkelig med tror jeg, med som leke er den vel sikkert egnet...?

            Jeg tror jeg ville sett på en Axial EXOTERRA eller Vaterra GLAMIS eller Twin Hammers om jeg bare skulle " frese rundt " og ønsket et buggylignende karosseri. Da sprenger du dog budsjettet ditt ganske ettertrykkelig er jeg redd...
            På annen side, det gjør du sikkert uansett...

            Comment


            • #7
              ville sett etter en brukt 1/8 el buggy.. xray,mugen,losi,associated f.eks..heilt andre køyreegenskaper enn rtr biler..
              Cato Risholm, fullt hobbyrom...

              Comment


              • #8
                nåke sånt:http://www.radiostyrt.no/showthread....ex408-komplett
                Cato Risholm, fullt hobbyrom...

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Suzuki View Post
                  Har en Bandit, aldri kjørt den selv. Ganske fan av Traxxas, har etpar andre Traxxas modeller ( Stampede ), den ene er nå mishandla etter noter i 3 år, og har aldri hatt en feil...Brant opp motorpakka, og satte inn en Børsteløs sak fra Elefun nå i våres...

                  HPI har vel også fine RTR biler, men de kjenner jeg ikke så godt .. Sikker at du skal ha Buggy; tror stadiumtruck eller ShortCourse regnes som mer solid og stabilt...

                  Som nybegynnerbil er vel en Tamiya Gravelhound el.l sikkert egnet ? Ikkenoe å satse skikkelig med tror jeg, med som leke er den vel sikkert egnet...?

                  Jeg tror jeg ville sett på en Axial EXOTERRA eller Vaterra GLAMIS eller Twin Hammers om jeg bare skulle " frese rundt " og ønsket et buggylignende karosseri. Da sprenger du dog budsjettet ditt ganske ettertrykkelig er jeg redd...
                  På annen side, det gjør du sikkert uansett...
                  Etter å ha kikket litt på hva som faktisk er tilgjengelig så går jeg mer vekk fra buggy biten ja. Falt spesielt for Axial Exoterra, så utrolig morsom ut. Den kommer også i KIT noe jeg synes er artig! Men som jeg så på et review så er det hele 16 skruer som skal ut bare for å få av karosseriet, og batteriet var også veldig tungvindt å få inn. Så jeg er litt splittet.
                  Vet du om noen butikker i Norge der jeg kan få tak i Vetrra Glamis?

                  Kikket også litt på Slash VXL men jeg synes den så litt mer ubalansert ut. Den hadde også mindre hjul noe som gjør at jeg tror terrenget kan bli en litt større begrensning.

                  Så også på Helion Dominius 10TR men da vil jeg ha kraftigere motor enn det som er i standard..

                  Aner ikke hvordan noen av disse bilene vil bli for litt gøy kjøring men
                  Last edited by CELU; 8 August 2014, 10:56.

                  Comment


                  • #10
                    2wd slash e meir ustabil ja,men har ikkje mindre hjul,har både den og exoen.. litt kronglete i exo ja..smallsize har vaterra:http://shop.smallsize.no/product_inf...b47f190ab5ab7b
                    men eg berre seie det igjen,eg har meir moro med børstelaus 1/8 buggy enn disse,og tåle og meir.. men sjølsagt,ska du ha nåke som ser litt meir "skala" ut,e jo desse fine.. axial kjem jo med en ny straks og:http://www.axialracing.com/products/ax90026
                    Cato Risholm, fullt hobbyrom...

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by CELU View Post
                      Vet du om noen butikker i Norge der jeg kan få tak i Vetrra Glamis?
                      Tror Smallsize har disse inne.. så iaf modell som ligna veldig når jeg føyk gjennom sjappa i går ettermiddag.... rakk dog ikke studere godsakene skikkelig...

                      Comment


                      • #12
                        Er stor fan av disse bilene med lavt tyngdepunkt, kan kjøre fort på relativt kronglete terreng Hva synes du om exoen?
                        Hvis jeg skal ha 1/8 buggy må jeg kanskje litt opp i pris eller?

                        Comment


                        • #13
                          exoen e fin å køyre,men litt kronglete å skru på.. er jo tøff då.. 1/8 buggy må du opp i pris om du skal ha ny,men er jo å få tak i brukt..
                          Cato Risholm, fullt hobbyrom...

                          Comment


                          • #14
                            Da tror jeg nok at jeg går for exoen, så får heller skruingen være litt kronglete Har du eller noen andre erfaringer med å bestille slikt i feks USA? Jeg ser helt klart fordelen ved å kjøpe i Norge og ha en butikk der man har en god tone, men samtidig så koster det jo 1/3 i USA

                            Hvordan hastighet kommer den ca opp i?

                            Har også et spørsmål angående lipo batterier. Kan jeg bruke lipo 3s så lenge den passer inn i rommet der batteriet skal sitte?
                            Last edited by CELU; 8 August 2014, 12:58.

                            Comment


                            • #15
                              1/3 va vel å ta godt i,får frakt og moms oppå.. hastighet e eg usikker på,eg har kun køyrt min på 2s,usikker på om org regulator tar 3s? eg har kit versjonen,so har bygd min sjøl og satt i kraftigare esc..
                              Cato Risholm, fullt hobbyrom...

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X