Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bygg av Axial exo terra - for stor ESC i forhold til festebrackets

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bygg av Axial exo terra - for stor ESC i forhold til festebrackets

    Hei,

    Jeg har tidligere fått hjelp til å finne deler til mitt Axial exo terra kit. Byggingen har stort sett gått bra (sett bort i fra helt ELENDIGE bygganvisninger som fulgte med)

    Har nå støtt på et problem:
    Min Ezrun WP SC8 ESC ser ut til å være for stor for de tilhørende "bracketsene" som følger med kitet. Dette gjør at jeg ikke får den nedi bracketsen og får heller ikke festet den på korrekt sted. Festebracket som følger med ESC er for kort til at jeg kan bruke denne i bilen.

    Noen som har noen gode ideer for hva jeg kan gjøre?
    Andre som har hatt dette problemet?
    Last edited by CELU; 14 October 2014, 10:57.

  • #2
    kan du ikke bruke den universale platen som følger med kittet?

    brakkettene er jo bare beregnet for sidewinder og havoc esc`ene. for andre merker må du bruke platen.
    IR Tank: Tamiya 1/16 M26 Pershing| VSP 1/24; leo2, t-72. |
    Car: Mini-Z buggy,m03| 1/18: Xray M18MT, Iron Track mastadon| 1/10: Tamiya tt01r, m05, f104, Axial wraith

    Comment


    • #3
      Det følger med to ulike feste"bur" for den i kittet. Begge går liksom rundt ESC og er ment og skulle feste seg på kantene av den ser det ut til. Disse er dermed for små. Det følger med en festeplate med ESC'en men denne passer ikke i forhold til skruehullene i chassiet.

      Comment


      • #4
        du skal ikke bruke platen som følger med esc, du skal bruke platen som følger med kittet.

        side 25, step 26 i manualen; AX80107

        IR Tank: Tamiya 1/16 M26 Pershing| VSP 1/24; leo2, t-72. |
        Car: Mini-Z buggy,m03| 1/18: Xray M18MT, Iron Track mastadon| 1/10: Tamiya tt01r, m05, f104, Axial wraith

        Comment


        • #5
          Se her ja, det punktet må jeg helt klart ha oversett. Har vært veldig fokusert på de andre bildene der Takker så mye, da gleder jeg meg til å sjekke dette ut når jeg kommer hjem!

          Comment


          • #6
            Skal jeg bare feste den med dobbeltsidig teip på den universalplaten da?

            Comment


            • #7
              yup. følg manualen, den har rett i 98% av tilfellene.
              men vanlig kontor "stuff" holder ikke.

              enten så finner du noe "heavy duty" teip på biltema eller claser`n, eller så stikker du til small size på ensjø og spør etter servo teip.(usikker på om det følger med servo teip i exo kittet ditt)
              IR Tank: Tamiya 1/16 M26 Pershing| VSP 1/24; leo2, t-72. |
              Car: Mini-Z buggy,m03| 1/18: Xray M18MT, Iron Track mastadon| 1/10: Tamiya tt01r, m05, f104, Axial wraith

              Comment


              • #8
                Det følger med noe dobbeltsidig teip, men jeg er usikker på hvor godt feste det er i denne. Tenker på hvor mye det tåler i forhold til vann og varme osv.

                Comment


                • #9
                  bare og bruke, det er servo teip. klipp til en remse som er like lang som esc`en.
                  skal en del vibrasjoner og temp til før den begynner og miste grepet.

                  og når det gjelder vann så er ikke det så stort problem da lexan platene i og rundt buret dekker chassiet nesten for bra, noe du vil merke når bilen er ferdig. (forutsatt at du skal bruke de lexan platene da)
                  IR Tank: Tamiya 1/16 M26 Pershing| VSP 1/24; leo2, t-72. |
                  Car: Mini-Z buggy,m03| 1/18: Xray M18MT, Iron Track mastadon| 1/10: Tamiya tt01r, m05, f104, Axial wraith

                  Comment


                  • #10
                    Tenkte jeg skulle fjerne de, har kjøpt et type cover fra outwears som jeg har sett flere har brukt. Håper det kan være en smart løsning for å gi litt bedre plass inni, samtidig som det blir bedre airflow.

                    Comment


                    • #11
                      airflowen vil bli bedre ja og den generelle tempen vil gå ned, men aner ikke om det stoffet der er sprutsikkert.
                      test det i vasken. kommer alt vann igjennom må du vannsikre alt av elektronikk hvis du planlegger og kjøre uansett vær.

                      kommer bare noen dråper igjennom så er den sprut sikker(d.v.s den tåler en liten tur i pytten av og til, men ikke noe mere)

                      fokuser mest på og få bilen sammen.
                      er kun når du er ute i felten at du finner ut hva som kan forbedres og hva som ikke virker.
                      IR Tank: Tamiya 1/16 M26 Pershing| VSP 1/24; leo2, t-72. |
                      Car: Mini-Z buggy,m03| 1/18: Xray M18MT, Iron Track mastadon| 1/10: Tamiya tt01r, m05, f104, Axial wraith

                      Comment


                      • #12
                        Veldig sant, har en tendens til å ta litt av når jeg først er igang. Kan jo teste med alt av inventar i først og fremst. Nå har jeg kjøpt alt av elektronikk vanntett, så skal ikke gå så ille uansett

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by NatteFrost View Post
                          aner ikke om det stoffet der er sprutsikkert.
                          Outerwears fungerer, ingen grunn til bekymring, så lenge du ikke kjører under vann. Maskene er så små at kun gass (luft) trenger igjennom. Vann, støv og annet dritt stenges effektivt ute. Dette er et populært og mye brukt produkt. Anbefales!
                          Monster Truck Craze!

                          Comment

                          (RS) Radiostyrt.no Statistics

                          Collapse

                          Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                          Welcome to our newest member, Erik-M.
                          Working...
                          X