Announcement

Collapse
No announcement yet.

Axial Exo Terra svinger mer til den ene siden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Axial Exo Terra svinger mer til den ene siden

    Først vil jeg bare presisere rekkefølgen jeg har gjort ting på;
    Før jeg festet "styrearmen" til servoarmen så bindet jeg Rx og Tx, dette fordi jeg ville at servo skulle midtstille seg selv. Når dette var gjort dyttet jeg inn den svarte servoarmen og skrudde denne fast.

    Og det er her problemet ligger:
    Jeg får ikke midtstilt denne servoarmen, den går enten litt mer til venstre eller litt mer til høyre. Dette gjør at jeg svinger mest til en av sidene, denne gangen til høyre. Det jeg deretter gjorde var å kjøre subtrim på kontrollen til 60 mot venstre. Dette gjorde at servoen midtstilte seg, men likevel så svinger jeg mer til høyre, det hjalp egentlig ingenting selv om servoen er midtstilt.

    Jeg synes også svingradiusen er ganske liten, det er masse å gå på så jeg skulle ønske jeg generelt sett kunne svingt bråere.

    Radioen jeg bruker er Spektrum DX4S

    Har noen noe tips?

  • #2
    Sjekk at kanalen står på 100% først, også kan du jo justere EPA til begge sider.
    Dette aer da selvfølgelig om det er servoen som begrenser dette og ikke noe anet som butter fysisk.
    For å få bedre sving er det sikker en masse upgrades å få tak i til denne vil jeg tro.
    Ta en titt på rccrawler.com, mener denne bilen har en egen del på det forumet.
    http://i233.photobucket.com/albums/e...ps85eb2ae7.jpg

    Comment


    • #3
      Jeg har akkurat samme problem på min Xray buggy. Har gjort det samme som deg. Prøvd å kalibrere på nytt, flyttet arm, etc.
      Har samme radio Spektrum DX4S. Bruker du mottaker med AVC?

      Comment


      • #4
        Jeg hadde også samme problem, med Spektrum radio og AVC. Fikk det ikke balansert, samme hvor mye jeg justerte. Til slutt nullstilte jeg alt og begynte på nytt, og problemet var løst. Fungerer helt kanon nå.
        Monster Truck Craze!

        Comment


        • #5
          Er ikke noe som stopper det fysisk nei, kan enkelt "force" hjulene lenger ut. Har prøvd å stille opp til 150% turn også, fikk mer utslag men problemet vedvarer...

          Stemmer, jeg har AVC. Skal det ha noe å si?
          Kan kanskje prøve å binde på nytt, men må skru av hele rollcaget til bilen for å komme til mottaker så vegrer meg litt.
          Skal også prøve å korte ned på servoarmen...
          Har du prøvd med annen mottaker? Fikk vel med en uten AVC også?

          Comment


          • #6
            Mulig jeg har litt tungt for det, men AVC hva er det ?
            Hva om du endrer lengden på styrestaget ? Altså staget fra servo til knuckel ?
            http://i233.photobucket.com/albums/e...ps85eb2ae7.jpg

            Comment

            (RS) Radiostyrt.no Statistics

            Collapse

            Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
            Welcome to our newest member, Erik-M.
            Working...
            X