Announcement

Collapse
No announcement yet.

Buggy til Hvervenbukta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Buggy til Hvervenbukta

    Hei, flytter til Vesby og fikk lyst å starte med RC, har en gutt som nå blir 7 så ser det på som en gøy felles hobby vi kunne hatt.

    Har kjøpt noe rc utstyr fra før så vet det er kostbart å ha godt utstyr. Er en stund siden jeg kjøpte dog, har en B4.1, m hitec hs-7940 TH servo, LRP SXX Competition speed controll, og en LRP X12 modified 7.5 turn motor, samt har futaba 4PK kontroller. Da kidden kjørte den her om dagen så slet han av on/off bryteren på speedkontrollen, så jeg har bare fletta sammen ledningen, er dette dumt?

    OBS! Utstyret er milevis bedre enn sjoføren, jeg kan ikke å kjøre bil, liker bare å kjøpe nice utstyr når jeg først kjøper, og derfor denne tråden her;

    Tenkte skaffe meg biler så jeg og kiddn kan kjøre i de offroad konkurransene som går i Hvernebukta. Har jo 1/10 2wd buggy som nevnt ovenfor så blir ikke førsteprioritet å se på ny i denne klassen. Hvordan passer oppsette på denne til hvernebukta banen? Vet at banen avgjør motorvalg etc.

    Så jeg mangler 1/10 4wd (antar 4wd og 2wd ikke kjører i samme klasse) og 1/8 el buggy. Har en xray nitro 1/8 buggy som jeg har kjørt 1 time kanskje da jeg klarte å fylle den m grus på første kjøretur, men dette kan bli noe jeg ser på senere å få fikset. La "mye" penger i denne også husker jeg, men for lite tid og krefter, noe jeg har sterke planer om å bli bedre på.

    Så....hvilke anbefalinger vil dere gi meg ved kjøp av 1/8 el buggy samt 1/10 4wd buggy KIT, m elektronik. Jeg kunne godt tenkt meg å ha en bil som ikke så mange andre har på banen, da jeg synes mangfold er nice, ...så hvor variert er utvalge av buggys som kjører der og blir ulempen med en "raritet" for stor pga "låne deler av nabon utgår". Og om dere vet det er et "superkit" dere går å venter på i nær fremtid så nevn gjerne det også. Dekkvalg tips på banen er også nice om jeg får.

    Ble lang post, men men. pris er ikke så viktig btw, men husk at jeg er amatør så jeg klarer ikke squeeze ut siste dråpe av bilen uansett, så om nest beste løsning koster tonnevis mindre enn beste løsning så tar jeg nest beste, hvis pris/nytteforhold er forsvarlig så tar jeg beste.



    Hilsen Hans

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
Welcome to our newest member, Erik-M.
Working...
X