Announcement

Collapse
No announcement yet.

Losi 8ight-E 3.0 fartsprosjekt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Losi 8ight-E 3.0 fartsprosjekt

    Hei godt folk. Det har vært lenge siden jeg har lagt ut her, men ønsket å dele min nyeste prosjekt. Og kanskje få noen innspill til oppsett og geometri for min buggy. Jeg vil prøve å få den til å håndtere fart bra på asfalt og slå noen av mine egne fartsrekorder. (Jeg vil hoppe og herje med den også, men standardinnstillingene og grusdekk vil være godt nok for det vil jeg tro.) Og beklager bildekvaliteten, kamera er ganske ripete.



    Denne buggyen har virkelig mange justeringer: b Jeg er litt lost. Akkurat nå er det satt opp som instruksjonene sier. Men jeg vil prøve å leke med bakkeklaring, demper stillinger / fjær / oljer, camber, toe in, kick/squat for å finne beste oppsettet for fart.




    Den er ikke helt orginal, kjøpte noen andre ting også, når jeg skulle kjøpe gate dekk:
    JConcepts silencer body
    Kings Heads alu top plate
    Arm guards for herjing
    Alu rear hubs
    Bredere hjul hexes
    Alu servo horn
    Heavy duty diff cases
    Bedre skruer for hele bilen
    Stivere fjærer
    Alu servo saver top
    Alu front spindle set
    Og det jeg hadde opprinnelig tenkt å kjøpe :b XO-1 hjul
    Jeg kjøpte også noen chassis braces, foran og bak. Men de passet ikke siden de opprinnelig var for 2.0, men mye av det andre passet overens selv om de er for 2.0.





    Av elektronikk har jeg:
    Plettenberg bigMaxximum motor
    Hobbywing ESC 150A (har en schulze 8 cell 200A Esc liggende på lur som jeg kanskje i fremtiden vil prøve, men for 8 cell Lipo trenger jeg ny motor også)
    Spektrum S6100 servo og spektrum mottaker.
    6 cell Lipo





    I fremtiden vil jeg prøve å lage en front støtfanger / vinge for mer downforce, kanskje til og med prøve 8 cell lipo oppsett og se hvordan det vil holde seg: b men jeg har allerede noen litt problemer med min 6 cellers batteri som presser opp karosseriet siden det er litt for høyt. Jeg trenger noen slanke batterier eller kanskje en høyere karosseri. Hvis jeg kan få noen til å filme, vil jeg prøve å laste opp en vid.

    Hva tror dere så langt?
    Thomas G.S 87

  • #2
    Hvilken hastighet er målet egentlig?
    Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
    - NiceShot.no

    Comment


    • #3
      Tja målet er vell først og fremst 120kmh, tror jeg skal slite for å få noe mer enn det med eksisterende elektronikk.
      Thomas G.S 87

      Comment


      • #4
        Dette så rått ut synes jeg Hadde vært kult å se bilen i aksjon. Hvor kjører du?
        Mvh Tobias

        Traxxas Revo 3.3 #5309 / Kyosho Inferno MP9e 150a-1700kv / Traxxas E-Revo 1/10 / Kyosho Mad Force Pro / Kyosho Landmax (x)

        Comment


        • #5
          Takker, tror det blir ganske rått. Skal prøve å få tatt video av den så fort jeg har mulighet å kjøre igjen. Bor midt i Oslo så er begrenset med plasser å kjøre i umiddelbar nærhet. Har aldri kjørt på bane. Bare rundt omkring der det er plass når jeg drar ut av sentrum. Hadde gjerne blitt med en gang, men har ikke fullsize bil :b

          nylakkert karosseri





          Måtta ta på ett par stickers for å skjule noen uregelmessigheter i lakken pga regn under første par strøk.
          Thomas G.S 87

          Comment


          • #6
            Gleder meg til å se film
            Mvh Tobias

            Traxxas Revo 3.3 #5309 / Kyosho Inferno MP9e 150a-1700kv / Traxxas E-Revo 1/10 / Kyosho Mad Force Pro / Kyosho Landmax (x)

            Comment

            (RS) Radiostyrt.no Statistics

            Collapse

            Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
            Welcome to our newest member, Erik-M.
            Working...
            X