Announcement

Collapse
No announcement yet.

TAMYIA #58028 Toyota Hilux 4x4 -84 mod

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • TAMYIA #58028 Toyota Hilux 4x4 -84 mod

    Her kommer min første tråd på nett ang. RC-bil

    Tenke å lage en liten tråd om Hilux`en min. Fikk den i 7-års gave av foreldrene mine. Den har ikke vært i drift på mange mange år... Hadde noen venner innom i helgen, og det viser seg at de har en del biler på lur. Tror de fleste var fra Tamiya Vel, vel....

    Har akkurat fått bilen ut av boden og må få et lite overblikk over tingenes tilstand. Det må vel noen justeringer til, både her og der... Regner med at jeg må ha nytt batteri. Får man tak i det originale 6V, 400 mah ? Og hvordan er det med ladingen av slike. Her håper jeg det kommer noen tips. Er usikker på omdet noen gang har fått rett lading. Husker at butikken som solgte denne ikke hadde peiling i det hele tatt når det var snakk om RC!
    Bilen trenger opplakkering. Sist den ble lakkert var for mange år siden. Først fra original rød til sort og grønn. (I ettertid kan man vel si at det var totalt idioti!) Så ble den sort, og slik er den i dag. Fargevalg er foreløpig usikkert. Nye originale stickers skal på. Sjåffis`n mangler armer osv osv...
    Ku-fangeren er knekt... Får se om det blir ordnet av en lokal mester av noe slag. Legg også merke til hengerfestet på bildene. Bilen var ikke mange dagene når jeg rygget i en stein, og bakfangeren tok kvelden...
    Bestilte monroe-dempere fra Small Size, og nye bladfjærer bak. Fjærene er ikke lik de originale. Disse er sorte og MYE mykere. Så her må det inn noe nytt...
    En ting til: Har en 4 kanals Acoms AP-435 FM Band 72(!) Hvordan er reglene der? Skal det ikke være AM ?
    Oppdaterer etterhvert
    Kommentarer er velkommen
    Attached Files

  • #2
    Ååhh, forelska Kul bil, håper du får den kjørbar igjen
    Offroad: Team Associated T4 RS (8.5 turn BL), A-Tech Leo-X
    Onroad: Tamiya M04-L (17 turn)Mini-Z: AWD, MR-02, Overland, F1 båt Kjører boble i bilcross fra i år av, rc blir mindre prioritert.

    Comment


    • #3
      Den er vel ikke strengt tatt ødelagt på noe slags vis. Regner med at den kommer seg i gang bare jeg får batteri til den
      Men som sagt... Den skal fikses opp
      Håper jeg finner noen som kan lage en fancy biltilhenger, slik at jeg kan ta med meg min Hotshot II på tur

      Comment


      • #4
        Kult, kan jo lage henger selv, er en på forumet som har gjort det før
        Offroad: Team Associated T4 RS (8.5 turn BL), A-Tech Leo-X
        Onroad: Tamiya M04-L (17 turn)Mini-Z: AWD, MR-02, Overland, F1 båt Kjører boble i bilcross fra i år av, rc blir mindre prioritert.

        Comment


        • #5
          Veteran

          Hei.. dritstilig med gamle biler...
          har selv en fra en gang på 80tallet.. usikker på hvilket år...
          dette er en Tamiya bil. mitsubishi pajero, ser ut som en type safaribil, med liten kasse bakpå.. denne har stått i kjelleren siden den var ny.. å støvet ned.. chassiet ble førstegangslakket i vår. blå met
          har testet den såvidt. og den ser ut til å virke.. satte i nye sevoer, og mottaker, men tror nok at fartsregulatoren og skulle vert bytta ut til dagens teknologi.. skal forsøke å få ut et par bilder an den om du vill se
          Attached Files
          Last edited by amstaff; 1 July 2008, 22:27.
          HELLFIREH.P.ISAVAGE
          sigpic

          Comment


          • #6
            Bilder er bra Vis frem Pajero`n din
            Sitter her og leter litt rundt etter deler og "stæsj"
            En annen tanke som snurrer er om jeg rett og slett skal begynne å plukke den fra hverandre. Her trengs det rengjøring! Er som sagt mange år siden jeg har sett på bilen. Har faktisk den originale permen som pappa laget når han bygde bilen. Når bilen ble kjøpt fulgte det kun med monteringsanvisning på Japansk (!) Fikk etter mange telefoner og kranglig med de som solgte bilen tak i en kopi på Engelsk. Det var jammen ikke enkelt før man fikk internett
            I samme perm ligger papirene på Hotshot II, og et ark fra ca 1990 da jeg bestilte støtdempere til bilen Koselig med nostalgi

            Comment


            • #7
              .)

              bilder på plass..
              ser dette ok ut???
              HELLFIREH.P.ISAVAGE
              sigpic

              Comment


              • #8
                Sunshine,
                Hva du enn gjør, ta godt vare på bilen din og hold den original, det er en veldig ettertraktet bil du har "arvet"
                Original batteriet skal du ikke tenke på hvis du tenker på kjøring. Da er et moderne 7,2V 4200 mAh mye bedre, og batteriboksen har jo plenty plass !
                Hvis du skal kjøre og bytte baldfjærer bør du satse på fjærer fra Bruiser (5804. De passer men er mykere slik at bilen ikke hopper og spretter så fælt som den gjorde originalt (se video av Hilux'en på min hjmme side...)
                Hvis du sjekker litt rundt vil du snart se at deler til denne ofte er dyre, men siden delene stort sett er av metall kan de ofte repareres. Originale klistermerker er svindyre, men det er mulig å få tak i reproduksjoner som er gode.

                -Lars

                sigpic

                Alt du ønsker å vite om gamle Tamiya biler!

                Comment


                • #9
                  http://www.tamiyabase.com/video/58028.htm

                  Edit: Der var det visst en annen før meg xD
                  Last edited by Mta-motorsport; 1 July 2008, 22:35.
                  Offroad: Team Associated T4 RS (8.5 turn BL), A-Tech Leo-X
                  Onroad: Tamiya M04-L (17 turn)Mini-Z: AWD, MR-02, Overland, F1 båt Kjører boble i bilcross fra i år av, rc blir mindre prioritert.

                  Comment


                  • #10
                    Om du tar en titt på det ene bildet, så vises de blad-fjærene der. Husker ikke når de ble bestilt. De gamle ble prøvd å få fikset, men de holdt ikke... De som står på må er sorte, og kan overhodet IKKE sammenlignes med de originale... Kan det være disse du tenker på? Er vel kanskje en fordel å få like foran ?

                    Comment


                    • #11
                      Det er ikke lett å si hva slags færer du har, men de ligner jo
                      Hvis de bak er mykere enn forran bør du jakte etter myke (Bruiser) foran også. Beste stedet å lete er www.ebay.com.

                      -Lars

                      sigpic

                      Alt du ønsker å vite om gamle Tamiya biler!

                      Comment


                      • #12
                        Tommy - plukk fra hverandre bilen helt, rens alle delene nøye, fjern lakken fra karosseriet, logg deg på eBay og kjøp de delene du mangler (trenger ikke å bli så dyrt da bilen din ser komplett og hel ut), ta deg god tid og et par øl, og bygg den tilbake til sin opprinnelige glory. Sett den på hylla, etter en liten test run på gårdsplassen - vel vitende om at du har et vakkert stykke rc historie på hylla.

                        Så tilbake til internettet, kjøp deg en ny bil, Hilux High Lift og aftermarket chassis og hop ups, og kjør den til filler. Så kjøper du en bil til, og en til osv osv - og så kan du legge deg inn på avvending.

                        Jeg har en del av disse gamle bilene, og har orginale bladfjærer til Hilux'en din du kan kjøpe. De nye du har er trolig Jugg fjærer, og ikke Bruiser fjærer (som heller ikke er til salgs lenger, og er en mellom ting mellom de nevnte fjærene). De er som du sier mye høyere (de origninale fjærene er ubrukelige, men de er de som er orginale til Hilux'en).

                        Edit : de bladfjærene du har bak på bilen din har jeg aldri sett før... De er like i profilen på de orginale (helt flate, noe som er idiotisk engeneering, for de funker ikke - men jeg har aldri sett dem svarte før, og hvis de er mykere enn de orginale skjønner jeg mindre... det er hverken Jugg eller Bruiser fjærer, de ville hevet bilen en god del, dine er flate i profilen, som de orginale var)

                        Jeg har nettopp restaurert en Hilux 4x4, tilbake i helt orginal stand, har en til som venter på litt attention, men den skal bli litt mer kreativ enn box art (restaurerer alltid den første bilen av en modell slik den var på esken, de andre blir kreative variasjoner )

                        Før:


                        Etter:



                        Er spent på å se hvordan dette prosjektet utvikler seg, og ikke minst hva de andre gutta fra Mo i Rana trekker frem fra mørke kjellere og skap
                        Last edited by simensays; 2 July 2008, 15:54.
                        ...

                        Comment


                        • #13
                          Kjærligheten til bilen har alltid vært stor... Faktisk så stor at jeg i 2001 bare måtte kjøpe en skikkelig utgave av bilen Hilux Arctic Truck 35"
                          Det var kjærlighet der også
                          Attached Files

                          Comment


                          • #14
                            Bilen er nå til salgs. Selges som den står...
                            Selges med Acoms 4 kanals FM
                            Bud mottas. Send mail til tommys@monet.no

                            Comment


                            • #15
                              Hej Sunshine!
                              er bilen solgt?
                              Hvis ikke er jeg int.
                              kontakt: mbaehring@post.ybercity.dk

                              fin blog.
                              benuldi

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X