Announcement

Collapse
No announcement yet.

Traxxas Mini E-revo Vxl 1/16 - DREVKNUSER!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Traxxas Mini E-revo Vxl 1/16 - DREVKNUSER!!

    Hei!

    Nå har jeg hatt min Mini e-revo i en måned, og har ødelagt utallige drev! (Merkelig nok det samme som ryker hele tiden!)
    Drevet som ryker er drevene rundt differensialen.(delenr. 7079 Link:

    http://www.buytraxxas.com/product_in...oducts_id=3276 )

    Er det noe jeg gjør galt?
    Kjører på 2 stk 7,2v i serie. når det siste drevet ble ødelagt (i dag tidlig) mener jeg å ha tatt det ganske rolig, men mulig jeg kjører for aggressivt likevel.

    Mulig at drevene skal byttes ut en gang i blant, men 5-6 ganger pr. 15- 20 batteripakker skal vel ikke være nødvendig??(bruker de originale batteripakkene fra traxxas så det blir ikke lang kjøretid pr oppladning)

    Min Traxxas Slash 1/10 har jeg ikke vært snill mot i det hele tatt (med sidewinder 5700 i...) og har ikke måttet bytte et eneste drev.... mulig jeg har blitt bortskjemt med den....

    Er det noen andre som har dette problemet med sin Mini Slash / E-revo vxl?


    Takker for svar
    Last edited by SAVAGEry; 18 October 2009, 15:45. Reason: skrivefeil
    Mugen MBX6 Eco - Losi Mini Rally - HPI E-firestorm med 1/8 oppsett og 6s LiPo
    Bashing videoer på www.youtube.com/hbxhpikyosho

  • #2
    Dette skjer viss du har heftige oppbremsinger. Da får drevene mye bank.
    HPI Baja 5B V2.0 med RC-Racing.no power og en liten E-Revo til å kose seg med
    Min Youtube konto http://www.youtube.com/RCislife

    Comment


    • #3
      Ya

      Ja det kan stemme.... når du nevner det så bråbremser jeg veldig ofte (på tørr asfalt)

      Takk for svar!!
      Mugen MBX6 Eco - Losi Mini Rally - HPI E-firestorm med 1/8 oppsett og 6s LiPo
      Bashing videoer på www.youtube.com/hbxhpikyosho

      Comment


      • #4
        Ingen drev har blitt byttet i min E-revo.

        Har hatt den i ca1mnd nå. Kjører kun med lipo 2celler og 3celler. Funker som bare det.
        Kjører som bare det uten å tenke på at ting går i stykker. Bane og asvalt. Ikke noe problem med at ting går i stykker.........
        Stian Jensen (76mod)
        Bil park: HoBao Hyper SCRT10 Sender: Spectrum DX3S.

        Comment


        • #5
          Originally posted by SAVAGEry View Post
          Hei!

          Nå har jeg hatt min Mini e-revo i en måned, og har ødelagt utallige drev! (Merkelig nok det samme som ryker hele tiden!)
          Drevet som ryker er drevene rundt differensialen.(delenr. 7079 Link:

          http://www.buytraxxas.com/product_in...oducts_id=3276 )

          Er det noe jeg gjør galt?
          Kjører på 2 stk 7,2v i serie. når det siste drevet ble ødelagt (i dag tidlig) mener jeg å ha tatt det ganske rolig, men mulig jeg kjører for aggressivt likevel.

          Mulig at drevene skal byttes ut en gang i blant, men 5-6 ganger pr. 15- 20 batteripakker skal vel ikke være nødvendig??(bruker de originale batteripakkene fra traxxas så det blir ikke lang kjøretid pr oppladning)

          Min Traxxas Slash 1/10 har jeg ikke vært snill mot i det hele tatt (med sidewinder 5700 i...) og har ikke måttet bytte et eneste drev.... mulig jeg har blitt bortskjemt med den....

          Er det noen andre som har dette problemet med sin Mini Slash / E-revo vxl?


          Takker for svar

          det sliter også vist du har mye "riv start" med asfalt dekk som har godt grep(jeg har gjort det å drevene begynner å bli slitte. har bare kjørt med originale batterier). de originale dekka slipper litt oftere, da får ikke derva så stor belastning

          Comment


          • #6
            Med heftige batterier så river den ikke mye i starten. Den legger seg bare på hode. Men viss du får den til å gå helt rund så knaser det i diffen når du lander.
            HPI Baja 5B V2.0 med RC-Racing.no power og en liten E-Revo til å kose seg med
            Min Youtube konto http://www.youtube.com/RCislife

            Comment


            • #7
              Bruker de originale dekka....

              Jeg tror jeg kjører sakte og aggressivt, mulig at det sliter på drevene.....

              Når drevet ryker, hører jeg et lite knas, jeg kjører videre og det knaser mer. Etterhvert knaser det hele tiden og vips så er det Fwd.

              Jeg gir litt brått gass og bilen lander ofte på hodet ja...


              Så det er fullt mulig at det bare er min kjøring om å gjøre !
              Last edited by SAVAGEry; 9 November 2009, 20:48.
              Mugen MBX6 Eco - Losi Mini Rally - HPI E-firestorm med 1/8 oppsett og 6s LiPo
              Bashing videoer på www.youtube.com/hbxhpikyosho

              Comment


              • #8
                Har bytta ut bakre bulkhead (http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin...?&I=LXXKJ9&P=7), og Nå har jeg ikke ødelagt noen drev på lenge. Mulig at det var feilbygd / dimensjonert, slik at drevene ikke satt tett nok intil hverandre. Ingen problemer med bilen nå




                Edit: TYPISK! 5 min etter at jeg skrev dette innlegget, røyk jo drevet....
                Last edited by SAVAGEry; 9 November 2009, 20:47.
                Mugen MBX6 Eco - Losi Mini Rally - HPI E-firestorm med 1/8 oppsett og 6s LiPo
                Bashing videoer på www.youtube.com/hbxhpikyosho

                Comment


                • #9
                  Originally posted by SAVAGEry View Post
                  Har bytta ut bakre bulkhead (http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin...?&I=LXXKJ9&P=7), og Nå har jeg ikke ødelagt noen drev på lenge. Mulig at det var feilbygd / dimensjonert, slik at drevene ikke satt tett nok intil hverandre. Ingen problemer med bilen nå




                  Edit: TYPISK! 5 min etter at jeg skrev dette innlegget, røyk jo drevet....
                  Haha! typisk..
                  Sikker på att klaringa mellom tannhjula er riktig?
                  Båt: 2 stykk 3,5cc SGX riggere, 7,5cc SGX rigger og en 15cc SG rigger!

                  Comment


                  • #10
                    skal prøve å skifte drev igjen i dag. (forhåpentlig vis siste gang på en stund )

                    Prøve å skimse litt å se hvordan det går....
                    Mugen MBX6 Eco - Losi Mini Rally - HPI E-firestorm med 1/8 oppsett og 6s LiPo
                    Bashing videoer på www.youtube.com/hbxhpikyosho

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by SAVAGEry View Post
                      skal prøve å skifte drev igjen i dag. (forhåpentlig vis siste gang på en stund )

                      Prøve å skimse litt å se hvordan det går....
                      For jeg spiste opp drev på min rc18T fordi diffhuset haddet utvidet seg og da ble klaringen for stor.

                      Fint hvis du finner ut av hva som er feil, får min bil i posten snart så da kan jeg likesågodt fikse dette med en gang hvis det er noe og justere på.
                      Båt: 2 stykk 3,5cc SGX riggere, 7,5cc SGX rigger og en 15cc SG rigger!

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Simen Gjørstad View Post
                        For jeg spiste opp drev på min rc18T fordi diffhuset haddet utvidet seg og da ble klaringen for stor.

                        Fint hvis du finner ut av hva som er feil, får min bil i posten snart så da kan jeg likesågodt fikse dette med en gang hvis det er noe og justere på.
                        skiftet ut diffhus / bulkhead for noen dager siden... drevene holdt lengere, men ble ødelagt.

                        Vet du om det pleier / skal være noen form for fett / olje mellom drevene på rtr-biler?
                        Har pleid å brukt det før, men ikke denne gangen her...

                        Kan faktisk ikke huske om det var olje/fett der fra før...

                        Vet ikke om du har prøvd bilen før, Men fy så artig det er å kjøre med den, gled deg

                        Har hatt flere mini-biler før, og ingen kan sammenlignes med Mini E-revo
                        Mugen MBX6 Eco - Losi Mini Rally - HPI E-firestorm med 1/8 oppsett og 6s LiPo
                        Bashing videoer på www.youtube.com/hbxhpikyosho

                        Comment


                        • #13
                          Det skal være fett/olje når det er lukket system. Når det er åpent skal det ikke være.
                          Det med at drevene ryker har nok ganske mye med at det er for stor slark mellom drevene.
                          HPI Baja 5B V2.0 med RC-Racing.no power og en liten E-Revo til å kose seg med
                          Min Youtube konto http://www.youtube.com/RCislife

                          Comment


                          • #14
                            har åpnet opp å sjekket... ja det er en del slark, men får ikke til å shimse på noen måte...
                            får heller ikke til å presse huset mer sammen. Skal undersøke, og se om jeg finner noen måte å løse problemet på.
                            (som jeg tviler på da jeg ikke akkurat er den skarpeste øksa i kjøleskapet)
                            Mugen MBX6 Eco - Losi Mini Rally - HPI E-firestorm med 1/8 oppsett og 6s LiPo
                            Bashing videoer på www.youtube.com/hbxhpikyosho

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by SAVAGEry View Post
                              har åpnet opp å sjekket... ja det er en del slark, men får ikke til å shimse på noen måte...
                              får heller ikke til å presse huset mer sammen. Skal undersøke, og se om jeg finner noen måte å løse problemet på.
                              (som jeg tviler på da jeg ikke akkurat er den skarpeste øksa i kjøleskapet)

                              Kjøp noen flere shims og sett i mellom da?
                              Båt: 2 stykk 3,5cc SGX riggere, 7,5cc SGX rigger og en 15cc SG rigger!

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X