Announcement

Collapse
No announcement yet.

e-revo 1/16 hjelp :)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • e-revo 1/16 hjelp :)

    Heisann sveisann ! har en venn som har en e-revo 1/16 helt stock (ikke vxl) så etterhvert altså har han lyst til og kjøpe velineon motor og vxl regulator men må han skifte ut hele girkassen eller hva det nå er? (den som er framdemperene) thx mvh Landis
    Bandit/Rustler VXL <3

  • #2
    Originally posted by leander999 View Post
    Heisann sveisann ! har en venn som har en e-revo 1/16 helt stock (ikke vxl) så etterhvert altså har han lyst til og kjøpe velineon motor og vxl regulator men må han skifte ut hele girkassen eller hva det nå er? (den som er framdemperene) thx mvh Landis


    Bare å putte settet rett inn! Må iallefall ikke gjøre noe uvanlig... Er bare å skru ut den originale motoren, ta av drevet som sitter på den og sette det på VXL motoren. Og så sette på plass ESC'en (fartsregulatoren) og plugge i ESC kabelen i mottakeren, koble i nyladet batteri, og programere ESC så er den klar til 50-80 km/t (avhengig av hvilket batteri som brukes) mens den drar på bakhjulene . Dette er standar når man skal bytte motor/regulator




    (Det spørs jo om han skulle putte inn 1/16 VXL eller 1/10 da )
    Mugen MBX6 Eco - Losi Mini Rally - HPI E-firestorm med 1/8 oppsett og 6s LiPo
    Bashing videoer på www.youtube.com/hbxhpikyosho

    Comment


    • #3
      Originally posted by SAVAGEry View Post
      Bare å putte settet rett inn! Må iallefall ikke gjøre noe uvanlig... Er bare å skru ut den originale motoren, ta av drevet som sitter på den og sette det på VXL motoren. Og så sette på plass ESC'en (fartsregulatoren) og plugge i ESC kabelen i mottakeren, koble i nyladet batteri, og programere ESC så er den klar til 50-80 km/t (avhengig av hvilket batteri som brukes) mens den drar på bakhjulene . Dette er standar når man skal bytte motor/regulator




      (Det spørs jo om han skulle putte inn 1/16 VXL eller 1/10 da )
      den skal i 1/16 ! tusen takk for hjelpen ! men tannhjulene vill ikke bli ødelagt altså ?
      Bandit/Rustler VXL <3

      Comment


      • #4
        Originally posted by leander999 View Post
        den skal i 1/16 ! tusen takk for hjelpen ! men tannhjulene vill ikke bli ødelagt altså ?

        Nei, mener at det er samme tannhjul / drev både i Brushed og brushless utgaven

        Er det å bytte pinjong drev du mener? det er ikke nødvendig... det spørs jo litt på kjørestil osv, da men
        Mugen MBX6 Eco - Losi Mini Rally - HPI E-firestorm med 1/8 oppsett og 6s LiPo
        Bashing videoer på www.youtube.com/hbxhpikyosho

        Comment


        • #5
          Istedet for å bruke 600kr++ på en original Traxxas VXL ESC så kjøp heller denne fra HK: Brushless_ESC_60A
          Den er litt kraftigere, har kjølevifte, er "vanntett" slik som stock ESC'en og mye billigere
          Min VXL ESC funka fint en stund, men plutselig fucka den seg opp og jeg er ikke den eneste som har opplevd det problemet...
          Baja 5T - Savage Flux HP - E-Revo VXL
          Trex 450 Pro - HK Decathlon EPO BL- Micro EPP fly

          Comment


          • #6
            Originally posted by RamboEinar View Post
            Istedet for å bruke 600kr++ på en original Traxxas VXL ESC så kjøp heller denne fra HK: Brushless_ESC_60A
            Den er litt kraftigere, har kjølevifte, er "vanntett" slik som stock ESC'en og mye billigere
            Min VXL ESC funka fint en stund, men plutselig fucka den seg opp og jeg er ikke den eneste som har opplevd det problemet...
            den så ikke så vantett ut men det er den sikkert , men har du en motor til den og ? og passer den inn?
            Bandit/Rustler VXL <3

            Comment


            • #7
              Jeg har kjørt ute i snø og dusjet bilen etterpå mange ganger, så den er tett nokk Den passer akkurat, litt trangt, men det går. Jeg festet den med slik dobbeltsidig borrelås.
              Motor er jeg ikke sikker på siden jeg bruker stock BL motoren..
              Baja 5T - Savage Flux HP - E-Revo VXL
              Trex 450 Pro - HK Decathlon EPO BL- Micro EPP fly

              Comment


              • #8
                Originally posted by RamboEinar View Post
                Jeg har kjørt ute i snø og dusjet bilen etterpå mange ganger, så den er tett nokk Den passer akkurat, litt trangt, men det går. Jeg festet den med slik dobbeltsidig borrelås.
                Motor er jeg ikke sikker på siden jeg bruker stock BL motoren..
                oki greit takk for hjelpen
                Bandit/Rustler VXL <3

                Comment


                • #9
                  Kan jo også legge til at den Turnigy esc'en gir MYE bedre brems!
                  - Speed Bazooka .28 - LamaV3 - (Delvis) Ultima St - Mini Revo -

                  Comment

                  (RS) Radiostyrt.no Statistics

                  Collapse

                  Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                  Welcome to our newest member, Erik-M.
                  Working...
                  X