Announcement

Collapse
No announcement yet.

Erfaringer med Traxxas Summit!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Erfaringer med Traxxas Summit!

    Erfaringer med Traxxas Summit!

    Er dette en bil stort sett egna for crawling eller er det en bil man kan herje med?

    Tipper lett?

    Fart?

    Deler?

    osv?
    OLLI
    HPI TROPHY TRUGGY
    olegystad@hotmail.com

  • #2
    Originally posted by Olli View Post
    Erfaringer med Traxxas Summit!
    Er dette en bil stort sett egna for crawling eller er det en bil man kan herje med?
    -Har kun prøvd denne til herjing jeg, og det fungerer den bra til i hvert fall.
    Tipper lett?
    -Kommer heeeelt an på farten.
    Fart?
    -Fort nok si, hehe. Ble ikke skremt av farten, men det flytter på seg.
    Deler?
    -Norwegian Modellers og Micromonsters har i hvert fall. Muligens RC Senteret også.

    Fabiz
    Smallsize Hobbyland A/S
    Team Losi : Spektrum

    Comment


    • #3
      Det er vel stort sett en herjebil, bare at du kan bruke den til å crawle med også pga. at man kan lukke diffen og "skifte gir" fra fjernkontrollen og gode dempere.
      Velter nok ikke så lett som e-maxx, savage osv, men velte kan den sikkert.
      går ikke for fort, men går greit. (har aldri hatt en selv, kun prøvd en annen sin summit)

      Deler vet jeg ikke, men tipper at Elefun.no har. Absolutthobby.no og rcshop.mystore.no har eller kan skaffe ganske sikkert
      Last edited by SAVAGEry; 9 February 2010, 16:30.
      Mugen MBX6 Eco - Losi Mini Rally - HPI E-firestorm med 1/8 oppsett og 6s LiPo
      Bashing videoer på www.youtube.com/hbxhpikyosho

      Comment


      • #4
        Selger denne på nordbysentret, sikkert grei deletilgang også
        Fredly Andre Andresen
        President of Østfold RC Truckers
        Scania R620 6x4 / Scania R620 tipp prosjekt / Scania R730 Topline prosjekt

        Comment


        • #5
          Den billigst Summiten fant jeg her:

          Comment


          • #6
            Du får tilogmed dårlig service med på kjøpet har jeg hørt rykter om.
            Kjøretøy: RS5F1, Inferno VE, Xray T3, Futaba 4pk ++
            O.sæland hobby

            Comment


            • #7
              et fett det hvis de leverer, er post ordre uansett så.
              CRC - 3Racing - Tamiya

              Comment


              • #8
                Jo når du ser det på den siden. De er nok ikke sšå dumme at de ikke sender, og bilen er det jo ikke noe vondt å si på.
                Kjøretøy: RS5F1, Inferno VE, Xray T3, Futaba 4pk ++
                O.sæland hobby

                Comment


                • #9
                  Originally posted by emix View Post
                  Du får tilogmed dårlig service med på kjøpet har jeg hørt rykter om.
                  Bare en liten kommentar til integritet. Jeg oppfatter kommenteren din som lite objeltiv når du i det ene øye blikke rakker ned på en nettbutikk, og samtidig som linker til en annen i signaturen din...

                  Har selv ingen dårlige erfaringer med dem, men har heller ikke behov for å sende en RC-bil på service etter den er kjøpt. Deler bestiller jeg i all hovedsak fra andre siden av dammen, så kan ikke si noe på hvordan de er på retur/bytte av feilbestilte deler o.l.
                  Espen D - 1981 model - USA - 1, med stort sett alt byttet/tunet; Savage SS 4,6: 3 speed, reverse, + mye modifisering; Hellfire SS, K4,6 HO ++; E-revo BL; 2x Mini-Z AWD; Noen gamle el buggyer; HiTech Agressor CRX 3Ch FM 40 MHz; En dunge med 27 MHz sendere...

                  Comment


                  • #10
                    Rakker ikke ned på noen som helst. Synes bare det er rart når en kunde ringer og spør hvilke kjangser han vil ha i en rettssak.
                    Kjøretøy: RS5F1, Inferno VE, Xray T3, Futaba 4pk ++
                    O.sæland hobby

                    Comment


                    • #11
                      Vil vel ikke anbefale noen å kjøpe bil på Nordby! Fyttikatta dem er ræva på pris (ja, har tatt kursen i betraktning) pluss at servicen der er ræva. -Det er ihvertfall min oppfatning etter å ha vært på besøk.

                      Comment


                      • #12
                        Beklager å gå litt off topic her...

                        Originally posted by emix View Post
                        Rakker ikke ned på noen som helst. Synes bare det er rart når en kunde ringer og spør hvilke kjangser han vil ha i en rettssak.
                        Denne må du utdype. Hvis det står så dårlig til må flere får vite det! Vi kan ikke drive å handle med butikker som er så useriøs at man må gå til det skrittet! Men vi kan heller ikke ta slike komentare for god fisk uten litt mer info...


                        Ang. Summit:

                        Eneste grunn til at jeg ikke har skaffet en summit er at den ennå ikke er kommet i børsteløs utgave, og med 2,4 GHz radioutstyr... Det kan kanskje være en detalj som er verdt å ta med i beregningen om du faktisk skal kjøpe en.

                        Det er litt "treig" til å herje med stock, men er et helt annet monster med en Castle Creation Neu 2200kV motor. Mange gode videoer på Youtube! Men om du planlegger børsteløst bør du gå for 2,4 GHz pga inteferense fra motor/esc.
                        Last edited by Nazgarot; 17 February 2010, 23:30. Reason: rettskriving
                        Espen D - 1981 model - USA - 1, med stort sett alt byttet/tunet; Savage SS 4,6: 3 speed, reverse, + mye modifisering; Hellfire SS, K4,6 HO ++; E-revo BL; 2x Mini-Z AWD; Noen gamle el buggyer; HiTech Agressor CRX 3Ch FM 40 MHz; En dunge med 27 MHz sendere...

                        Comment


                        • #13
                          Jeg er veldig godt fornøyd med Summiten jeg har.
                          Den er ikke noe fartsmonster, men er helt grei å herje med. Knallgøy på snø. Bruker den mest til crawling.
                          Kjører ca en time med 8,4V 4500mAh NiMh batterier på crawling.
                          Anbefales.
                          Terje Fredriksen
                          -76 mod

                          Comment


                          • #14
                            Summit er ingen racer og heller ingen comp-crawler. Derimot er den utmerket for de som ikke er opptatt av konkurranse og ikke har tilgang til bane. Fremkommeligheten i terreng er mye bedre enn for herjebiler flest med store hjul, lavgir og diff-sperrer.

                            De som vil kjøpe akkurat nå bør være oppmerksom på at Traxxas nylig har pakket om bilen. Selve bilen er uforandret, men den kommer nå (mod 5607) med 2.4GHz radio og 2 3000mAh batterier. Noen (nett)butikker har fremdeles den gamle modellen (5610) på lager som er uten batterier og med 27MHz radio.

                            Comment


                            • #15
                              Har du testet at batteriene er 3000mah? For det der series 3 greiene, sier ingen ting om hvor mange mah batteriene er på. Og jeg lurer litt på hva dem kan ligge på.
                              Kjøretøy: RS5F1, Inferno VE, Xray T3, Futaba 4pk ++
                              O.sæland hobby

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X