Announcement

Collapse
No announcement yet.

HPI Savage flux eller Traxxas E-Revo Brushless ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by andjoh View Post
    Ok, takk!
    Og kor lang er kjøretiden, eg vet at det er avhengig av fart, men ca?
    Kor lang tid tok det før du fikk de frå hong kong?
    Passer de inn i den nyeste traxxas e revo 1/10 med mamba?
    Bestillte på en mandag, og fikk de på fredag samme uka.

    Comment


    • #17
      Batterier: http://www.spcracing.com/index.php?categoryID=11
      Jeg skal ha disse(se nederst på siden), dvs, enten de på 8000mah, eller de på 9000mah.
      Har bare funnet godord om SMC batteriene på nett...
      Skal klare å bashe i ca en time med disse
      FLY FLY FLY!!!

      Comment


      • #18
        Takker for alle svar.
        ...og den siste der Rafo, så absolutt intressant ut...ikke var det overpriset heller

        mAh er kapasitet ettersom jeg har forstått...jo høyere tall, jo flere minutter med moro? men dette 2S, 3S og C rgeiene har jeg ikke helt skjønt...hva er det man skal forholde seg til for fart? :P
        Her vil det med tid og stunder stå noe

        Comment


        • #19
          2S, 3S osv, angir antall celler i batteriet. En celle er på ca 3.7volt nominell, og fullladet ca 4,2 volt..
          Så da: 2S= 7,4 volt (2 *3,7volt)
          3S= 11,1volt (3*3,7volt),
          resten skjønner du sikkert

          Mah angir kapasiteten ja

          Eksempel: Du kjører en time på 9000mah, og en halvtime på 4500mah..

          C angir hvor mange amper batteriet klarer og gi fra seg.
          Et 5000mah batteri som er oppgitt til 20C kontinuerlig,og 40C Burst,
          klarer og gi 100 ampere kontinuerlig(20C* 5A=100A),
          og gir 200A i korte øyeblikk(40C * 5A=200A).

          SMC batteriet klarer 252A kontinuerlig(28C * 9A)
          (For dummies: 1A er 1000mah)

          Dette tror jeg er ganske riktig forklart, hvis noen ser noe feil må dere bare korrigere
          Last edited by Rafo; 22 April 2010, 20:28.
          FLY FLY FLY!!!

          Comment


          • #20
            Ok...da synes jeg batteridealerne burde holde seg til Volt...ikke ha smør på flesk med S'er og volt i hytt og gevær...dummies som meg kan miste hår av mindre

            Så om jeg skjønner rett, så gir høyere C raskere bil? Om så, er det noen begrensing for hva man burde putte på bilen?

            Ser forresten du har REVO selv...er du fornøyd med den?
            Her vil det med tid og stunder stå noe

            Comment


            • #21
              Høyere C gir ikke nødvendigvis raskere bil, det bare angir hvor mange Ampere batteriet er i stand til å levere.. Det kommer an på hvor mye strøm(ampere er strøm, volt er spenninga) esc'en trekker. Har du en esc/motor combo som trekker maks 80 A, så holder det i massevis med et 5000mah, 20c, batteri.. Har du en esc/motor combo som kan trekke 200A, må du enten ha mere Mah, eller flere C, helst en kombinasjon av de to...

              Har E-revo ja, men den startet sitt liv som Revo 3.3, og har blitt bygd om til renraset E-revo
              Dette er jo en kostbar måte å kjøpe E-revo på, så anbefales ikke, bilen har til nå kostet over 10000, og mangler fortsatt batterier og lader
              Så ønsker feriepengene velkommen på konto..
              Har kjørt den litt på stua med et 7.2volts Nimh-batteri,bare for å se at alt virker. Gleder meg til Tekin comboen får skikkelig strøm, da skal det kjøres
              Er jo sålangt fornøyd, og regner med jeg blir det senere også.
              Har brukt vinteren på å lese meg opp på batterier og lading, så begynner å ha det teoretiske ganske klart.
              MEN, praksis er morsommere.
              FLY FLY FLY!!!

              Comment


              • #22
                Originally posted by Rafo View Post
                2S, 3S osv, angir antall celler i batteriet. En celle er på ca 3.7volt nominell, og fullladet ca 4,2 volt..
                Så da: 2S= 7,4 volt (2 *3,7volt)
                3S= 11,1volt (3*3,7volt),
                resten skjønner du sikkert

                Mah angir kapasiteten ja

                Eksempel: Du kjører en time på 9000mah, og en halvtime på 4500mah..

                C angir hvor mange amper batteriet klarer og gi fra seg.
                Et 5000mah batteri som er oppgitt til 20C kontinuerlig,og 40C Burst,
                klarer og gi 100 ampere kontinuerlig(20C* 5A=100A),
                og gir 200A i korte øyeblikk(40C * 5A=200A).

                SMC batteriet klarer 252A kontinuerlig(28C * 9A)
                (For dummies: 1A er 1000mah) 1A=1000mA

                under optimale forhold klarer cellene muligens det (126 amper) men du må også ta med i beregningen kretskortet, "tabbene", ledninger og kontaker


                Dette tror jeg er ganske riktig forklart, hvis noen ser noe feil må dere bare korrigere
                Har ikke noe god greie på dette så mulig noe må rette på det jeg har skrevet i blått også :P

                Husk mål dimensjonen på batteribeholderen før du kjøper, savage holderen er lang men ikke spesiellt høy eller bred. dog passer de fleste 5000+ 2s eller 3s fint.

                Comment


                • #23
                  Originally posted by Rafo View Post
                  Høyere C gir ikke nødvendigvis raskere bil, det bare angir hvor mange Ampere batteriet er i stand til å levere.. Det kommer an på hvor mye strøm(ampere er strøm, volt er spenninga) esc'en trekker. Har du en esc/motor combo som trekker maks 80 A, så holder det i massevis med et 5000mah, 20c, batteri.. Har du en esc/motor combo som kan trekke 200A, må du enten ha mere Mah, eller flere C, helst en kombinasjon av de to...

                  Har E-revo ja, men den startet sitt liv som Revo 3.3, og har blitt bygd om til renraset E-revo
                  Dette er jo en kostbar måte å kjøpe E-revo på, så anbefales ikke, bilen har til nå kostet over 10000, og mangler fortsatt batterier og lader
                  Så ønsker feriepengene velkommen på konto..
                  Har kjørt den litt på stua med et 7.2volts Nimh-batteri,bare for å se at alt virker. Gleder meg til Tekin comboen får skikkelig strøm, da skal det kjøres
                  Er jo sålangt fornøyd, og regner med jeg blir det senere også.
                  Har brukt vinteren på å lese meg opp på batterier og lading, så begynner å ha det teoretiske ganske klart.
                  MEN, praksis er morsommere.
                  Praksis er HELT klart artigere...merker hodet begynner å nå bristepunktet av all informasjonen man må sette seg inn i...det hadde helt klart foretrukket en nikko bil på IKEA batterier! :P
                  Bare for å tøye hjernens grenser LITT til...har man noen ladere å anbefale...gjerne som kan lade begge pakkene samtidig
                  Her vil det med tid og stunder stå noe

                  Comment


                  • #24
                    Laderen jeg linka til er mer enn sterk nok til å lade 2stk eller flere samtidig.

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by freddy85 View Post
                      Laderen jeg linka til er mer enn sterk nok til å lade 2stk eller flere samtidig.
                      Ok? hva må til for å lade dobbelt på en utgang da? får man kjøpt "Y"ledd, eller må mann mekke til noe selv?

                      Bilen er bestilt, batterien er jeg 90% sikker på, så nå er det lader som gjenstår
                      Her vil det med tid og stunder stå noe

                      Comment


                      • #26
                        !!

                        Da ble det en HPI Savage flux, en slik: http://www.hobbycity.com/hobbycity/s...idProduct=6609 en slik: http://www.hobbycity.com/hobbycity/s...idProduct=6879 et par slike : http://www.hobbycity.com/hobbycity/s...idProduct=7653 og et par slike : http://elefun.no/p/prod.aspx?v=13882&i=21

                        ...er det noe mer jeg trenger da? kabler til lading etc??
                        Her vil det med tid og stunder stå noe

                        Comment


                        • #27
                          Anyone?

                          ...please
                          Her vil det med tid og stunder stå noe

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by medister View Post
                            Ok? hva må til for å lade dobbelt på en utgang da? får man kjøpt "Y"ledd, eller må mann mekke til noe selv?
                            Tror ikke jeg ville tørt å lade LiPo eller andre batterier med Y-ledd. Da hadde jeg heller ladet et batteri om gang. Sikkert bare jeg som er feig, men skulle det skje noe...

                            Er enig i det som blei sagt litt tidligere her, for mange mAh batteri gir ikke elektronikken noe hvilepause og du vil antagligvis slite ut elektronikken grunnet varme.
                            Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                            Facebook -> Mini-Z Norway

                            Comment


                            • #29
                              Det med at mange mah sliter mer på elektronikken er bare tull, det blir som å si at en større fueltank på nitrobil, sliter mer på motoren enn en mindre tank på samme bil. Mah angir kapasiteten på batteriet, dvs hvor mye strøm det kan inneholde.... Skal finne link til hvordan å lage ladeadapter for to batterier når jeg kommer hjem fra jobb, bruker mobilen nå.
                              Last edited by Rafo; 4 May 2010, 06:17.
                              FLY FLY FLY!!!

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by Rafo View Post
                                Det med at mange mah sliter mer på elektronikken er bare tull, det blir som å si at en større fueltank på nitrobil, sliter mer på motoren enn en mindre tank på samme bil. Mah angir kapasiteten på batteriet, dvs hvor mye strøm det kan inneholde.... Skal finne link til hvordan å lage ladeadapter for to batterier når jeg kommer hjem fra jobb, bruker mobilen nå.
                                Du får sjekke med track gutta som testa dette, svære batterier tok esc og motor mye raskere enn små, de kom frem til at 5amp var en god amp rating. Jeg har lært meg å høre på disse gutta når det gjelder slike ting, har spart meg mange kroner gjennom tidene.

                                Nei det er ikke sammenlignbart med større fuel tank. Nitro og elektro er to helt forskjellige ting. En godt tuna nitro motor kan gå og gå og gå.

                                Et tips - for å lære mere om elektro snakk med track gutta og båt gutta - her er det snakk om gutter som presser grenser og tester utstyr.
                                Klaus Myrseth
                                1973 modell og Racing frelst!
                                Jeg kjører Losi SCTE 2.0 og straks Losi 22-4 2.0

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X