Announcement

Collapse
No announcement yet.

HPI Savage flux eller Traxxas E-Revo Brushless ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Jeg tror elektronikken kan tåle 9000mAh batterier og lange kjøretider, såfremt kjølingen er god nok.
    Utrolig hva elektronikk tåler bare den får luft...
    Dette vil da gjelde motor, servo og esc.

    Men så spørs det om du har akkurat god nok kjøling da...

    Det å lade flere batterier i Y-ledd osv, er fullt mulig, det meste er mulig. Men jeg ville bare ikke gjort det. Grunnet oversikt og andre farer. At du / dere gjør det er deres sak, men jeg ville ikke anbefale en nybegynner å lade på denne måten eller kjøpe de største batteriene. Slik kan komme med tiden og lysten.
    Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
    Facebook -> Mini-Z Norway

    Comment


    • #32
      Det jeg skrev er bare min oppfatning av hvordan ting er. Det kan godt hende det er noe i det du sier, men jeg vil tro det er mest aktuelt når det kommer til aktiv banekjøring, der gassen brukes hardt, antageligvis over lenger tid,sammehengende, enn på bashing...
      Kan ikke huske å ha lest på noe annet forum, at batterier med høy "mah", sliter eletronikken mer enn batt. med mindre mah.
      (De fourm jeg leser på omhandler for det meste E-revo og bashing)

      Jeg mener at så lenge kjølinga god, og drevinga er riktig så skader det ikke med mange mah... Vil også tro det er mindre anstrengende for både esc og batt, at batteriet ikke "tynes" for å gi nok strøm... Eks: Tekin komboen min kan trekke 210A kont(i værste fall), da høres det jo bedre ut for et 9000mah batteri og yte 210A,under 25C (gir 225A på 25C*9000mah), mot at et 5000mah batteri må yte rett under 45C,(225A på 45C *5000mah) for å gi samme effekt.. Det høres jo logisk ut, men kan være faktorer som jeg ikke vet om som spiller inn også..

      Vil gjerne få noen eksempler på hvorfor jeg evt. tar feil.



      Ang den linken jeg sa jeg skulle legge ut, det var noe annet, ikke koblingsskjema på ladeadapter for lipo.. KAn jo linke til siden likevel, er mye nyttig der
      http://scriptasylum.com/rc_speed/index.html
      Last edited by Rafo; 4 May 2010, 18:59.
      FLY FLY FLY!!!

      Comment


      • #33
        Originally posted by Rafo View Post
        Batterier: http://www.spcracing.com/index.php?categoryID=11
        Jeg skal ha disse(se nederst på siden), dvs, enten de på 8000mah, eller de på 9000mah.
        Har bare funnet godord om SMC batteriene på nett...
        Skal klare å bashe i ca en time med disse
        Da har jeg trålt litt på nett ang batterier, og funnet disse :http://www.hobbycity.com/hobbycity/s..._Car_Lipo_Pack
        Grunnen til det, er stort sett prisen, her kan jeg kjøpe 2 par batterier til 94 dollar, pluss frakt, mot ca 250 dollar pluss frakt på 1 par SMC batterier.
        De får også generelt bare skryt, disse hardcase Turnigy batteriene.
        Så, 4 stk Turnigy, og en Hyperion Duo 3, blir det nok mye moro av
        En ting som er dumt med disse batteriene, er at de blir revet bort, så fort de kommer på lager, så man må legge de til på "Wishlist", og skyndte seg og bestille, når det kommer mail om at de er på lager igjen.
        Tror det gikk 3 dager eller noe så var 100+stk batterier, solgt ut denne uka...
        FLY FLY FLY!!!

        Comment

        (RS) Radiostyrt.no Statistics

        Collapse

        Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
        Welcome to our newest member, Erik-M.
        Working...
        X