Announcement

Collapse
No announcement yet.

Traxxas e revo brushless 1/10

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Traxxas e revo brushless 1/10

    Heisann alle sammen!
    For ca 1 uke siden bestilte eg meg ein traxxas e revo 1/10 med 2,4 system og mamba.
    Heldigvis så ble det stopp i all flytraffikken, og må derfor vente extra lenge, men det er vel ingenting å gjøre med det,,.
    Foresten så bestilte eg på towerhobbies.com, så vis du har noen erfaring med de, så lurer eg på kor lang tid det vil ta før eg kan vente meg og få pakken??

    Mitt andre og siste spørsmål, er om det er noen som ein slik bil, og hvilke batterier du kan anbefale?
    Håper du kan skrive alt du vet om den

    Håper på gode, og raske svar

    -Andreas-
    Traxxas Rustler - Team Associated B4.1 - Graupner båt - Speedbåt - 3stk 3RACING F109 - Tamiya M03 og M05- Tamiya CC01- Factory Team B4.2 Blue Edition - Team Associated B44.1 + div helikopter og fly Sponsor: GShobby.com

  • #2
    Se i denne tråden: http://forum.radiostyrt.no/vb/showth...Revo-Brushless
    Der finner du et knippe batteri anbefalinger.

    Har ikke bilen selv, men vurderer den sterkt
    Her vil det med tid og stunder stå noe

    Comment


    • #3
      Halla

      Fikk selv en E-Revo i posten fra USA på tirsdag og har kjørt hver dag siden. Gud så fett - gled deg!

      Ble imponert over hvor fort fortolling gikk i Norge nå. Inn til fortolling mandag utlevert på posten på tirsdag (dog nære Oslo). Fra USA tok det kun 7 virkedager fra bestilling til utbetaling...

      Min(e) e-revo setup/innkjøp:
      Det fulgte med NIMH-batterier men jeg kjøpte disse i tillegg - ikke fått de enda så mer moro å glede seg til...


      Har også kjøpt meg Castle-link for å kunne programmere ESC'en, wheely-bar for å ikke slite så mye på bakvingen, vannhette til ESC, liquid tape for å gjøre esc'en (forhåpentligvis) vanntett, ekstra differensialer, ekstra dekk (de to siste sliter du nok endel av hvir du ikke er forsiktig med gassen), RPM-A-Arms, aluminium-tubes og diverse smådeler som traxxas connectors (til batteri og ladere)... Kjøpte også sway-bar og 2 girs-diff men usikker på hvorfor (klikkegal på ebay?)... Moro med auksjoner gitt.... og dyrt...

      Monterer nok ikke alt med en gang men gøy og skru litt også....

      Comment


      • #4
        Okey.
        Først må eg takke for mange og gode tips....
        Vil også bare si at de lipo batteriene du linka til, har eg og,
        og kjører de på en traxxas rustler, og den er ustyrlig!!!
        Men andre ord, råe batteri
        Skal selv prøve de på e revoen når den kommer.
        Eneste tingen som er litt dumt med de, er at de må loddes til den koblingen du vil bruke, men det er jo ingen problem.

        Også lurte eg på hvor man får kjøpe "vannhette" til escen?
        Hadde jo vert veldig greit å ha det slik at man kan kjøre i regn, og snø.
        Foresten, gratulerer med dagen.
        Traxxas Rustler - Team Associated B4.1 - Graupner båt - Speedbåt - 3stk 3RACING F109 - Tamiya M03 og M05- Tamiya CC01- Factory Team B4.2 Blue Edition - Team Associated B44.1 + div helikopter og fly Sponsor: GShobby.com

        Comment


        • #5
          Fant "badehetta" i denne tråden... Har ikke fått den enda så aner ikke om den funker, om motoren blir varm men verdt å prøve.. Fant skremmende lite informasjon om den via google... Her er tråden hvor den er omtalt:


          Direktelink - http://outerwears.com/proddetail.asp?prod=202583

          Comment


          • #6
            Hei hva betalte derre for bilen etter toll og allt?

            Comment


            • #7
              Alt for mye.... Kjøpte med endel deler også så det er ikke 100% nøyaktig men de sa at bilen kostet $100 å frakte ($26 for ekstradelene) og med toll kom den da ferdig på veien for rett over 5600. Du trenger lader i tillegg men er ellers RTR. Jeg kjøpte lader og LIPO fra Hong Kong.

              Det eneste som skiller små og store gutter er prisen på leketøyene noe dette galskapskjøpet bekrefter - men gud så moro da du )))

              Comment


              • #8
                Heisann!
                Dette er eit spessielt svar til "Meco",,, eg kjøpte e revoen min frå towerhobbies.com,,,, bilen kostet 600 dollar, ca 4000kr.
                Fikk rabatt på 700kr, og fikk 60kr i rabatt fordi eg er medlem i towerhobbies super saver klub,,,
                Frakten ble på ca 80 dollar.
                Tollen var heilt som forventa, den ble på 1032kr
                Tilsammen for heile sullamitten kom dette på 5000kr, da var det med 2 batterier på 3000mah frå traxxas.

                Kjøpte også 2 lipo batterier!, 3s 30c 5000mah, for 415kr tilsammen!!!
                Vil også legge til at farten er heilt extrem!!!!
                Håper dette hjelper deg


                Vurerer nå å kjøpe crawler
                Traxxas Rustler - Team Associated B4.1 - Graupner båt - Speedbåt - 3stk 3RACING F109 - Tamiya M03 og M05- Tamiya CC01- Factory Team B4.2 Blue Edition - Team Associated B44.1 + div helikopter og fly Sponsor: GShobby.com

                Comment


                • #9
                  Hei,

                  Hvilken lengde er det på GTR demperne til Revo?
                  Slash 1:10 4WD VXL, Tamiya Pajero, Losi Micro Rock Crawler
                  Art-Tech Decathlon, lite Blade helikopter.
                  E-Revo upgraded Brushless, yet to be built.

                  Comment


                  • #10
                    Kjører e-revo selv, drit fet bil, mye herjing og hopping, og du kommer til å bli overasket over hvor mye den faktisk tåler. Men litt deler går det jo=) Jeg kjører med vanligvis med 2x2s lipo, men flesker til med 2x3s når vi er på BMX banen og kjører på de store hoppene. Da er det ingen problemer å ta backflips, og du får sinnsykt stor fart, og sinnsykt høye hopp. Det er egentlig bare du som setter begrensingene=)
                    Bil: Traxxas E-Revo BL
                    Radio: Spektrum DX3s
                    Fly: cessna 180 RTF

                    Comment


                    • #11
                      Helt riktig!
                      Den tåler noe sykt, og kjøreegenskapene er utrolige!
                      Eg kjører 2*3s 5000mAh lipo, og som sagt før, det er DU som setter begresningene, foresten så har eg ikke knekt noe på min
                      Her er ein link til videoen min, når eg kjører på ein slags BMX bane :
                      Filmet frå min iPhone
                      Traxxas Rustler - Team Associated B4.1 - Graupner båt - Speedbåt - 3stk 3RACING F109 - Tamiya M03 og M05- Tamiya CC01- Factory Team B4.2 Blue Edition - Team Associated B44.1 + div helikopter og fly Sponsor: GShobby.com

                      Comment


                      • #12
                        HE HE... Kanskje ikke sååååå rart at ingenting knekker
                        [SIZE=2] HPI Apache C1 Flux HPI Savage XSKyosho Pure Ten.... Nine eagle 210a..... Klubb: http://www.smbk.no/ Min Youtube http://www.youtube.com/user/Golfie1974?feature=mhsn

                        Comment


                        • #13
                          Hehe, sikkert en skatepark eller noe, så ut som det var asfalt, og det betyr harde landinger hvis det går galt=)

                          jeg har sikkert ødelagt for 1000 spenn i deler den siste halvannen mnd. men så kjører vi greit svin med bilene også da, viktig å tyne de skikkelig=)

                          Neste bil blir vel en buggy tenker jeg, det er ikke så fett e-revo på bane:P
                          Bil: Traxxas E-Revo BL
                          Radio: Spektrum DX3s
                          Fly: cessna 180 RTF

                          Comment


                          • #14
                            Hehe
                            Samma her, har tengt veldig på buggy nå eg og, men har du noen bra forsalg?
                            På buggy altså
                            Hvilken tenker du å kjøpe?
                            Traxxas Rustler - Team Associated B4.1 - Graupner båt - Speedbåt - 3stk 3RACING F109 - Tamiya M03 og M05- Tamiya CC01- Factory Team B4.2 Blue Edition - Team Associated B44.1 + div helikopter og fly Sponsor: GShobby.com

                            Comment


                            • #15
                              har sett litt på denne, http://www.hobby24.no/?pageID=8109&ItemID=15858 men er ikke helt sikker enda.

                              Har litt lyst å gå for ett kit og bygge selv, men kommer til å kikke litt rundt å se.
                              Bil: Traxxas E-Revo BL
                              Radio: Spektrum DX3s
                              Fly: cessna 180 RTF

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X