Announcement

Collapse
No announcement yet.

Radio med temperaturmålere og løpskategorier.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Radio med temperaturmålere og løpskategorier.

    Hei alle.
    Første gang her. Vil først melde inn at det er veldig nyttig og fint at dere som har noen år på baken "gidder" å svare på alt som ramler inn her. Har lest mye den siste tiden og lærer noe hele tide. Fortsett med det

    Har blitt bitt av basillen og klarte med ikke mer enn 2 dager med 1/16 e-revoen før jeg måtte ha storebroren. Tuner på den etter beste evne og begynner å få et eget preg over hele bilen.

    Så, da må jeg jo se på noe nytt igjen....

    Jeg lurer på å skaffe meg en el-buggy i tilfelle det blir aktuelt å kjøre litt sammen med andre. Det er ikke så mye tid til slikt nå, men det kan komme. Er ikke mye inne i lovverk, kategorier o.s.v. for slike biler, men ser muligens at det er størst miljø for det som kalles 1/10 buggy? Synes kanskje disse virker noe små, men finnes det noen klasser for 1/8 el-buggy og finnes det godt med slike biler/deler. For å spørre litt annerledes. Er 1/8 el-buggy et alternativ eller er det 1/10 som gjelder. Tar gjerne imot noen linker til biler i denne klassen. Jeg ønsker ikke en "lekevariant" for å se om dette er noe jeg liker for det gjør jeg. Trenger evt. info om noe som duger.

    Jeg ønsker også å se temperaturen på motoren og esc'en under kjøring. Er dette noe man kan få til via en ny radio eller noe?

    Thats it for now.

    Takk igjen alle som får dette forumet til å leve og så håper jeg at jeg kan bidre litt etterhvert jeg også...

    mvh
    Geir
    e-revo 1/16 vxl, e-revo brushless, Kyosho Inferno VE, Mugen MBX-6 ECO, Traxxass Fiesta Ken Block 1/16

  • #2
    hei og velkommen til forumet=)

    Jeg kan svare deg på det spørsmålet om temperatur på radioen. Jeg gikk nettopp til innkjøp av en spektrum DX3s, den har noe de kaller telemetry. det vil si at du kan koble til diverse sensorer til mottageren som sender informasjonen tilbake til radioen. Slik kan du overvåke temeratur på f.eks motor, batteri eller hva det måtte være, du kan også legge inn rpm sensor slik kan du enkelt sette den opp slik at du får farten på bilen i km/t på radioen, du kan ha en sonsor til mottagerbatteriet hvis du kjører nitro=)

    Jeg gikk for spektrum DX3s, det er en 3 kanals radio og alle sensorene følgte med, du får også med 2 mottagere, pris på denne er rundt 2200. Men du kan også gå for spektrum DX2s, det er stort sett samme radioen, bare med to kanaler, du får her med en mottager, sensorer og en servo til ca 1600=)





    Håper dette var til hjelp, bare å spørre hvis det skulle være noe du lurer på=)
    Bil: Traxxas E-Revo BL
    Radio: Spektrum DX3s
    Fly: cessna 180 RTF

    Comment

    (RS) Radiostyrt.no Statistics

    Collapse

    Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
    Welcome to our newest member, Erik-M.
    Working...
    X