Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Bygge om Kyosho Mad Force

Collapse
X
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

  • Bygge om Kyosho Mad Force

    Hei!
    Jeg har en Kyosho Mad Force, som har en temmelig kaputt motor. Da motoren fungerte, hadde jeg også svært mye problemer med at et eller annet ble ødelagt etter nesten hver gang jeg kjørte med den.
    Jeg kunne veldig godt tenkt meg å bytte ut motoren og sette inn en elektrisk, børsteløs motor. Motoren må være kraftig nok til at bilen kan gå i minst 60 km/t. Problemet er, at dette kan bli en kostbar affære, og hvis det ikke blir spesielt mye billigere enn hva det koster for en ny Kyosho DMT VE, gidder jeg nok ikke gjøre det.
    Vil dette være mulig å gjøre for under 2500 kroner inkl absolutt alt som skal til for å kjøre(batterier (Lipo) har jeg)?
    Jeg vil si at jeg har under middels kompetanse når det gjelder bygging og montering av sånt, men jeg er ikke totalt ubrukelig. Evt kan jeg få den lokale RC-sjappa til å hjelpe meg littegrann.
    Og siste spørsmål: Mad Force har 3 gir. Vil det være mulig å benyttte en elektrisk motor med disse girene?
    Kyosho DBX VE

  • #2
    har du elektriske eller nitrodrevene madforce? for at den skal kunne bruke girene må du også benytte clutchen, svinghjulet og clutchklokka, altså masse unødvendig vekt. jeg ville modifisert et eksisterende 540 motorfeste, og montert motoren slik at den driver kjedet direkte, altså uten clutch og girkasse. fra hobbyking kan du nok få en fin motorkombo med batterier til under 2500, da trenger du bare et motorfeste for motoren. hvor bor du? jeg kan hjelpe deg om du bor nærme.
    biler: swift 2, inferno st, mini inferno, serpent s400,tamiya TRF 415, swissflash tyrell

    "I don't know what you americans call it, but in Norway, we call it aircondition''

    Comment


    • #3
      Jeg har nitrodrevne Mad Force. Du tror ikke at jeg får motor og fartsregulator fra Team Orion for den prisen da (har veldig bra erfaring med Team Orion sine produkter)? Jeg bor rundt Stavanger, så det kan nok bli litt vanskelig..
      Kyosho DBX VE

      Comment


      • #4
        aner ikke om du får team orion til den prisen, men med så store hjul må du ha en motor med litt dreiemoment. er ikke sikker på hvordan utvekslingen blir om du monterer sprocketen rett på motoren, så det må du også finne ut av. orginal motoren på madforcen er forresten dritt, har du prøvd en annen motor?
        Last edited by TURBOSOPPEN; 30-06-11, 17:00.
        biler: swift 2, inferno st, mini inferno, serpent s400,tamiya TRF 415, swissflash tyrell

        "I don't know what you americans call it, but in Norway, we call it aircondition''

        Comment


        • #5
          Nei, har ikke prøvd en annen motor. Skulle kanskje gjort det, har 1 eller 4 liter med bensin igjen.. Bensindrift er tøft (digger lyden), men etter omtrent alt som kan bli ødelagt har blitt ødelagt (langt fra alt som har blitt ødelagt har blitt ødelagt ved krasj), har jeg fått et intrykk av at bensindrift er dritt... Elektrisk derimot, er det nesten ingen problemer med. Jeg har kun hatt to problemer med DBX'en min. Det ene var at den reagerte sent. Men jeg fikk halv pris på Kyosho Syncro KT-201 hos den lokale sjappa, så nå fungerer det supert. Det andre var at steiner setter seg fast i hjulet og låser det, men begge disse problemene har egentlig ingenting med selve eldriften å gjøre. Så jeg har egentlig ikke hatt problemer med eldrift. Bensindrift har jeg som sagt hatt mye problemer med, men motoren kan være synderen i omtrent alt som har skjedd...
          Hvilke bensinmotorer er bra, da? Og bør jeg prøve å skifte motor selv?
          Kyosho DBX VE

          Comment


          • #6
            Du får børsteløst sett fra team orion,men en pris lapp på 3500,-
            Motorfeste og batteriboksene er ikke så ille pris,det finner du hvis du sjekker inne på kyosho.no,se på mad force ve..
            Kan bytte senter diff,så slipper du clutch..
            sigpicFG EVO 12 Kyosho FW 06 -2.2 ROCK FORCE Crawler-Mad Force-mini-z mr03 Futaba 4pk

            Comment


            • #7
              om jeg skulle konvertert den ville jeg kjøpt et random 540 motorfeste på ebay, borret og gjenget hull under, festet det i chassis, montert motor, og satt delen der kjedet går på rett på motoren.
              for å sette i en annen motor må du ha motorfester om disse er innebygt i motoren du har nå, også må du ha en adapter til clutchen for normal veivaksel om du har gx motor fra kyosho.
              biler: swift 2, inferno st, mini inferno, serpent s400,tamiya TRF 415, swissflash tyrell

              "I don't know what you americans call it, but in Norway, we call it aircondition''

              Comment


              • #8
                Akkurat, ja. Så jeg kan ikke bruke den med de tre girene med en annen GP motor en gang? Vil helst ha de tre girene hvis jeg skal ha GP-motor hvertfall. Er GXR28 bra?
                Kyosho DBX VE

                Comment


                • #9
                  jo, men du må ha en adapter til veiva for å montere clutchen. ingen av motorene i kyosho's rtr biler er noe særlige, jeg slet masse med lekasjer fra forgasser blandt annet. om du går for nitro motor, pass på å kjøp en som har roto eller snorstart.
                  biler: swift 2, inferno st, mini inferno, serpent s400,tamiya TRF 415, swissflash tyrell

                  "I don't know what you americans call it, but in Norway, we call it aircondition''

                  Comment


                  • #10
                    Her har du en grei nitro motor du kan bruke http://www.modellbil.no/shop/product...5df05d382ed0c3

                    eller en lrp 28,de har den også..
                    At du må tette motoren for luft lekasjer kan være helt normalt,å innkjøringa og justering av motoren har alt å si på leve tiden.

                    Du kan jo prøve med nytt setup i den du har,så ser du om du får den til å gå godt igjen,mye billigere også..
                    sigpicFG EVO 12 Kyosho FW 06 -2.2 ROCK FORCE Crawler-Mad Force-mini-z mr03 Futaba 4pk

                    Comment


                    • #11
                      Min far hadde en teori om at motoren i den var for kraftig, altså; at den ødela alt. Kanskje en GXR18 kan gjøre nytten.. Den du sendte, Olaf, så grei ut, men er ikke det omtrent det samme som GX21?
                      Kyosho DBX VE

                      Comment


                      • #12
                        Du må ikke finne på å sette en gxr18 inni den,kommer til å havarere den motoren kjapt..
                        Gx21 er helt grei til mad`n,men det kan være du må justere tidspunktet på når den girer,for hvis den er i tredje gir etter noen få meter,så blir det en stor på kjenning på bilen,lite kontroll på den også..
                        Tredje gir er greit på flat vei det,en monster skal ha krefter til å komme seg fra i terrenget,ikke kapp kjøre med en onroad bil

                        Lrp 21 er samme storleik som gx21..
                        Har du gx21 med svart topp eller?
                        sigpicFG EVO 12 Kyosho FW 06 -2.2 ROCK FORCE Crawler-Mad Force-mini-z mr03 Futaba 4pk

                        Comment


                        • #13
                          GX21'en som sitter inni har blå topp..
                          Kyosho DBX VE

                          Comment


                          • #14
                            Er den fortsatt helt blå eller har den skiftet farge nederst på ribbene?
                            Spør fordi det kan være du har kjørt den for varm,da skifter den farge til mer rød/brun fra bunnen av..
                            sigpicFG EVO 12 Kyosho FW 06 -2.2 ROCK FORCE Crawler-Mad Force-mini-z mr03 Futaba 4pk

                            Comment


                            • #15
                              jeg surret dette: http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=160731663
                              r
                              undt instillingsnålene, det gjorde motoren mer sammarbeidsvillig, men det som virkelig gjorde susen, var å bytte forgasser.
                              biler: swift 2, inferno st, mini inferno, serpent s400,tamiya TRF 415, swissflash tyrell

                              "I don't know what you americans call it, but in Norway, we call it aircondition''

                              Comment

                              Working...
                              X