Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bygge om Kyosho Mad Force

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    De 8400mah var i største laget ja, Men går du for en Flux eller Revo?
    Fluxxen har deans org, Mens Revon bruker Traxxas sine egne plugger
    Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

    Comment


    • #77
      Tenker selvsagt Revo hvis jeg går for en av de to der, men jeg er som dere sikkert har skjønt, vinglepetter (i egen person). :P
      To sånne: http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin...?&I=LXABMB&P=0 kunne vært konge i Flux'en, og laderen min kan levere 3,3A på 3S (5A på 2S), så slipper å kjøpe ny lader også da.
      Jeg er mer for Revo'n akkurat nå, men skal bestille i morgen, og får se hva jeg er mest for da.
      Last edited by Alfi27; 7 August 2011, 22:03.
      Kyosho DBX VE

      Comment


      • #78
        Men de batteriene er faktisk litt små i begge bilene du vurderer Bare 3800Mah. Revon sluker 6000Mah 3s x2 De vil nok passe i Fluxxen og
        Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

        Comment


        • #79
          Nano-Techene ja, men jeg skjønte ingenting av hvordan jeg skulle lodde om kontaktene på batteriet... Hvilke kontaker skal jeg lodde på? Skal jeg bare lodde på en standard Deans/TRX-kontakt på en av de to kontaktene du nevner? Det gir ikke helt mening i mine øyne.. :P
          Kyosho DBX VE

          Comment


          • #80
            Du har egentlig to valg.

            1. Klipp av pluggene som er på batteriet å lodd på den koblingen som er på Esc.

            2. Klipp av pluggene som er på Esc og lodd på den koblingen som er på Batteriet.

            Eg vil tro den siste løsningen er den enkleste, men pass nøy på at + og - havner rett, ellers sier det POFF når du kobler strøm på

            Opplæringsvideo på deans lodding :

            Opplæringsvideo på TRX lodding :

            Opplæringsvideo på Bullet lodding:
            Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

            Comment


            • #81
              Om du ikke har bestemt deg kan du jo se på denne:



              Etter litt lesing ser konklusjonen slik ut:

              - Stabil som en erevo (lavt tyngdepunkt og centerdiff)
              - Minst like holdbar som en flux
              - Stor som en savage xl
              - Ca samme motor som erbe og flux
              - Billigere en begge
              - Kraftig drivlinje
              - Aluminiums dempere

              Høy sannsynlighet for at jeg bestiller meg en slik etterhvert

              Comment


              • #82
                Hmm, den var ikkje feil, å det var egentlig ikke prisen heller. Etter et kjapt google og youtube søk virker det som en stabil og driftsikker sak..
                Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

                Comment


                • #83
                  Merkelig hvordan TorqueRC ( http://www.torquerc.com/traxxas/review/erevo/ ) sier "We’d also say this is not a racing machine, more the ultimate basher", hahah
                  Kyosho DBX VE

                  Comment


                  • #84
                    Originally posted by Alfi27 View Post
                    Merkelig hvordan TorqueRC ( http://www.torquerc.com/traxxas/review/erevo/ ) sier "We’d also say this is not a racing machine, more the ultimate basher", hahah
                    haha, 1/10 differ og plastaksliger i ei 1/8 kjerre med mamba monster... trenger jeg si mere

                    Comment


                    • #85
                      Jeg kom nettopp på en brilliant idé!
                      2 valg:

                      1. HPI Savage Flux HP + Traxxas E-Revo VXL

                      2. Traxxas E-Revo Brushless + HPI Savage Flux XS

                      Hørtes dette ut som noen brukbare alternativer? Har lest at hvertfall VXL er veldig nærme storebroren når det gjelder kjøreegenskaper.
                      Kyosho DBX VE

                      Comment


                      • #86
                        Hadde gått for alt 2 sjøl Vxl er likt oppbygget som BL utgaven, men har ikke halve mengden Power
                        Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

                        Comment


                        • #87
                          Sant, VXL klarer 80 km/t og storebroren klarer vel 100...
                          Savage XS er faktisk kjappere enn storebroren.. XS klarer 105 km/t, og HP klarer temmelig nøyaktig 100, heheh
                          VXL og XS er vel temmelig like store, selv om VXL er 1/16 og XS 1/10.

                          Hvordan har det seg at Savage HP er bredere enn ERBL, men har likevel dårligere kjøreegenskaper og velter mye lettere? er det på grunn av høyden?
                          Last edited by Alfi27; 8 August 2011, 02:27.
                          Kyosho DBX VE

                          Comment


                          • #88
                            En swaybar kunne jo gjort Savage mindre vinglete.. Hmm... Noen som har prøvd swaybar i praksis?
                            Kyosho DBX VE

                            Comment


                            • #89
                              Leste på et annet forum at savage sway-bar-ene var svake og knakk lett ved bashing... Sjekka du ut MT4 G3-en? Virka som en rå basher samtidig som den var stabil som en e-revo

                              Comment


                              • #90
                                Nja, likte den ikke... Jeg er litt sånn at design er nesten like viktig som funksjonalitet, selv om det kanskje høres dumt ut, heheh. Og siden den nettopp har kommet, vet man jo lite om holdbarheten egentlig..
                                Kyosho DBX VE

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X