Announcement

Collapse
No announcement yet.

E-Revo 1/16 problem. Svakt rødt lys på esc...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • E-Revo 1/16 problem. Svakt rødt lys på esc...

    Hei

    Jeg kjøpte for 2 uker siden en ny traxxas e-revo 1/16 og kjørte med et originale batteriet første uken. Dette ble fort litt kjedli så jeg invisterte i Zippy Flightmax 7,4 volt 2200mAh 45C og det ble straks mye gøyere :P

    Men gleden ser ut til og ha vært kortvarig. Var akuratt ute og kjørte litt så plutsli stoppet bilen. Batteriet er ca halvfullt enda så er ikke det.

    lyset på esc gikk fra grønt til svakt rødt... Jeg koblet fra batteriet og plugget det så inn igjen og skrudde på igjen esc. Da lyste esc grønt igjen men med engang jeg prøver og gi gass så går esc fra grønt til svakt rødt lys igjen...

    Jeg prøvde med original batteriet med samme resultat...

    Noen som har noen tips på hva som kan være gale?

    Mvh
    Jahn Ove

  • #2
    Fant ut hva problemet er etter litt surfing på traxxas.com sitt forum

    Er rett og slett gåen servo. koblet fra servoen så virket alt annet..

    Så da er ny servo bestilt. skal sende inn den gamle også så jeg får en ny på garantien. Så da har jeg i allefall 1 i reserve.

    Er det forresten noen som har et tips til en god servo for og erstatte den originale?

    mvh
    Jahn Ove

    Comment


    • #3
      Originally posted by jigs View Post
      Fant ut hva problemet er etter litt surfing på traxxas.com sitt forum

      Er rett og slett gåen servo. koblet fra servoen så virket alt annet..

      Så da er ny servo bestilt. skal sende inn den gamle også så jeg får en ny på garantien. Så da har jeg i allefall 1 i reserve.

      Er det forresten noen som har et tips til en god servo for og erstatte den originale?

      mvh
      Jahn Ove
      hadde også dette problemet når jeg hadde Merv. kjøpte bare det første og billigste jeg fikk tak i, holdt greit, men den originale er jo vanntett og litt sterkere, så ville anbefalt originalen, evt bestille fra hobbyking (spare penger og like vel få kvalitet ^^ )
      Mugen MBX6 Eco - Losi Mini Rally - HPI E-firestorm med 1/8 oppsett og 6s LiPo
      Bashing videoer på www.youtube.com/hbxhpikyosho

      Comment


      • #4
        Tenkte jeg skulle oppdatere tråden min med litt erfaringer med bilen

        Har 2 sett batteri nå 2s lipo og 3s lipo som jeg kjører i paralell for lang kjøretid. 2s lipo går meget bra og virker som et bra valg til disse bilene. 3c lipo derimot er nesten litt for rått Aksen og toppfarten er helt sinnsyk! Sliter med og finne dekk som faktisk holder når jeg kjører med 3s. Original dekkene tåler det i allefall ikke :P
        Kjøpte et sett med http://samirc.no/ds_product_info.php/products_id/274 og disse synes jeg fungerer meget bra til bilen.
        Bilen blir masse mer stabil når jeg kjører på asfalt. Men med 3s Lipo sliter jeg med få dekkene til og holde seg på felgene Masse superlim holder en liten stund men er irriterendes og måtte lime dekkene etter hver gang jeg har brukt bilen

        Har også montert wheelie Bar http://samirc.no/ds_product_info.php/products_id/302
        Dette synes jeg er et must og ha! med 3s lipo flipper bilen på taket sjøl i MEGET høy fart om du ikke har wheelie bar.

        Alt i alt er jeg meget godt fornøyd med bilen! Meget god kvalitet på alt av deler virker det som. Ikke en del er gått i stykker sjøl etter masse hard kjøring og utallige krasj i høy fart

        Mvh
        Jahn Ove

        Comment


        • #5
          artig bil.plukka opp en brukt en for en liten tid siden, og den kom med alu push rods , senter diff og castle 4600 motor
          har satt på noen gpm alu deler siden kjøpet:
          demperfeste
          hubber i front
          rpm armer (og hubber)
          traxxas sine vide bak armer
          alu senter drivaksel.
          kjapp som bare det på 2s lipo.




          Click image for larger version

Name:	IMG_3094 (Medium).jpg
Views:	1
Size:	70.7 KB
ID:	774558Click image for larger version

Name:	IMG_3096 (Medium).jpg
Views:	1
Size:	45.5 KB
ID:	774559Click image for larger version

Name:	IMG_3102 (Medium).jpg
Views:	1
Size:	55.6 KB
ID:	774560Click image for larger version

Name:	IMG_3103 (Medium).jpg
Views:	1
Size:	64.5 KB
ID:	774561Click image for larger version

Name:	IMG_3104 (Medium).jpg
Views:	1
Size:	52.8 KB
ID:	774562Click image for larger version

Name:	IMG_3109 (Medium).jpg
Views:	1
Size:	43.9 KB
ID:	774563Click image for larger version

Name:	IMG_3111 (Medium).jpg
Views:	1
Size:	63.3 KB
ID:	774564
          Stian Sollie/1976/ Drammen rock city
          Tamiya King Tiger / Tamiya Jagdpanther / Tamiya Leo / Tamiya Panther / Tamiya King Tiger P turret/Heng Long Tiger/Heng Long KV2/Heng Long KV1 . Proboat mystic / Aquacraft motley Crew / AE 8.2e / Nexx8 E

          Comment


          • #6
            Noen som vet noen greie esc'er til disse bilene? Har ødelagt to stykker nå. Hørte at denne er helt grei?:
            Hobbyking - the world's No1 Online Hobby Store. We stock a huge selection of RC products from Planes right through to Drones and all accessories. Visit Us Today.

            Comment

            (RS) Radiostyrt.no Statistics

            Collapse

            Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
            Welcome to our newest member, Erik-M.
            Working...
            X