Announcement

Collapse
No announcement yet.

Thunder Tiger MT4 G3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Thunder Tiger MT4 G3

    Andre som har denne?

    Jeg kjøpte den for vel en måned siden, og sålangt er det eneste jeg kan si; RÅTT! Tidligere har jeg hatt Stampede VXl og Savage X4.6, men solgte begge pga. dårlig holdbarhet og elendige kjøreegenskaper. Jeg hadde egentlig bestemt meg for å skaffe meg en 1/8 BL truggy, men så kom jeg over MT4 ern. Big Squid RC har et review på bilen, og de ga den meget bra karakter.

    MT4 G3 er egentlig en elektrokonvertert ST1, med monstertruck hjul og karosseri. Jeg kjører den på 4s, og toppfarta ligger vel på ca 65. Ikke superraskt, men bilen flyr villig 10 meter med litt backflips samtidig. Den kommer med centerdiff og sway-bars, og har kjøreegenskaper ingen andre MT i klassen har, garantert! Pga de store dekkene, går det ikke så hardt utover bakkeklaringen heller.

    Etter over en måned med bashing, er det jeg har ødelagt: en hinge pin, bakre hjulhub, en turnbuckle og karosserifester foran. Deler for ca hundrelappen fra USA. Savagen jeg hadde, som gjennomgikk samme behandling, røk delene omtrent hele tiden, og jeg brukte 3x mer tid på mekking og vedlikehold en på selve kjøringen.

    Bilen kommer som sagt med sway bars og centerdiff, men den bar også mange andre specs: aluminiumsdempere, alu dempertårn, justerbar camber, caster, toe in foran og bak, vinkel på bærearmer i forhold til chassis mm, programmerbar 2.4GHz radio, metallgirservo, solid wheeliebar, ekte 17mm hex, CVD på alle 6 akslinger, spiralkuttede differ (kraftige saker), rebranded Xerun esc, 4074 motor mm.

    Denne er også mye billigere en konkurrentene. Dene er 110$ billigere en savage flux, og 160$ billigere en E-Revo.

    Jeg vil definitivt anbefale denne til alle som skal kjøpe 1/8 MT eller truggy!



    Thunder Tiger MT4-3G Review From: Thunder Tiger Direct Link: Thunder Tiger MT4-3G Monster Truck Where to Buy: Tower Hobbies, or ask your local shop to order one for you. Review by Brian. From the moment we received the new Thunder Tiger MT4-G3 in the office, it has caused a couple of arguments. On the box, […]


    Om noen har spørsmål elns ang denne, er det bare å fyre løs
    Last edited by H93; 13 October 2011, 07:47.

  • #2
    Jeg har den. Kom i posten fra towerhobbies for et par dager siden, men har ikke testet enda pga regn og drittvær.

    Har puttet inn Tekin T8 1560kv motor, og Hobbywing xerun 150a, for og få sensoren. Skal kjøres med 5s lipo. Radioutstyret er også byttet ut med Futaba 4pks.
    Med Tekinmotoren og 15t pinion, skal jeg få en teoretisk toppfart på 75kmt++

    Team associated'en har fått originalelektronikken fra Mt4 'n.

    Bestillte bilen etter å ha lest artikkelen fra bigsquid selv

    Liker også at elektronikken er beskyttet så godt.

    Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
    FLY FLY FLY!!!

    Comment


    • #3
      Grattis Driver å vurderer ulike løsninger nå mtp vanntetting, tenkte jeg skulle prøve på noe slags outerwear. Du bør seriøst bytte center diff-olje, jeg har 50k og synes det er bra. Den wheelier ikke om jeg ikke vil, samtidig beskyttes drivlinja bra. Lykke til uansett

      Comment


      • #4
        Har tenkt på Outerwearcover jeg også. Har 100k i senterdiffen jeg, og skal putte 30k eller 50k i for- og bakdiff.

        Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
        FLY FLY FLY!!!

        Comment


        • #5
          Tror jeg skal bestille outerwear på spesialmål fra Outerwears.com. Er jo bare en firkantet boks som skal pakkes inn

          Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
          FLY FLY FLY!!!

          Comment


          • #6
            Har vurdert flere løsninger.
            1: Selge all elektronikk og putte inn billig HK i stedetfor, for så å vantette med plastidip.
            2: Grease i servo, ballong over mottaker, tape over kulelager i motor og ei plastskive i front, og outerwear over esc.
            3: Tilpasse et outerwear, og bruke borrelås på den nederste delen av "boksen" for å feste det med (Vil ikke ha et trekk som går under bilen).

            Har du eller noen andre ei formening av hva som er best?

            Fant også dette: http://www.ebay.com/itm/E-Revo-Summi...item2a14c1763e

            Comment


            • #7
              Jeg hadde outerwears i tankene da jeg i går kveld fant en slik hjemme:
              Click image for larger version

Name:	IMG_20111013_204835.jpg
Views:	1
Size:	47.2 KB
ID:	775536

              Prøvde bare for moro skyld prøvde jeg å puste gjennom stoffet, og det var jo omtrent som et litt finmasket nett! Tok det med meg inn på badet og spylte en kraftig stråle på det i 20 sek, ikke engang fukt på innsiden Posen er en sånn "Coop miljøpose"
              Click image for larger version

Name:	IMG_20111013_204847.jpg
Views:	1
Size:	87.4 KB
ID:	775537Click image for larger version

Name:	IMG_20111013_221714.jpg
Views:	1
Size:	48.9 KB
ID:	775542Click image for larger version

Name:	IMG_20111013_212332.jpg
Views:	1
Size:	40.6 KB
ID:	775538Click image for larger version

Name:	IMG_20111013_221608.jpg
Views:	1
Size:	42.1 KB
ID:	775539Click image for larger version

Name:	IMG_20111013_221618.jpg
Views:	1
Size:	45.1 KB
ID:	775540Click image for larger version

Name:	IMG_20111013_221637.jpg
Views:	1
Size:	62.8 KB
ID:	775541Click image for larger version

Name:	IMG_20111013_222259.jpg
Views:	1
Size:	50.0 KB
ID:	775543Click image for larger version

Name:	IMG_20111013_222310.jpg
Views:	1
Size:	56.9 KB
ID:	775544

              Tok ca ei time å sy, og lagde trekket i "shower cap style" (badehette). Brukte borrelås langs den nederste delen av chassis "boksen". Etterpå prøvekjørte jeg trekket gjennom ei søle noen ganger. Knusk tørr og ren inni, selv om for og bakstilling så ut som en fraukjeller. Temp var 45'C på ESC, 40 på motor og 30 på batt etter 30 min med kjøring på 4s med standard giring.

              Comment


              • #8
                Det der så jo knall ut. Må ta meg en tur på Coop jeg også tenker jeg

                Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
                FLY FLY FLY!!!

                Comment


                • #9
                  Kred til deg Håvard, hobbyfolk som kan håndtere en symaskin står det respekt av .

                  Jaggu lærte jeg ikke et nytt ord for møkkakjeller også. Bra!
                  sigpic Kenneth Skulstad
                  70 mod. med dilla på Tamiya: Pajero, Blackfoot, Brat, SRB, M38, FAV, WW2, High-Lift, Grasshopper, Lunchbox, Street Rover, XR311, Stadium Blitzer, Hotshot, F-150, CC-01, CR-01, TT-01, M-chassis, TLT, F103RM, FF-03 Volvo 850. Traxxas: Slash 4x4, Slash XL-5, E-Maxx, Stampede. Venom Creeper. Axial: SCX10.

                  Comment


                  • #10
                    Da klarte jeg å ødelegge enda en del en 3mm hingepin som holder bakre hub fast til bærearmen. Tok heldigvis ikke mer en noen å lage en ny så det redda seg
                    Last edited by H93; 6 November 2011, 17:33.

                    Comment


                    • #11
                      Fikk testa bilen igår, og tror jeg har fått meg ny favorittbil:P
                      FLY FLY FLY!!!

                      Comment


                      • #12
                        Mulig å ordne til noen bilder av bilen Rafo?
                        Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

                        Comment


                        • #13
                          Det er meget mulig å ordne bilder av bilen til Rafo ja
                          Her


                          Et Zippy 5s 5000mah batteri er maks størrelse som går inn med lokket på.







                          Last edited by Rafo; 15 October 2011, 19:38.
                          FLY FLY FLY!!!

                          Comment


                          • #14
                            Ser veldig bra ut!

                            Hvordan takler den skikkelig bashing? Solid drivetrain?

                            lurer på om detta blir neste bil her i huset :P
                            Mugen MBX6 Eco - Losi Mini Rally - HPI E-firestorm med 1/8 oppsett og 6s LiPo
                            Bashing videoer på www.youtube.com/hbxhpikyosho

                            Comment


                            • #15
                              Ser ut som det tåler møøe juling, alt ligger jo pakket inn under platen, og dekka.... Hmmmm noe å vurdere
                              Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X