Announcement

Collapse
No announcement yet.

Traxxas summit spm...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Traxxas summit spm...

    hei folkens, jeg er stolt eier av en summit, å er stålende fornøyd med den, har kjørt 17 harde turer med den hittil, (batteriene står til lading in this very moment) den er gønn av farge, og helt standard inntil videre(forutenom litt justeringer som stramming av slipper-clutchen og demperne) har et par spm.
    1. har planer om å oppgradere til 2s LiPo 7,2v/4500-5000Mah, ettersom jeg har forstått så kan jeg bruke disse batteriene uten noe stress..?
    2. har hørt at det er innebygd LVC i den oppgraderte versjonen
    av summit`n(5607) stemmer det..?
    3. ene batteri pakka mi blir varmere enn den andre når jeg kjører, er dette noe som er vanlig når man har 2 batteri pakker..?

    takker for alt av svar, er ny på forumet her, å dette ser ut som et bra og infomerende forum for oss RC nuts..
    by the way... jeg er TRAXXAS frelst... blir en E-maxx brushless edition snart, gleder meg veldig til det ja...
    og litt diverse deler til summit`n som andre felger/dekk, batterier osv. kommer etterhvert også.

    Mvh. Kent.
    Traxxas Summit brushless converted Hpi trophy FLUX truggy THE PROJECT Kyosho mad force kruiser VE the basher HPI baja 5B 30,5...

  • #2
    Vel, du vil få en utfordring med å kjøre på Lipo, det er at ESC ikke har Lipo Cut-off innebygget, så du kan risikere at de dropper under 3,3\3,4 Volt per celle. Og da igjen risikere at de blir ustabile og i værste fall tar fyr

    Alternativet ditt er å skaffe deg en voltspy eller lignende for å ha litt kontroll på spenninging
    Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

    Comment


    • #3
      kan jo berre montere lipovarsler ja..3$ frå hobbyking..det eg har på emaxxen min..
      Cato Risholm, fullt hobbyrom...

      Comment


      • #4
        takker for svar folkens, da blir det ettermontering av en LVC ja, vil ikke risikere å ødelegge ett sett nye LiPo batterier nei, er ikke så rik.
        Traxxas Summit brushless converted Hpi trophy FLUX truggy THE PROJECT Kyosho mad force kruiser VE the basher HPI baja 5B 30,5...

        Comment


        • #5
          Originally posted by john_erlingbakke View Post
          Vel, du vil få en utfordring med å kjøre på Lipo, det er at ESC ikke har Lipo Cut-off innebygget, så du kan risikere at de dropper under 3,3\3,4 Volt per celle. Og da igjen risikere at de blir ustabile og i værste fall tar fyr

          Alternativet ditt er å skaffe deg en voltspy eller lignende for å ha litt kontroll på spenninging
          De vil ikke ta skade før cellene går under 3.0V under belastning (3.5V hvilespenning). Det at batteriene kan ta fyr ved å gå under 3.0V er en sannhet med modifikasjoner.

          Ja, batteriet vil ta skade, og kan blåse seg opp, men vil aldri ta fyr før batteriet når over 60-70 grader og for å nå slike temperaturer må man kjøre med for høy giring etc.

          Derimot så kan et batteri som har vært under 3.0V (3.5V hvilespenning), eller fått seg en smell og blåst seg opp, ta fyr under lading.
          HPI Hot Bodies TC-FD Drift - Tekin RS Pro ESC - Tekin Redline 10.5 Sensored Motor - 2S LiPo
          Traxxas E-Revo Brushless Edition - Mamba Monster ESC - Castle 2200Kv Motor - 6S LiPo

          Comment


          • #6
            Det finnes en balanse her. Man skal ha stor respekt for lipo, men samtidig trenger man ikke behandle de penere enn nyfødte barn Men for all del, ikke kjør lipo helt ut
            Traxxas Rustler - Team Associated B4.1 - Graupner båt - Speedbåt - 3stk 3RACING F109 - Tamiya M03 og M05- Tamiya CC01- Factory Team B4.2 Blue Edition - Team Associated B44.1 + div helikopter og fly Sponsor: GShobby.com

            Comment


            • #7
              takker for svar, greit å ha litt respekt for LiPo batterier.. har begynnt å sikle på buggy om dagen jeg.. nærmere bestemt hpi vorza flux..
              Traxxas Summit brushless converted Hpi trophy FLUX truggy THE PROJECT Kyosho mad force kruiser VE the basher HPI baja 5B 30,5...

              Comment


              • #8
                Originally posted by KingTraxxas View Post
                takker for svar, greit å ha litt respekt for LiPo batterier.. har begynnt å sikle på buggy om dagen jeg.. nærmere bestemt hpi vorza flux..
                Vorzaen er dritfet, flere som har kjørte den sier den er utrolig morro, har siklet på den selv en stund nå
                Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

                Comment


                • #9
                  Grunnen til at det eine batteriet blir varmere enn det andre, er at esc'en tømmer det eine batteriet raskere enn det andre. Eg kjørte 2s lipo på min, med lipovarsler, og når det eine batteriet var nede i 3.3v per celle, var det andre fremdeles 3.5-3.6v. Dersom du skal kjøre lipo, kan du kjøre 4s lipo i parallell (lenger kjøretid). Då kobler du batteria på den eine pluggen på esc, og så kortslutter du den andre. Her er link til det eg snakker om:



                  Dette gjelder generelt for EVX-2 esc'en, som er i summit, revo og e-maxx.

                  Lykke til

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by john_erlingbakke View Post
                    Vorzaen er dritfet, flere som har kjørte den sier den er utrolig morro, har siklet på den selv en stund nå
                    har hørt flere som har skrytet av den jeg å, min lokale hobbysjappe refererte til den som "skuddsikker" så da får jeg inntrykk av at den er solid å.. men blir noen kroner for bilen, med tanke på at jeg må jo ha med noen gromme LiPos også.. tenkte å investere i en grom lader som tar 4 batterier samtidig å....
                    Traxxas Summit brushless converted Hpi trophy FLUX truggy THE PROJECT Kyosho mad force kruiser VE the basher HPI baja 5B 30,5...

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Sølve View Post
                      Grunnen til at det eine batteriet blir varmere enn det andre, er at esc'en tømmer det eine batteriet raskere enn det andre. Eg kjørte 2s lipo på min, med lipovarsler, og når det eine batteriet var nede i 3.3v per celle, var det andre fremdeles 3.5-3.6v. Dersom du skal kjøre lipo, kan du kjøre 4s lipo i parallell (lenger kjøretid). Då kobler du batteria på den eine pluggen på esc, og så kortslutter du den andre. Her er link til det eg snakker om:



                      Dette gjelder generelt for EVX-2 esc'en, som er i summit, revo og e-maxx.

                      Lykke til
                      takk for nyttig info.. skal sjekke linken..
                      Traxxas Summit brushless converted Hpi trophy FLUX truggy THE PROJECT Kyosho mad force kruiser VE the basher HPI baja 5B 30,5...

                      Comment


                      • #12
                        monterte børsteløst oppsett i summit'n idag, og den ble meget sprekere, overraskende nok like god å krabbe rundt i lavgir med, kjører fortsatt orginal dreving for øyeblikket 68t/14t, å det er igrunn kurrant da jeg bruker den mest i skauen, oppsettet kommer fra mad force'n min.. team orion vortex 8 2050kv, mad force'n har nå fått 1965kv oppsettet fra hpi truggy'n, da den skal oppgraders, og trenger ikke lenger den motor'n/esc'n... (har startet prosjekt tråd her på forumet om truggy'n)

                        Traxxas Summit brushless converted Hpi trophy FLUX truggy THE PROJECT Kyosho mad force kruiser VE the basher HPI baja 5B 30,5...

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by KingTraxxas View Post
                          blir en E-maxx brushless edition snart, gleder meg veldig til det ja...
                          Kjenner sjefen for SamiRC.no i Oslo godt.
                          Han har kjørt E-maxx bl og sier at han synes det er en grei bil å kjøre, men det er ikke topp kjøreegenskaper. Jeg tro han liker E-revo/Summit bedre. Tenk deg om før du evt kjøper den. Den er en dyr bil. E-revo bl er ca 400kr unna.
                          Summit 1/10 CC2560Kv, Slash CC2200kv, Ken Block VXL, Rustler, Giga Crusher BL, Blizzard BL, Blizzard BV206 RC, SCX10 Honcho, Super Cub, Extra 300, F450, Phantom, Blade mQx.
                          http://www.youtube.com/animatorsimen

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by simen0904 View Post
                            Kjenner sjefen for SamiRC.no i Oslo godt.
                            Han har kjørt E-maxx bl og sier at han synes det er en grei bil å kjøre, men det er ikke topp kjøreegenskaper. Jeg tro han liker E-revo/Summit bedre. Tenk deg om før du evt kjøper den. Den er en dyr bil. E-revo bl er ca 400kr unna.
                            på det tidspunktet da jeg vurderte å kjøpe den så ble det hpi truggy flux istedet.. men takk for info om bilen, greit å ha i bakhue..
                            Traxxas Summit brushless converted Hpi trophy FLUX truggy THE PROJECT Kyosho mad force kruiser VE the basher HPI baja 5B 30,5...

                            Comment


                            • #15
                              Hei alle "summit-kjennere"! Jeg har et problem med summiten min. Når jeg bruker styreservoene så slår bilen seg av. Noen som er kjent med problemet? Har prøvd bilen med forskjellige batteri, men det samme skjedde. Merker også at den ene servoen blir ganske varm (det virker som om servoene jobber dårlig sammen)

                              Håper noen har noen tips '


                              -Thomas

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X