Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hjelp meg...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hjelp meg...

    Sikkert folk som er lei av mangen tråder jeg har startet i det siste, men trenger serriøst hjelp..

    Skal kjøpe lipo batteri til e-revo 1/8 børsteløs, castle og mamba v3 regulator sittter i

    Har prøvd å sette meg inn i dette, men skjønner det rett og slett ikke.... Hva er best, mest muli mah? Hva er forskjellen på celler, eller hva er forskjellen på 2 celler og eit 6 cellers batteri? Hva er best til mitt bruk? Jeg vil ha eit batteri med lengst muli kjøring, men ikkje alt for lang lade tid,50minutters ladetid og 50minutter kjøring? Er det muli eller drømmer jeg nå? hehe....

    Visst noen tenker "ahh, dette er noe for han" så post gjerne en link til DET batteriet Tenkt å kjøpe på www.hobbyking.com

    Takk på forhånd
    Traxxas revo 3.3 - Traxxas revo OS.21 - Phonex Seilebåt - Sjøfly

  • #2
    Ok, skal prøve å hjelpe deg litt her..

    For det første, lipo batteri kommer i celler på 3.7V. Dvs at et 2 celler (2s) lipo er 2x3.7v = 7.4v. Dette burde forklare forskjell på 2s og 6s batteri.. Husk at lipo aldri må kjøres tom. Mange meiner at du bør stoppe når batteriet er ca 3.3v, mens andre meiner grensa er 3.0v. Ikkje veit eg ka som er best. Dette kan du programmere inn på esc'en om du har castle link.

    Esc'en din tåler 6s. Då kan du enten kjøre to 6s i parallell for å få mest mulig kjøretid, eller to 3s i serie (2x3s = 6s). Dette er vel kanskje den vanligaste måten, då 6s batteri ofte er ein del større, og ikkje får plass i batteriholdern din. Du kan selfølgelig kjøre 2x2s. Bilen går fremdeles bra, men er noke lettare å kjøre. Dette får du finne ut av sjøl.

    Her er et fint, rimelig batteri til deg http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...Lipo_Pack.html

    Håper dette hjelper

    Comment


    • #3
      Det er volten pr celle i lipobatteriene som ikke bør tappes ned til mer enn 3.3 volt. Dvs et 2s lipo, bør ikke lavere enn 6.6 volt.

      Sent from my ST17i using Tapatalk 2
      FLY FLY FLY!!!

      Comment


      • #4
        Det som også er viktig og tenke på når du har mamba monster, er at oppsettet bruker veldig mye strøm når du gir full gass. Det vil si at du bør velge batterier med relativt høy c-rating.

        Maxamps har en egen liste med spesiallagde batterier for bilen din:


        Jeg har selv ingen erfaring med batterier herfra, men er det eneste stedet jeg vet om hvor de spesiallager 9000mah batterier for e-revo. Dette skal gi ca 50min runtime mener de.

        De skriver også at regulatoren til castle må stilles manuelt inn på 3,4volt cutoff pr cell, fordi autocutoff som den står med orginalt kan gå for lavt på spenningen før den stopper.

        Kjøpte nettopp en slik bil til en kammerat, og erfarte nettopp det at den kuttet stømmen rett over det kritiske punktet.

        Lykke til
        TLR 8ight-T 2.0 Tekin € TLR Ten SCTe Tekin € TLR 22-T € Spektrum DX3R Pro
        Hobao Hyper ST Pro Børsteløs-konvertert med masse deler selges!

        Comment


        • #5
          Ikke kast bort masse penger penger på maxamps batterier. De har en brukbar garantiordning, og greie batterier, men det er ikke verdt det. Du kan jo kjøpe mange par på hobbyking til prisen av et par på maxamps. Og de er like bra.

          Sent from my ST17i using Tapatalk 2
          FLY FLY FLY!!!

          Comment


          • #6
            Originally posted by Rafo View Post
            Det er volten pr celle i lipobatteriene som ikke bør tappes ned til mer enn 3.3 volt. Dvs et 2s lipo, bør ikke lavere enn 6.6 volt.

            Sent from my ST17i using Tapatalk 2
            Det var bra du sa. Glemte å spesifisere

            Bodern kjøpte seg nettopp savage flux, med samme esc motor som du har. Han bruker dei batteria som eg viste til, og kjører ca 25-30min per sett (2stk i serie). Har du lader som klarer å lade med 9-10Amp, så kan du lade de på 30min. Men det går nok utover levetida til batteria. Det "vanlige" er å lade på 1C, som i dette tilfelle er 4,5A (4500mah), og det tar ca ein time.

            Comment


            • #7
              Originally posted by Rafo View Post
              Ikke kast bort masse penger penger på maxamps batterier. De har en brukbar garantiordning, og greie batterier, men det er ikke verdt det. Du kan jo kjøpe mange par på hobbyking til prisen av et par på maxamps. Og de er like bra.

              Sent from my ST17i using Tapatalk 2
              Oh yes, NANO-tech -batteriene til Turnigy er å foretrekke. Ofte leverer de faktisk mer enn det pakken er ratet' til, samt at kundeservice er top notch. -Ikke minst antallet pakker man får for samme pris av tilsvarende maxamps, den er jo det største incentivet!

              Jeg hadde ikke nølt, HobbyKing ftw.

              Når det gjelder store batteripakker; ta frem skyvelær (eller linjal, om du mangler) og mål de nøyaktige dimmensjonene på batterikassene. Da er det enklere å se om ddet skulle være noen batteripakker som ikke passer, siden pakkenes fysiske størrelser står oppnevnt i salgsteksten! ^^
              Last edited by skogpekka; 13 April 2012, 14:30.
              "Jeg har vektøy som gjør den jobben der enklere...ett eller annet sted...!"

              Comment


              • #8
                Originally posted by skogpekka View Post
                Oh yes, NANO-tech -batteriene til Turnigy er å foretrekke. Ofte leverer de faktisk mer enn det pakken er ratet' til, samt at kundeservice er top notch. -Ikke minst antallet pakker man får for samme pris av tilsvarende maxamps, den er jo det største incentivet!

                Jeg hadde ikke nølt, HobbyKing ftw.

                Når det gjelder store batteripakker; ta frem skyvelær (eller linjal, om du mangler) og mål de nøyaktige dimmensjonene på batterikassene. Da er det enklere å se om ddet skulle være noen batteripakker som ikke passer, siden pakkenes fysiske størrelser står oppnevnt i salgsteksten! ^^
                6000Mah 3s Nano-Tec Passer som Hans i Grete
                Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

                Comment


                • #9
                  Masse bra svar her, takk! Men muligens jeg selger revoen å kjøper meg baja, får se... Noen som er intressert? Komplett med B6 twin lader, 2 uker gammel castle 2200kv motor, Mamba v3 regulator, ellers komplett
                  Traxxas revo 3.3 - Traxxas revo OS.21 - Phonex Seilebåt - Sjøfly

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by aandre92 View Post
                    Masse bra svar her, takk! Men muligens jeg selger revoen å kjøper meg baja, får se... Noen som er intressert? Komplett med B6 twin lader, 2 uker gammel castle 2200kv motor, Mamba v3 regulator, ellers komplett
                    Har den en pris?
                    Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

                    Comment


                    • #11
                      Sjekk denne her

                      Comment


                      • #12
                        Blir ikke salg nå med det første, kjøpt meg batteri nå
                        Traxxas revo 3.3 - Traxxas revo OS.21 - Phonex Seilebåt - Sjøfly

                        Comment

                        (RS) Radiostyrt.no Statistics

                        Collapse

                        Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                        Welcome to our newest member, Erik-M.
                        Working...
                        X