Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pinion valg for HPI savage FLUX xs

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pinion valg for HPI savage FLUX xs

    Hei!

    Har klødd meg snart hull i hodet angående pinion til savage XS'n

    I bilen står det orginalt ett 28 drev, men dette ryker jo som kjent i ett sett.. (løsner fra "drivarmen" som det sitter på, kjent sak for alle regner jeg med)

    Kjører for øvrig med PLAZMA batteriet til HPI 3S..

    Har nå limt drevet på staget X antall ganger med loctite, mulig jeg bruker feil loctite? (bruke universial 5), men dette løsner etter kun KORT tid hver gang..

    Vet finnes spesial loctite for stål i forskjellige utgaver også, hva har dere brukt som funker? eller er det døfødt å kjøre med 3S batteri på denne bilen?

    Erik
    Nitro: ae RC8RS
    Elektro: HPI savage XS FLUX

  • #2
    har ikkje løsna på min endå,men skal jo seiast at eg ikkje har putta i 3s endå heller..pinion e no pinion,vil vel løsne like masse uansett størrelse?
    Cato Risholm, fullt hobbyrom...

    Comment


    • #3
      Grønn Loctite gutter, grønn loctite
      Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

      Comment


      • #4
        På alle biler jeg har hatt dette "problemet" (så godt som alle jeg har hatt :P) har det holdt med hvilken som helst loctite og stramme til setskruen så hardt som det bare går, vente over natta (3timer er vel egentlig nok, men greit å være sikker...) og så er det bare å tute og kjøre (hadde vært artig med tute på RC-bilen forresten)


        hvis det stadig løsner kan det hjelpe å putte i en ny set skrue...
        Mugen MBX6 Eco - Losi Mini Rally - HPI E-firestorm med 1/8 oppsett og 6s LiPo
        Bashing videoer på www.youtube.com/hbxhpikyosho

        Comment

        (RS) Radiostyrt.no Statistics

        Collapse

        Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
        Welcome to our newest member, Erik-M.
        Working...
        X