Hei.
Jeg er blodfersk innenfor dette, og fikk gjorde et impulskjøp for 2 uker siden hos Teknik Magasinet i Tromsø.
Jeg kjøpte en HBX Massive X Monster 2,4 RTR - http://www.teknikmagasinet.no/db.pl?...202%2c4%20RTR&
Jeg ble helt hektet de fire, fem første gangene. Til min store fortvilelse så tok det fire timer å lade det medfølgende batteriet.
Etter et besøk hos "Smått og Rått" i Harstad kjøpte jeg en hurtiglader og et LiPo batteri.
For en fart bilen fikk, og tillegg kunne jeg jo kjøre i nesten 20 minutter. Lykke!
MEN så etter fire landinger så gikk noe galt etter et par minutter. "Spur Gearet" var helt utkjørt, og bilen kjørte ikke lengre.
Jeg fant et nytt på en norsk nettbutikk, og det kom i posten idag. Byttet dette, og bilen kjørte som en kule igjen.
Etter tre minutter, er også dette nye hjulet helt defekt igjen, og nå står bilen på bordet igjen.
Etter å ha googlet litt så har jeg kommet frem til at bilen ikke er dimensjonert for et litt kraftigere LiPo batteri, samt at HBX er dårlig kvalitet.
Tannhjulet på motoren er i metall, men "spur gearet" er i plast. Er det en dårlig kombinasjon, eller er det bare for at man ikke skal ødelegge andre ting? Jeg kunne ønsket meg begge i metall.
Jeg ble helt hekta på elektrobil, og tenker at det ikke er vits å bruke noe mer penger på den HBX-bilen, men heller kjøpe noe av bedre kvalitet.
Noen av dere erfarne som har noen tips til hva jeg bør gjøre? Finnes det noe lurt jeg kan gjøre med den jeg har slik at jeg kan bruke den? Eller skal jeg bare kassere den med en gang?
Så til slutt lurer jeg på hva dere anbefaler av "smøring" inni tannhjulene mellom motor og drivhjulene?
Beklager en litt lang og rotet post.
Mvh Kjetil.
Jeg er blodfersk innenfor dette, og fikk gjorde et impulskjøp for 2 uker siden hos Teknik Magasinet i Tromsø.
Jeg kjøpte en HBX Massive X Monster 2,4 RTR - http://www.teknikmagasinet.no/db.pl?...202%2c4%20RTR&
Jeg ble helt hektet de fire, fem første gangene. Til min store fortvilelse så tok det fire timer å lade det medfølgende batteriet.
Etter et besøk hos "Smått og Rått" i Harstad kjøpte jeg en hurtiglader og et LiPo batteri.
For en fart bilen fikk, og tillegg kunne jeg jo kjøre i nesten 20 minutter. Lykke!
MEN så etter fire landinger så gikk noe galt etter et par minutter. "Spur Gearet" var helt utkjørt, og bilen kjørte ikke lengre.
Jeg fant et nytt på en norsk nettbutikk, og det kom i posten idag. Byttet dette, og bilen kjørte som en kule igjen.
Etter tre minutter, er også dette nye hjulet helt defekt igjen, og nå står bilen på bordet igjen.
Etter å ha googlet litt så har jeg kommet frem til at bilen ikke er dimensjonert for et litt kraftigere LiPo batteri, samt at HBX er dårlig kvalitet.
Tannhjulet på motoren er i metall, men "spur gearet" er i plast. Er det en dårlig kombinasjon, eller er det bare for at man ikke skal ødelegge andre ting? Jeg kunne ønsket meg begge i metall.
Jeg ble helt hekta på elektrobil, og tenker at det ikke er vits å bruke noe mer penger på den HBX-bilen, men heller kjøpe noe av bedre kvalitet.
Noen av dere erfarne som har noen tips til hva jeg bør gjøre? Finnes det noe lurt jeg kan gjøre med den jeg har slik at jeg kan bruke den? Eller skal jeg bare kassere den med en gang?
Så til slutt lurer jeg på hva dere anbefaler av "smøring" inni tannhjulene mellom motor og drivhjulene?
Beklager en litt lang og rotet post.
Mvh Kjetil.
Comment