Announcement

Collapse
No announcement yet.

Thunder tiger mt4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Thunder tiger mt4

    E det flere som har denne bilen her ??

    Det skrives at den er holdbar som savage og bedre egenskaper en revo .

    Nå har jeg kjøpt alle disse bilene og INGEN av disse kan ta revo på kjøreegenskaper !! Aller minst mt4'n.

    Holdbarheten på den mt4n er mildt sagt oppskrytt,hinchpins,frontbraces,swaybars,steeringb locks,chassiet suger værst av alt bøyer seg på mild banekjøring.
    Og det er ikke bare å oppgradere heller for det finnes ikke ! Noen enkle greier forsterkede frontbraces og hinchpins finnes på
    Wondertigre og en chassie brace (enkel å lage)
    Montert feil fra fab også drivakslene på høyre side er byttet fram og bak så de hopper ut og ryker.

    Revoen min har hatt mindre driftstans en mt4n og savagen har aldri stoppet ( mye er slitt og skiftet men aldri røket i felten)
    Sønnens summit har også en klart bedre statistikk bare spidergears som er gått.

    En annen ting er at mtn har center diff og jeg har testet 100k 300k 500k på diffen og låst den helt.
    Med 500k og låst kan den kansje holde følge med revoen ellers er det umulig å powerslide den bare setter ned reva og forhjula blåser seg opp under power i sving og går rett fram.
    En litt senket/breddet savage 2350 på swaybars og 4cell holder den fint

    Drivverket derimot er spotless bunnsolid virker det som,samme med a armene

    Bare småtterier egentlig som ryker men det ryker absolutt hele tiden og de er sjelden på lager.

    Men jeg gir ikke opp skal klare to batterier uten å måtte dra hjem med bilen det skal vere nesten umulig å ødelegge

    Denne går på 5 cell og kreftene er rå kjøreegenskapene greie men det ække revo eller savage
    mini-z awd.....T-rex 250----t.rex500cf---
    rc-racing.no

  • #2
    Har MT4 G3 selv og er SVÆRT fornøyd.

    Jeg har hatt en del av de problemene du snakker om som:
    Bøyd chassis
    Knukket bakre hjulhub og hingepins
    Knukket en hingepin foran og en turnbuckle
    En del bøyde/slitte karossfester foran
    Et revnet dekk og en rundslitt og sprukken felg
    Servo defekt pga vann

    Av disse feilene er chassiset mest kritisk. Her har jeg laget en chassis brace, som er nødvendig om man virkelig skal bashe. Ellers har jeg bare byttet de delene som har røket, og jeg er imponert over hvor lite det er i forhold til julingen denne har fått.

    Jeg mistenker at produksjonen av MT4 har litt lav kvalitet, siden det virker som feks noen hingepins tåler masse juling, mens andre knekker om du ser på dem. Den voldsomme popularitetene til MT4 har også gjort at deletilgangen ar vært til tider vanskelig, men TT produserer og delene kommer på lager etter litt tid. Etter å ha byttet de delene som har røket har bilen holdt.

    Bilen er helt klart ikke skuddsikker. Desverre vet jeg ingen biler som er det til dags dato. Jeg valgte MT4 pga skuddsikker drivlinje, bra holdbarhet ellers og for at den er en truggy med store dekk. Jeg var en av de første i norge som kjøpte den, og har herjet med den i et år nå. Den har gjennomgått flere trippel backflips, rakettoppskytninger i quarterpipes på full gass (med noen backflips og landinger på snuten) som sikkert har vært opp mot 6 meter vertikalt, kjøring i vann, kjøring på 2 hjul til dekkene revner, flere hopp og flips, MANGE landinger opp ned, på snuten eller på hekken osv.

    De bilene jeg har hatt tidligere er en stampede og en savage x4.6. Stampeden tålte omtrendt ingen ting, og ga meg et negativt inntrykk av Traxxas. Savagen er helt feil konstruert, men altfor mye vekt på feil steder, så den er så tung at den ikke er holdbar lengre. Det lengste jeg kjørte den uten å ødelegge noe var maks ei time.

    Jeg solgte Savagen og vurderte en revo, men uansett hvilket forum jeg leste anbefalte folk alt annet en revo. Selv de her på forumet som har moddet revoen for tunsenvis av kroner har anbefalt truggy over revo på alle punkter.

    Kjøreegenskapene mellom revo og MT4 vet jeg ikke noe om, men MT4 krever en del innsikt i oppsett av vinkler på hjuloppheng mm for å få bra kjøreegenskaper. Tar man av hjulene er jo MT4 kliss lik ST-1, som er en truggy mange har vunnet konkurranser med. Jeg mistenker at dekkene er grunnen til noe dårlig kjøreeegenskaper hos MT4. De balooner som fy, og sitter ikke veldig bra sideveis. Allikevel er kjøreegenskapene så fantastisk mye bedre en Savage, og skal du få en mt4 til å velte på løst underlag må du nesten velte den for hånd.

    Centerdiffen har aldri irritert meg, jeg kjører med 100k. Når jeg gir full gass over et humpete jorde holder bilen ballansen helt fantastisk. Med låst center hadde jeg neppe kommet meg en meter uten å ligge på rygg. Backflips blir jo selvsagt litt vanskeligere, men med trening er det lett som bare det. Nå tar jeg standing backflips på 4s lipo, med 14t pinion!

    Jeg vil fortsette å anbefale MT4 til nye innen 1/8 BL monster, men det er meget bra at du tar opp at MT4 ikke er så holdbar som folk (sikkert inkludert meg) gir inntrykk av. Det er viktig at folk får se begge sider av saken. Trist at du fikk et slik negativt inntrykk av MT4, får håpe andre ikke opplever det samme. Lykke til videre med bilene dine, kom gjerne med en "statusrapport" om noen uker når du har filleristet alle tre bilene

    Comment


    • #3
      Jeg synest bilen fremdeles er ok,jeg syntest ikke den den er like bra som det skrives om.

      Den største grunnen til at jeg kjøpte mt4n var holdbarheten! Viktigeste grunnen til at jeg beholder den er at den er genial i grustak
      Store hjul og proline bug kaross ,ligger den på taket? litt gass og vips slipper å gå å snu den ihvertfall .

      Men TT har vel tatt den ut av produksjon så noe var vel ikke helt bra ,v2 blir kansje bedre

      Som buggy eller truggy på bane holder den sikkert bra men som MT med store hjul burde det vert gjørt noen grep
      Som hubbene bak og hinch pins og spesielt front brace "måtte lage en i stål", men det er jo billige greier og kjapt å fikse i felten HVIS man får tak i de.

      Var skeptisk til motor og reg når jeg kjøpte bilen det er jeg ikke lenger ! Har gått både med 5 og 6 cell og tar det pent (mest 5 cell mer en nok) så drivverket er nok også solid , imponert over at spider gear'ene holder i centerdiffen

      Chassie brace bør man lage seg før man bruker bilen i det heletatt.

      Tøff bil særlig med bug kaross! men jeg sjønner ikke hypen denne bilen har fått,fluxen må nok være med skal man få noe bashe tid
      mini-z awd.....T-rex 250----t.rex500cf---
      rc-racing.no

      Comment


      • #4
        Ihhaa 5 batterier i strekk BARE 2 drivaksler bak og et spurdrev det er innafor for TT'n.
        Kansje gå ned på 4 cell ?
        mini-z awd.....T-rex 250----t.rex500cf---
        rc-racing.no

        Comment


        • #5
          Thunder tiger mt4

          Finnes det noen heavy duty drivaxler til denne bilen tru,de holder lengre nå som jeg har kalibrert radioen men er fremdeles storforbruker,ryker både forran og bak.
          Men nå holder resten av bilen metall hubber bak fra asiatees front brace og hinge pins fra wonder tigre og chassie plate fra st-1
          En hitec 7955tg og en 5amp bec (for liten bec originalt) og big joes fra proline de revner ikke.
          Fg sperre olje på senter og 100000 på front 50000 bak nå flyr den opp grustakene uten prob og er lett å kontrolere i lufta.
          Fordelen med stivere senter er når man kommer opp på et hopp/gruskant mer trøkk i bakhjula kreftene forsvinner ikke ut i forrhjulene som er i lufta,blir lettere å kontrolere avgangen på hoppet.
          Bakdelen med stivere senter er at et blir vanskeligere å bremse,rompa kommer letter opp når diffen ikke slipper opp kreftene når bak hjulene løfter seg.
          Drivverket holder fremdeles både 5 og 6 celler fantastisk bra.

          Nå må savagen gi seg,nå henger'n ikke med lenger men så er mt-4 blitt dyrere også

          Men dette er bare min mening.
          mini-z awd.....T-rex 250----t.rex500cf---
          rc-racing.no

          Comment


          • #6
            hehe.kunne vel kjøpt en st-1 og konvertert og satt på andre dekk?
            Cato Risholm, fullt hobbyrom...

            Comment


            • #7
              Thunder tiger mt4

              st-1 er fuel og det er et ikke tema Ellers er den nesten lik mt-4, alt som må byttes på en mt-4 må byttes på en st-1 unntatt chassie plata.
              Blir vel dyrere å konvertere en st-1 til elektro en å bytte smådeler på mt4.
              Den chassie plata skulle vert orig på mt-4 også.
              På mt 4 kan man sette på en støtte mellom demper tårna men etter en stund vrir den seg også,st-1gjør ikke det,ikke enda ihvertfall.

              Men nå holder den bra,slik den burde vert i utgangspungtet
              mini-z awd.....T-rex 250----t.rex500cf---
              rc-racing.no

              Comment

              (RS) Radiostyrt.no Statistics

              Collapse

              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
              Welcome to our newest member, Erik-M.
              Working...
              X