Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trenger hjelp til min savage flux!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Trenger hjelp til min savage flux!

    Hei!
    Har hatt et samme problem lenge nå. Det startet først med at slipper clutchen satt for løst. Så strammet jeg denne og da løste problemet seg. Men nå er det samme problemet kommet tilbake. Det som skjer er at når jeg drar på rundt 80% gass så drar den ikke bak på. Bare forhjulene løfter seg litt opp og blir ganske utvida. Det virker veldig som det er slipper clutchen som slipper opp, men etter mye utforskning ser det ut som det er noe annet, men er ikke 100% sikker. Er ganske sikker på at det ikke er noen av diffene, men vet ikke. Noen som har hatt samme problem? Kan forklare nøyere hvis det er vanskelig å forstå
    Mvh Peder Aasland
    HPI Savage 4,6 Big block, noen oppgraderinger.

  • #2
    Sjekket drivaksel fra midtdiff til bakdiff? hvis den har falt av har du bare fremhjulsdrift.

    Comment


    • #3
      Er nok ikke det, har drift på alle hjula.
      HPI Savage 4,6 Big block, noen oppgraderinger.

      Comment


      • #4
        Slitte clutch sko?

        Comment


        • #5
          Kan du utdype deg litt? Er ikke så erfaren
          HPI Savage 4,6 Big block, noen oppgraderinger.

          Comment


          • #6
            Sjekk side 26 av manualen din, hvis den er lik denne:
            Sorry, but the page you were looking for could not be found, or has moved location. Please use the search box or one of our navigation links above.


            Der står det om vedlikehold av klutsj

            Hvis skoene er for slitte, får de ikke skikkelig tak, og du får lite kraft selv om du gasser mye som gjerne kan gi en slipperclutch følelse.

            Comment


            • #7
              Denne bilene har ingen clutch sko da den ikke ikke går på nitro, men elektrisitet. Så det kan heller ikke være det.
              HPI Savage 4,6 Big block, noen oppgraderinger.

              Comment


              • #8
                Originally posted by PedAas View Post
                Denne bilene har ingen clutch sko da den ikke ikke går på nitro, men elektrisitet. Så det kan heller ikke være det.
                knaser det noe når du gir gass? Kan være diffen, evt et av drevene inni girkassa... bytte clutchpad ville jeg gjort uansett for å være sikker
                Mugen MBX6 Eco - Losi Mini Rally - HPI E-firestorm med 1/8 oppsett og 6s LiPo
                Bashing videoer på www.youtube.com/hbxhpikyosho

                Comment


                • #9
                  Originally posted by PedAas View Post
                  Denne bilene har ingen clutch sko da den ikke ikke går på nitro, men elektrisitet. Så det kan heller ikke være det.
                  Hehe du har så rett, jeg som surrer, har hatt så mye å gjøre med k4.6 i det siste at jeg tenker bare nitro med engang jeg kommer borti ting som har med savage å gjøre.

                  Da vet jeg ikke helt. Hadde det vært drivverket (diff, spur, pinion, osv) så burde du evt. hørt det.

                  Alt i alt er jeg litt usikker på hva du egentlig mener med "Det som skjer er at når jeg drar på rundt 80% gass så drar den ikke bak på. Bare forhjulene løfter seg litt opp og blir ganske utvida.".

                  Comment


                  • #10
                    Skjønner, men det som skjer er at allt gasspådraget blir borte når jeg gir på mye gass. Det kommer også en lyd som høres ut som om noe slipper opp.
                    Det kommer ingen knase lyd. For det som er at jeg kan kjøre normalt fram til jeg gir rundt bånn gass. Da slipper den opp og den går maksimum 40kmh.
                    HPI Savage 4,6 Big block, noen oppgraderinger.

                    Comment


                    • #11
                      At forhjula utvider seg og løfter seg når du gjør det presser veldig på meg at du har forhjulstrekk når du når det punktet. Og føler jeg får lyst å se på bakaksel, åpne opp bakdiffhus og senterkasse for å se om noe kanskje er slitt ut eller glipper. Lyden av det kan kanskje være overdøvet av motor og resten av kjørestøyen.

                      Hvis det hadde vært slipperclutchen så hadde den sluppet når du umiddelbart aksellererer, ikke lenge etterpå når du nærmer deg toppfart. Men farten du da oppnår legger mer og mer stress på drev derimot.

                      Comment


                      • #12
                        Har du sjekket om de "koppene" som stikkakslene går inn i sitter skikkelig fast på utgående aksel fra gearkassa og det samme inn på diffene ?
                        http://i233.photobucket.com/albums/e...ps85eb2ae7.jpg

                        Comment


                        • #13
                          Den slipper også med engang hvis jeg gir gass fra stille stående til full gass. Det som skjer da er at den barre slipper opp og går såvidt framover. Jeg trur det ikke kan være diffene fordi de beveger seg perfekt. Jeg skal sjekke 'koppene'
                          HPI Savage 4,6 Big block, noen oppgraderinger.

                          Comment

                          (RS) Radiostyrt.no Statistics

                          Collapse

                          Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                          Welcome to our newest member, Erik-M.
                          Working...
                          X